Gå til innhold

Eksen skal gifte seg i helga, og nå gir han meg beskjed at jeg må hente barnet vårt kl 22

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som skrevet; eksen skal gifte seg i helga, og barnet vårt skal såklart delta i bryllupet sammen med halvsøskena sine.

Det er pappahelg i helga, og jeg har lagt planer. Skal ta fly til ei venninne, og ha ei skikkelig koselig venninnehelg.

Nå fikk jeg nettopp melding at jeg må hente barnet i 22-tida på lørdag, siden ingen barn skal være med på selve festen.

Jeg forstår absolutt den, men siden det er pappahelg, og jeg ikke har hørt noe tidligere så antok jeg at barnet vårt skulle overnatte sammen med søskena sine til faren når festen "tar av".

Vet jeg ikke har så mye annet å gjøre enn å bite i det sure eplet og avlyse venninnehelga, og irritere meg over de tapte tusenlappene som flybilletten kostet.......men det er så irriterende!!!

Hadde han nå engang spurt meg om jeg kan hente henne på et tidligere tidspunkt så hadde jeg såklart lagt opp helgen etter det, har jo visst om bryllupet ei stund nå.

Anonymous poster hash: 766c0...547
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er stort av deg å gjøre dette!

Anonymous poster hash: 8b57a...9bc
  • Liker 12
Gjest Flukt
Skrevet

Nei dette får han ordne opp i selv! Hadde han spurt deg tidligere, så hadde det vært en annen sak. Men nå har du lagt planer som du ikke skal avlyse pga hans dårlige evne til å planlegge.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke klart at du skal avlyse planene du har lagt for helgen. Hvis det er først nå han nevner for deg at barnet må hentes så blir det faktisk hans problem. Når det er hans helg med barnet så må han ta ansvar for at barnet har et annet sted å være.

Anonymous poster hash: dc4f1...b73
  • Liker 20
Gjest Naria
Skrevet

Når han gir beskjed så kort tid i forveien og du allerede har lagt planer, så er det hans oppgave å skaffe barnevakt. Jeg synes på ingen måte det er noen selvfølge at du skal stille opp her. Hans helg, hans ansvar, hans problem.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ts;

Hadde det vært noe annet så hadde jeg stått på mitt og latt han ordne opp selv. Men siden det er noe så viktig som bryllupsdagen hans så føler jeg at jeg ikke kan stå på prinsippene mine...

Men sykt irriterende er det så absolutt!!! Hadde virkelig gledet meg til denne helgen med venninna mi, hun bor veldig langt unna, og vi ser hverandre sjelden pga avstanden.

• Liker 1
Gjest Red Queen
Skrevet (endret)

Skjønner at det er litt irriterende, TS, men jeg ville tenkt på dette som en investering i fremtiden. Å arrangere et bryllup er en veldig omfattende affære, og ja han har unektelig tråkket godt i salaten på en veldig viktig detalj. Litt ydmykhet fra hans side ville nok vært hyggelig. Men hvis du hjelper ham og hans nye kone ut nå som de står ovenfor en stor krise på en såpass viktig dag så kan det kanskje være en god brobygger og bidra til videre godt samarbeid i fremtiden? I tillegg så vil de være deg skyldig en stor tjeneste som kanskje kan komme til nytte i fremtiden.

Jeg har veldig sans for å hjelpe hverandre der en kan, innenfor rimelighetens grenser. Hvor de grensene går avgjør selvfølgelig du. Jeg forstår jo godt at du gjerne vil ta litt ekstra godt vare på deg selv i helgen også, og viktigheten av å omgi deg med ei god venninne og gjøre noe hyggelig for din egen del etc.

Endret av Red Queen
Skrevet

Nei, vet du hva!

Han er selv ansvarlig for å planlegge bryllupet sitt.

Han får da fikse barnevakt også.

Kos deg med god samvittighet på tur!

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Ts;

Han har forresten alltid vært veldig kjapp med å endre og avlyse helgene sine, eller plutselig komme på at jeg må hente barnet. Så det er noen "kamper" når jeg nekter og sier at han får ordne opp selv.

Trodde virkelig denne helga var bankers siden det tross alt var bryllupshelga og de andre barna helt klart har barnevakt. Men tydeligvis så skal han t.o.m bruke si egen bryllupshelg på å gjøre livet surt for meg.

Skrevet

OM hun gjør dette, så er det et minimum at han betaler for biletter og andre utgifter hun har med turen hun ikke får benyttet.

• Liker 49
Skrevet

Jeg tror jeg hadde svart:

Oi... Det burde du sagt ifra om før, jeg er nemlig i *sett inn sted* denne helgen. Har du ingen andre steder *sett inn ungensnavn* kan være?

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er litt irriterende, TS, men jeg ville tenkt på dette som en investering i fremtiden. Å arrangere et bryllup er en veldig omfattende affære, og ja han har unektelig tråkket godt i salaten på en veldig viktig detalj. Hvis du hjelper ham og hans nye kone ut nå som de står ovenfor en krise så kan det kanskje være en god brobygger og bidra til videre godt samarbeid i fremtiden? I tillegg så vil de være deg skyldig en stor tjeneste som kanskje kan komme til nytte i fremtiden.

Jeg har veldig sans for å hjelpe hverandre der en kan, innenfor rimelighetens grenser. Hvor de grensene går avgjør selvfølgelig du. Jeg forstår jo godt at du gjerne vil ta litt ekstra godt vare på deg selv i helgen også, og viktigheten av å omgi deg med ei god venninne og gjøre noe hyggelig for din egen del etc.

Ts;

Det er ikke snakk om å utsette en middag med ei venninne, det er snakk om å droppe ei planlagt helg der jeg har kjøpt flybilletter til London for å besøke ei veldig god venninne som jeg ser sjeldent pga avstand.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

OM hun gjør dette, så er det et minimum at han betaler for biletter og andre utgifter hun har med turen hun ikke får benyttet.

Ts;

Det var en god ide! Kanskje jeg skal fremsette det kravet og se om ikke det plutselig ordner seg med barnevakt for han likevel.....

• Liker 33
Gjest Red Queen
Skrevet

Ts;

Det er ikke snakk om å utsette en middag med ei venninne, det er snakk om å droppe ei planlagt helg der jeg har kjøpt flybilletter til London for å besøke ei veldig god venninne som jeg ser sjeldent pga avstand.

Det endrer naturligvis på saken. Men kanskje du kan hjelpe til likevel? Kan du høre med din familie om noen kan hjelpe til for den ene, viktige natten? Som sagt, du må avgjøre selv hva du synes er rimelig og ikke. Jeg nevner bare at det kan lønne seg å være løsningsorientert på deres vegne hvis du kan/føler at det er ok. Jeg ville vært det, men nå kjenner ikke jeg til omstendighetene elelr ditt forhold til din ex.

Gjest gjest- silje
Skrevet

Siden jeg leser at han gjør dette titt og ofte, så hadde jeg nok aldri latt han sluppet unna. Hadde det vært en glipp som skjer en gang hvert skuddår, så hadde det vært greit, men ikke slik du forklarer det her!!

Hadde sendt en melding : Beklager, men siden du ikke spurte før, så har jeg kjøpt flybillett til *** og er dessverre ikke hjemme før søndag - som er da pappahelgen avsluttes.

Han kan umulig bli sur, fordi du ikke stiller opp når det er han som har tråkket i salaten.

AnonymBruker
Skrevet

Ts;

Jeg hadde ikke avlyst min Londontur for dette - han har hatt masse tid til å gi beskjed.

Selvsagt hadde jeg hentet barnet og stilt opp for dem denne helgen om jeg visste om det i god tid i forkant - men slik er det jo ikke.

Jeg hadde sagt på en fin måte at jeg selvsagt hadde stilt opp om han hadde gitt beskjed, men nå er alt planlagt og bestilt - og dette er en veldig betydningsfull tur for deg.

Jeg hadde ikke gjort noe utover dette for å hjelpe ham - det får han ordne selv, dette er jo superdårlig planlegging av ham. Det er nok null problem for barnet å sove sammen med de andre eldre søsknene som heller ikke skal være i bryllupet eller ordne barnevakt på annen måte.

Anonymous poster hash: 728b3...6e7

• Liker 6
Gjest Naria
Skrevet

Jeg forstår det slik at barnet har andre halvsøsken som heller ikke skal være med på bryllupsfesten, er det noen spesiell grunn til at barnet ikke kan være sammen med dem denne kvelden?

• Liker 12
Skrevet

Jeg synes han er frekk som ikke engang spør pent (slik jeg forstår det) men gir deg en regelrett ordre om å hente barnet når det passer ham. Bryllupet ble vel ikke bestemt forrige helg, han har hatt laang tid til å finne ut av dette! Som flere har sagt, jeg ville kun vurdert dette hvis han dekker billettene.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår det slik at barnet har andre halvsøsken som heller ikke skal være med på bryllupsfesten, er det noen spesiell grunn til at barnet ikke kan være sammen med dem denne kvelden?

Ts;

Det er nok ingen spesiell grunn til at barnet ikke kan være med sine halvsøsken, det er nok bare for å krølle ting til med meg, som han tydeligvis synes er greit.

• Liker 3
Skrevet

Dette må han ordne opp i selv! Hadde han i utgangspunktet hørt med deg i forkant hadde det vært en ting men du har planer! Kooos deg!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...