Gå til innhold

Hvordan møte gutter\menn i storbyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere no forslag til hvordan man kan møte gutter\menn i Oslo?

Har nå bodd her i storbyen i over 3 år, men er fortsatt like singel som da jeg først flyttet hit. Syntes det er veldig vanskelig å få møtt en fyr som er interessert i noe mer enn en one night. Så takknemlig for forslag\råd dere har å komme med :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er kvinne. For kvinner er det bare til å knipse med fingrene så står det en kø med beilere ved døren. Problemet er ikke at mennene bare ønsker å få pult, problemet er at du er så kresen at du velger bare de som er kremen av kaken. De mennene vet godt om at kvinner flest faller for dem, derfor knuller de rundt.

Anonymous poster hash: 14294...706
  • Liker 5
Skrevet

Du er kvinne. For kvinner er det bare til å knipse med fingrene så står det en kø med beilere ved døren. Problemet er ikke at mennene bare ønsker å få pult, problemet er at du er så kresen at du velger bare de som er kremen av kaken. De mennene vet godt om at kvinner flest faller for dem, derfor knuller de rundt.

Anonymous poster hash: 14294...706

Det er faktisk ikke sant at vi kvinner trenger bare å knipse med fingrene så står det en kø med menn. Er ihvertfall ikke sånn virkeligheten min er. Jeg har også lurt på det om jeg er altfor kresen, men funnet ut at jeg faktisk ikke er kresen. Problemet er nok det at jeg vet hva jeg IKKE vil ha. De guttene som prøver seg på meg er enten de afrikanerne på Grønnland, Playere, og ellers de som er greie, men har altfor mange issues til å takle ett forhold.

Jeg vil bare ha en fyr som har livet sitt noenlunde i orden, og som enten er i arbeid eller studerer. En som kan faktisk være hjemme en kveld uten å føle at han går glipp av noe osv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke sant at vi kvinner trenger bare å knipse med fingrene så står det en kø med menn. Er ihvertfall ikke sånn virkeligheten min er. Jeg har også lurt på det om jeg er altfor kresen, men funnet ut at jeg faktisk ikke er kresen. Problemet er nok det at jeg vet hva jeg IKKE vil ha. De guttene som prøver seg på meg er enten de afrikanerne på Grønnland, Playere, og ellers de som er greie, men har altfor mange issues til å takle ett forhold.

Jeg vil bare ha en fyr som har livet sitt noenlunde i orden, og som enten er i arbeid eller studerer. En som kan faktisk være hjemme en kveld uten å føle at han går glipp av noe osv.

Én kveld ? Hva når det nesten blir 90% av hele sommeren?

Anonymous poster hash: 6ba39...f42

AnonymBruker
Skrevet

Skulle bare si at jeg er i samme situasjon :) Og kjenner meg heller ikke igjen i de bitre mennene som svarer her...haha

Anonymous poster hash: 74c58...f97
  • Liker 3
Skrevet

Én kveld ? Hva når det nesten blir 90% av hele sommeren?

Orker desverre ikke å diskutere, men hvis du har no forslag til spm mitt så er du velkommen til å svare :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Orker desverre ikke å diskutere, men hvis du har no forslag til spm mitt så er du velkommen til å svare :)

Bare en ting først: Oslo er egentlig ingen storby, men en mellomstor by :)

Hvor lett det er å treffe noen kommer jo an på hvor du henger og hvor gammel du er, og om du viser at du er tilgjengelig.

Anonymous poster hash: d7734...771

AnonymBruker
Skrevet

Orker du ikke å diskutere, fordi du synes jeg er urimelig?

Gjest Red Queen
Skrevet

Hei Sabrina111,

Jeg holder helt med deg. Ikke la deg distraheres av en kranglefant (og til deg herr Kranglefant, du må gjerne lage din egen tråd om temaet om du ønsker det).

