AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Mine foreldre var så strenge. Da jeg var 7-8 måtte jeg legge meg kl 20, mens andre i klassen var oppe til midtnatt (og forsov seg med 1-2 timer annenhver dag, eller det var én som gjorde det i hvert fall). Da jeg var 9 fikk jeg være oppe til 21, ikke før jeg var 13 fikk jeg være oppe til 22. Jeg fikk ikke lov til å lese på senga heller, pappa kom inn på rommet og kjente på leselampen og om den var varm så vanket det kjeft. Men da jeg var 14 var det plutselig en dag hvor pappa (som var sjefen i huset) ikke sa at "nå er det sengetid". Så da bare ble jeg oppe, etter at mamma og pappa hadde lagt seg, og siden har jeg selv bestemt når leggetid skulle bli. Hva er deres tanker om leggetid? Anonymous poster hash: a3726...7ee 1
Blod Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 Jeg har i alle år slitt ekstremt med soving. I dag bruker jeg to forskjellige typer sovemedisiner for å få sove, og det betyr utrolig mye for livskvaiteten min. Da jeg var liten visste jo ikke foreldrene mine dette. Jeg husker ikke når jeg måtte legge meg og sånn, men uansett var jeg aldri trøtt så jeg lå våken i mange timer før jeg endelig sovnet. Jeg begynte vel å bestemme selv da jeg var 14. Når jeg får barn er jeg klar over at de kan arve dette, og da vil jeg være forberedt og gjøre alt jeg kan for å hjelpe dem. Leggetid bør være trygt og koselig, ikke noe man går rundt hele dagen og gruer seg til...
Gjest Eurodice Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 (endret) Mine foreldre var så strenge. Da jeg var 7-8 måtte jeg legge meg kl 20, mens andre i klassen var oppe til midtnatt (og forsov seg med 1-2 timer annenhver dag, eller det var én som gjorde det i hvert fall). Da jeg var 9 fikk jeg være oppe til 21, ikke før jeg var 13 fikk jeg være oppe til 22. Jeg fikk ikke lov til å lese på senga heller, pappa kom inn på rommet og kjente på leselampen og om den var varm så vanket det kjeft. Men da jeg var 14 var det plutselig en dag hvor pappa (som var sjefen i huset) ikke sa at "nå er det sengetid". Så da bare ble jeg oppe, etter at mamma og pappa hadde lagt seg, og siden har jeg selv bestemt når leggetid skulle bli. Hva er deres tanker om leggetid? Anonymous poster hash: a3726...7ee Jeg synes du hadde passelige leggetider. Dine foreldre var fornuftige og ikke strenge. Jeg tror ikke det er vanlig at 7-8-åringer får vase oppe til midnatt. Jeg hadde vel lignende tider, såvidt jeg kan huske. Mine barn hadde tilsvarende leggetider. De ble selvfølgelig lempet på etterhvert som de ble eldre og om det var noe spesielt. Endret 25. juli 2013 av Arabella
Gjest Belle âme Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 trur eg slutta med d rundt 9-10? Veit ikkje men eg går i seng når eg e trøtt(1-2 om natta) har problem med å stå opp ja, angrer kver morgning
Radon Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Jeg kan aldri huske å blitt jaget i seng, har alltid bestemt leggetid selv. Lærte meg jo tidlig konsekvensene av å være oppe for lenge derfor la jeg meg svært sjeldent så sent at jeg ble trøtt dagen etterpå. Det gjør jeg ikke den dag i dag heller (er 16, snart 17 år).
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 Når jeg var 12 år. Husker jeg synes det var sykt at jeg la meg klokken 12, og prøvde å legge meg tidlig fordi jeg ville vokse høyere. Men nå er klokken 12 tidlig/passe. Legger meg 1-2 når det er skole, og 2-6 ellers. Anonymous poster hash: 00353...415
Kittykat Skrevet 24. juli 2013 #7 Skrevet 24. juli 2013 (endret) Jeg husker ikke når jeg la meg når jeg var barn, men jeg fikk bestemme leggetiden selv når jeg begynte på ungdomsskolen og da la jeg meg mellom kl 22:30 og kl 23:00. Kan ikke huske å ha blitt jaget i seng. Våre barn legger seg mellom kl 21 og kl 22 på skoledager. Hvis de vil lese på sengen, så må de f eks legge seg litt tidligere sånn at de får tid til å lese litt. De er 9, 11 og 13 år. Det er kun i ferier, sånn som nå at de får være lengre oppe. Og da blir klokken gjerne både kl 23 og kl 24.... Endret 24. juli 2013 av Kittykat
Gjest Mundane Skrevet 24. juli 2013 #8 Skrevet 24. juli 2013 Var vel 22 00 til jeg ble 9-10 år. Etter det var det vel ikke noe leggetid egentlig. Bare spørsmål om jeg skulle legge meg snart.
Gjest sweetsugar Skrevet 25. juli 2013 #9 Skrevet 25. juli 2013 Etter at jeg fylte 15 fikk jeg bestemme slike ting selv
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 Jeg vet at jeg bestemte selv når jeg gikk på ungdomsskolen i hvertfall, men husker ikke helt før det. Det var stas å kunne ligge oppe så lenge jeg ville (måtte gå på rommet når resten la seg da) de første dagene, helt til jeg skjønte hvor kjipt det var å fortsatt måtte stå opp like tidlig og gå på skolen stuptrøtt. Lærte fort, og begrenset nattevåk til helgene. Anonymous poster hash: f26c7...09d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå