Gå til innhold

Hva ta med på sykehuset av ammeutstyr/flasker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå nærmer det seg fødsel her og jeg pakker fødebagen.

Jeg er veldig usikker på om jeg kan amme da jeg er operert i begge brystene, men har tenkt til å hi det en innsats. Jeg har kjøpt en del ammehjelpemidler som brystskjold, innlegg, brystvortekrem. Jeg har også kjøpt brystpumpe og noen flasker.

Hva skal jeg ta med meg i fødebagen? Og hvordan gjør man det med sterilisering av disse tingene på sykehuset? Kan jeg sterilisere det nå (3 uker før)? Må jeg ha med mme i tilfelle jeg ikke får til amming eller sørger de for det på sykehuset?

Anonymous poster hash: a2c33...1fa

Videoannonse
Annonse
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Kanskje du kan ta en tlf til fødeavdelinga på det sykehuset du skal på å høre hva slags utstyr de har, og hva du eventuelt må ta med.

Skrevet

Hei :)

Jeg svarer mest for å ønske deg lykke til egentlig, samt bumpe tråden siden andre her sikkert har mer greie på det enn meg.

Hva jeg tror er at de har det meste av disse tingene på sykehuset, men det skader ikke å ta dem med om du er usikker. De har jo haugevis av fødende som ikke får til å amme, eller der det går for tregt for babyen å få i gang ammingen, og såre brystvorter er dagskost. Men, det er ikke sikkert produktene er akkurat de samme, så det kan være greit å gå rett på de du har tenkt å bruke om det skulle bli behov for dem.

Når det gjelder flasker så har de det, i alle fall så hadde de der jeg var. Uansett så er det ikke noe vits i å sterilisere dem nå med mindre de holdes helt tette. Men det er tryggere å sterilisere de tettere opp til måltidet, siden hele flasken blir sterilisert og du da minsker risken for bakterier som vandrer når du åpner og fyller på.

Så kjempespennende med forestående fødsel! Håper det blir en fin opplevelse for deg og at alt går bra. Masse, masse lykke til!!! :klemmer:

Gjest Magdalene
Skrevet

Ingen vits å ta med noen ting. Du skal få det du trenger på sykehuset ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vits å ta med noen ting. Du skal få det du trenger på sykehuset ;)

Det er godt å høre at de har utstyr på sykehuset, og da får man det jo sikkert ferdigsterilisert. :) Søsteren min fikk aldri til den manuelle sykehuspumpen og det første til en masse frustrasjon, og så hører jeg historier der papper fyker rundt til nattåpent apotek for å få tak i skjold og kremer og gud vet hva så tar nok med et lite minimum av sånt. (vil helst ha mannen hos oss). Venninnen min fikk også høre at hun burde hatt med smokk da babyen hennes hadde et enormt sugebehov og roet seg ikke ned uten smokk. (men det kunne pappaen lett kjøpe på sykehusapoteket)

Vanskelig å vite hva man skulle trenge.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ihvertfall låne elektrisk brystpumpe og babyen fikk mme når det ikke kom noe melk hos meg, ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 4f27c...972
Skrevet

Flasker, pumpe og melk/melkeerstatning har de. Smokk kan være greit å ha med selv. Vi hadde en med og den ble brukt pga enormt sugebehov, men jeg lå da for det meste med puppen ute og syns jeg :-P Kremer og innlegg o.l kan også være greit å ha med selv. Hvis du allerede har kjøpt skjold kan du jo ta dem med og. Men de "viktigste" tingene, som melk og flasker, har de på sykehuset. Og, ja, selvsagt får man rene, steriliserte flasker :-) Lykke til med ammingen :-)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, nå er jeg både klokere og mer forberedt. :)

Skrevet

Innlegg (jeg fikk bare bruk for engangs, ikke ull, da jeg hadde helt enormt med melkespreng) og brystvortekrem var det eneste jeg hadde med meg, og det er jeg glad for. Alt annet fikk man låne på sykehuset, og flasker ble også sterilisert av sykepleiere.

• Liker 1
Skrevet

Personlig "hjelpemidler" ift. amming er noe du eventuelt må ha med selv, men pumpe og flasker (og eventuelt melk dersom det er behov for det) får du låne på barselavdelingen.

Skrevet

Personlig "hjelpemidler" ift. amming er noe du eventuelt må ha med selv, men pumpe og flasker (og eventuelt melk dersom det er behov for det) får du låne på barselavdelingen.

Mener du brystskjold og slike ting? Det fikk vi også låne, men kanskje det er forskjellige regler på hva man får låne her til lands.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...