Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1,5-åringen klager på at det klør nedentil. Jeg har sett noe jeg tror må være tørrflekker. Det er i allefall ikke mark, heldigvis. Så jeg tror jeg må skaffe noe å smørre med, men hva? Hva anbefales? Hun bruker ikke bleie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

http://www.apotek1.no/produkter/inotyol-salve-50g-31955p

Jeg jobber i barnehage, og husker en gang et barn var sår, jeg skulle til å bruke vanlig sink, barnet nektet og skulle ha "anna krem", og siktet til denne.

Den er veldig seig og kan finne på å sette flekker på klær. Så vær obs på hva slags truse hun har på seg når du har smurt.

Endret av fruBeist
Skrevet

Ok, tror jeg har hørt om den. Sinksalve tørker forresten mer ut, den gir inga fuktighet.

Skrevet

Sinksalve er ikke noe å trakter etter egentlig. Men vær obs på det med eventuelle flekker, har sett at det har kommet noe flekker på noen håndkler som barna har lagt på ved bleieskift, som mest sannsynlig kommer av denne kremen.

Skrevet

Jeg ville prøvd bepanthen før inotyol. Sistnevnte er som bepanthen på speed omtrent (og er en utrolig god krem altså!), men pga konsistens bruker jeg bare den på voldsomme bleieutslett o.l. som ikke bepanthen tar.

• Liker 1
Skrevet

Har alt vært på apoteket og det ble inotlyiol eller hva den nå heter.. Håper den funker. Så for seint at den inneholder sink og ellers har en ingrediensliste jeg ikke bejubler, men men..

Skrevet

inotyol fikser nok biffen! :)

Skrevet

KOKOSOLJE! Seriøst, det er så sykt bra, og har funket like godt som inotyol her i huset!:) Bare uten flekkene, og med bedre lukt!;)

Skrevet

Og så vet dusikkert at våtservietter er pest for tørr hud?:) Lag heller selv, med sånne tørre vaskeservietter, som du har i en tett boks, og heller over en blanding av vann og kokosolje.

Gjest Måkehyl
Skrevet

Inityol på tørr hud? Ikke mitt førstevalg nei.. Det inneholder sink og fungerer som sink. Ville valgt noe med fukt.

Skrevet

Hennes stump har aldri fått våtserviett på seg, nei..

Kokosolje har jeg jo.. Nå har jeg smurt med inolyjoule (UMULIG for hjernene min å stable alle vokalene riktig, men dere skjønner..) og det er slutt på at hun klager over kløe.

Hun har hele livet hatt små tørrflekker over hele kroppen. Men jeg nekter å smøre med hydrokortison, som helsesøster selvfølgelig anbefalte..

Skrevet

Jojobaolje er fin på tørrflekker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...