Mitt forslag er å engasjere deg i aktiviteter der du vil treffe andre mennesker, og det kan jo være så mangt. Det vil også bidra til at du får bygget videre på ditt sosiale nettverk utover kun dating også, og det er jo alltids hyggelig synes jeg :-)

Fritidsaktivitet som du er interessert eller delvis interessert i er generelt sett en god start, og naturligvis helst aktiviteter som er kjønnsnøytrale. Ergo,ballerinatimer er kanskje ikke helt greia. Du kan finne en evig lang liste over fritidsaktiviteter og grupper her: http://www.aktivioslo.no/hobby-og-fritid/. Turistforeningen har som regel mange aktiviteter gående til enhver tid, og jeg tror at Røde Kors har ganske mye artig også. Alternativt; hva med frivillighetsorganisasjoner?

Bare en tanke. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Nettdating?

Anonymous poster hash: e49bb...75e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tro for meget på at Røde Kors har så mye å tilby.

Her er det som regel 14 - 15 åringer som samles, med et noen få unntak av folk i 20-årene, men helst folk som ligger litt igjen " evolusjonsmessig ", som ikke har modnet slik resten av dem jevnaldrede de har. Og da henger de helst med dem de føler de har mest til felles med.

Når det gjelder kranglefanten sitt argument og vedrørende det å opprette en ny tråd om det.
En kommer vel ikke nødvendigvis så veldig mye lengre med den slags, da det fortsatt forblir det samme uansett og forandrer sikkert ikke så veldig mye. Og siden det hovedsaklig er nøyaktig det samme og muligens akkurat dét, argumentet bygger seg på. Å sitte inne hele sommeren og late som om det burde være produktivt.

Skrevet

Nettdating?

Anonymous poster hash: e49bb...75e

Har jo vurdert nettdating, men vet ikke hvilket av de jeg burde satse på. Hører så mye forskjellig både positivt og negativt om de forskjellige sidene. Har du prøvd Nettdating? hvis ja, hvilket av dem? :)

Skrevet

Ikke tro for meget på at Røde Kors har så mye å tilby.

Her er det som regel 14 - 15 åringer som samles, med et noen få unntak av folk i 20-årene, men helst folk som ligger litt igjen " evolusjonsmessig ", som ikke har modnet slik resten av dem jevnaldrede de har. Og da henger de helst med dem de føler de har mest til felles med.

Når det gjelder kranglefanten sitt argument og vedrørende det å opprette en ny tråd om det.

En kommer vel ikke nødvendigvis så veldig mye lengre med den slags, da det fortsatt forblir det samme uansett og forandrer sikkert ikke så veldig mye. Og siden det hovedsaklig er nøyaktig det samme og muligens akkurat dét, argumentet bygger seg på. Å sitte inne hele sommeren og late som om det burde være produktivt.

Takker for svar. Når det gjelder fritidsaktiviteter som fører til at man møter forskjellige mennesker så er jeg ganske dårlig på den fronten. Jeg henger som oftest med venna min feks. parken, kino etc. Så du kan si at jeg er ganske lukket når det gjelder det. Har også mange fine gutter\menn på arbeidsplassen men syntes det blir så kleint å sjekke opp kollegaer( jeg suger på å sjekke opp menn) selv om vi jobber på forskjellige avdelinger og de eneste gangene jeg ser dem er enten i lunsjen eller i pausene.

Takker for linken btw :)

AnonymBruker
Skrevet

For å si det slil; En prøver vel ikke å slukke en brann, ved å tenne på nabohuset?

Skrevet (endret)

Hadde en lang samtale med en kompis i går, han vurderer å gå fra samboeren sin.

Uansett, vi diskuterte hvordan å treffe damer, dette er et game ingen av oss noensinne har skjønt da vi har møtt våre nåværende i den virtuelle verden.

Vi kom mer eller mindre frem til en genial løsning, hva om den søkende går med ei t-skjorte hvor det står f.eks. "SØKER" med store bokstaver og "dame 22-32 med folkeskikk og egen bil" med små bokstaver.

Det er tross alt ikke lett for en sjenert stakkar å ta kontakt med folk du ikke vet om har kjæreste eller ikke...

Endret av Bud
Gjest Red Queen
Skrevet

Takker for svar. Når det gjelder fritidsaktiviteter som fører til at man møter forskjellige mennesker så er jeg ganske dårlig på den fronten. Jeg henger som oftest med venna min feks. parken, kino etc. Så du kan si at jeg er ganske lukket når det gjelder det. Har også mange fine gutter\menn på arbeidsplassen men syntes det blir så kleint å sjekke opp kollegaer( jeg suger på å sjekke opp menn) selv om vi jobber på forskjellige avdelinger og de eneste gangene jeg ser dem er enten i lunsjen eller i pausene.

Takker for linken btw :)

Hei Sabrina,

Men det er jo dette som er litt av poenget. Jeg tror at du må innse at du ikke kan fortsette å vente på at "Prince Charming" kommer og banker på døren din uten at du gjør noe initiativ selv. Derfor er fortsatt mitt råd at du søger for å sette deg selv i situasjoner der det er naturlig å komme i kontakt med nye mennesker, skape nye venner og lignende. Hvordan du gjør dette er naturligvis helt opp til deg. Får du en ny venninne så blir du kanskje invitert til en sosial sammenkomst der du treffer Prince Charming, eller kanskje du treffer ham i en politisk diskusjonsgruppe på biblioteket. Hva vet jeg? Jeg tviler på at du treffer ham når du sitter med ei venninne på en benk og ser utilgjengelig ut. Alternativt, så er jo internetdating noe å vurdere.

Uansett så oppfordrer jeg deg til å komme deg ut av komfortsonen din og gjøre noen tiltak, hva enn de måtte være. Jeg ønsker deg lykke til :-)

Skrevet

Hei Sabrina,

Men det er jo dette som er litt av poenget. Jeg tror at du må innse at du ikke kan fortsette å vente på at "Prince Charming" kommer og banker på døren din uten at du gjør noe initiativ selv. Derfor er fortsatt mitt råd at du søger for å sette deg selv i situasjoner der det er naturlig å komme i kontakt med nye mennesker, skape nye venner og lignende. Hvordan du gjør dette er naturligvis helt opp til deg. Får du en ny venninne så blir du kanskje invitert til en sosial sammenkomst der du treffer Prince Charming, eller kanskje du treffer ham i en politisk diskusjonsgruppe på biblioteket. Hva vet jeg? Jeg tviler på at du treffer ham når du sitter med ei venninne på en benk og ser utilgjengelig ut. Alternativt, så er jo internetdating noe å vurdere.

Uansett så oppfordrer jeg deg til å komme deg ut av komfortsonen din og gjøre noen tiltak, hva enn de måtte være. Jeg ønsker deg lykke til :-)

Er enig i det og du har rett. Tusen takk for gode råd :)

• Liker 1
Skrevet

Uansett, vi diskuterte hvordan å treffe damer, dette er et game ingen av oss noensinne har skjønt da vi har møtt våre nåværende i den virtuelle verden.

Vi kom mer eller mindre frem til en genial løsning, hva om den søkende går med ei t-skjorte hvor det står f.eks. "SØKER" med store bokstaver og "dame 22-32 med folkeskikk og egen bil" med små bokstaver.

Det er tross alt ikke lett for en sjenert stakkar å ta kontakt med folk du ikke vet om har kjæreste eller ikke...

Det er faktisk sant det du skriver. Jeg vet feks. ikke hvordan jeg skal vise at jeg er tilgjengelig uten å virke desp. Men håper det med T-skjorta funker :)

Skrevet

Bare en ting først: Oslo er egentlig ingen storby, men en mellomstor by :)

Anonymous poster hash: d7734...771

Jo, Oslo er helt klart en storby.

I Norge bruker man begrepet storby om byer med mer enn 50.000 innbyggere. Kommuner med mer enn 5.000 innbyggere og et klart definert sentrum kan kalle seg by, mens byer større enn 10 ganger dette defineres som storby.

Ref: Storbymeldingen - Regjeringen.no

De seks norske byene vi i denne stortingsmeldingen betegner som storbyer , har alle en sentral rolle for sin landsdel. Også andre byer er viktige sentra for sine nære regioner, men etter en vurdering av både nasjonal rolle og størrelse peker Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand og Tromsø seg ut som storbyer.

• Liker 1
Skrevet

Har vurdert dette selv, eller en variasjon av det. Har kjøpt denne uten å tørre bruke den enda. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...