AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Har et mobilt bredbånd fra chess som plutselig slutta å virke for en uke siden,fikk.nytt modem idag men det virker heller ikke.Noen som har samme erfaringer med chess? Og er det noen som har anbefalinger når det gjelder mobilt bredbånd?Anonymous poster hash: a88de...609
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 Hva skal du med mobilt bredbånd? Jeg bruker bare mobilen. Hadde mobilt bredbånd selv, men fant ut at fikk akkurat like god dekning gjennom å koble mobilen til dataen. Og ingen sånn teit nedlastningskvote heller, har faktisk vært en forbedring! Anonymous poster hash: 0cb17...c82 1
Tibbie Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Om du bruker mobilnettet risikerer du å bruke alt, slik at du ikke har internett når du trenger å bruke mobilen. Så anbefaler ikke det AB over foreslår. Jeg har ikke hatt Chess, nei. Bare Telenor og Netcom. Bor du en plass det er vanskelig dekning? I fjor bodde jeg i et murbygg, og det mobile bredbåndet funket nesten ikke da jeg bodde der...
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Om du bruker mobilnettet risikerer du å bruke alt, slik at du ikke har internett når du trenger å bruke mobilen. Så anbefaler ikke det AB over foreslår. Å bruke alt hva da? Anonymous poster hash: 0cb17...c82 1
Tibbie Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Å bruke alt hva da? Anonymous poster hash: 0cb17...c82 Antall MB du har inkludert i telefonabonnementet ditt
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #6 Skrevet 25. juli 2013 Antall MB du har inkludert i telefonabonnementet ditt Det kommer jo an på hvilket abonnement man har, det. Har aldri brukt opp kvoten, og har man det rette abonnementet er det mye bedre enn både å ha mobil og mobilt bredbånd, med alle de latterlige restriksjonene til sistnevnte. Anonymous poster hash: 0cb17...c82 1
Tibbie Skrevet 25. juli 2013 #7 Skrevet 25. juli 2013 Det kommer jo an på hvilket abonnement man har, det. Har aldri brukt opp kvoten, og har man det rette abonnementet er det mye bedre enn både å ha mobil og mobilt bredbånd, med alle de latterlige restriksjonene til sistnevnte. Anonymous poster hash: 0cb17...c82 Jeg vet jo ikke hvilket abm. TS har, da. Jeg har ubegrenset med databruk i mitt telefonabm., men for mye MB-bruk på en gang kan gjøre at mobilnettet resten av måneden går i sneglefart.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #8 Skrevet 25. juli 2013 Chess har et FRIbruk abonnement. Jeg har det og da kan man velge om man vil ha ubegrenset samtaletid, MMS, SMS eller mobildata. Abonnementet inkluderer 600 ringeminutt, 600 MMS, 600 SMS og 1000MB data pr. mnd. Så velger man hvilket av disse man vil ha ubegrenset bruk av. Jeg har valgt å ha FRImobildata og kan da bruke så mye jeg vil. Og da har jeg i tillegg 600 ringeminutter, SMS og MMS. Du kan bytte hva du vil ha ubegrenset når som helst på "Min side" på nettet. Abonnementet koster såvidt jeg husker 399,- pr.mnd.Anonymous poster hash: 2344e...077
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #9 Skrevet 25. juli 2013 Jeg vet jo ikke hvilket abm. TS har, da. Jeg har ubegrenset med databruk i mitt telefonabm., men for mye MB-bruk på en gang kan gjøre at mobilnettet resten av måneden går i sneglefart. Jeg har aldri opplevd redusert fart, og jeg bruker mitt relativt mye. Anonymous poster hash: 0cb17...c82 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 Litt irriterende at folk drar inn abonnement på mobil når det er snakk om.mobilt bredbånd. Jeg får ikke gjort det jeg skal med mobilen,derfor trenger jeg mobilt bredbånd. Noen som har MOBILT BREDBÅND de kan anbefale eller har erfaringer med?Anonymous poster hash: a88de...609
Neket Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 Du bruker mobilen som modem, da har du mobilt bredbånd. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #12 Skrevet 25. juli 2013 Du bruker mobilen som modem, da har du mobilt bredbånd. Takk. Beklager at dette ikke kom klart nok fram i innleggene mine, Ts, selv om jeg trodde det var åpenbart. Anonymous poster hash: 0cb17...c82 1
Tibbie Skrevet 25. juli 2013 #13 Skrevet 25. juli 2013 Litt irriterende at folk drar inn abonnement på mobil når det er snakk om.mobilt bredbånd. Jeg får ikke gjort det jeg skal med mobilen,derfor trenger jeg mobilt bredbånd. Noen som har MOBILT BREDBÅND de kan anbefale eller har erfaringer med?Anonymous poster hash: a88de...609 Telenor er testvinneren, da
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #14 Skrevet 26. juli 2013 jeg har hatt chess. den første ruteren jeg hadde var det feil på og jeg fikk en ny en etter en måned eller noe. jeg synes det var ganske treigt og ble litt irritert på hele tingen. Men ting fungerer jo nå som jeg fikk den nye. kundesupporten der inne er også ganske ille. Jeg ringte inn og fortalte akkurat hva som var galt men de fortsatte med en liste med feilsøking uten å høre på meg. Anonymous poster hash: 78140...734
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #15 Skrevet 26. juli 2013 Chess har et FRIbruk abonnement. Jeg har det og da kan man velge om man vil ha ubegrenset samtaletid, MMS, SMS eller mobildata. Abonnementet inkluderer 600 ringeminutt, 600 MMS, 600 SMS og 1000MB data pr. mnd. Så velger man hvilket av disse man vil ha ubegrenset bruk av. Jeg har valgt å ha FRImobildata og kan da bruke så mye jeg vil. Og da har jeg i tillegg 600 ringeminutter, SMS og MMS. Du kan bytte hva du vil ha ubegrenset når som helst på "Min side" på nettet. Abonnementet koster såvidt jeg husker 399,- pr.mnd.Anonymous poster hash: 2344e...077 Jepp, dum som ett brød. Det er du Fri Bruk, med begrensninger. Er derfor det står en stjerne ved siden av fri bruk. Fri bruk betyr at du kun betaler den prisen som står der, men når du har brukt opp for eksempel 6gb av kvoten din så kutter de hastigheten fra maks til 200 kbps. Noe som betyr at du går fra å kunne laste ned en film på 10 minutter til at du må bruke 10-20-30 timer. Anonymous poster hash: b479b...ed4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #16 Skrevet 26. juli 2013 Litt irriterende at folk drar inn abonnement på mobil når det er snakk om.mobilt bredbånd. Jeg får ikke gjort det jeg skal med mobilen,derfor trenger jeg mobilt bredbånd. Noen som har MOBILT BREDBÅND de kan anbefale eller har erfaringer med?Anonymous poster hash: a88de...609 Mobilt bredbånd er enten Netcom eller Telenor. Chess ligger for eksempel under Netcom. Netcom har de største datapakkene, og billigste prisene. Og i byene har både telenor og netcom god dekning. Det har de og i diverse tettsteder. Hvilken som er best for deg, er faktisk kun avhengig av hvor du befinner deg og kommer til å bruke det mest. Fordi dekningen varierer litt. Men på generellt grunnlag kan du si at med Chess eller Netcom får du mer for mindre. Det skal og nevnes at du ikke bør velge Chess over Netcom. Fordi Netcom har langt bedre kundeservice per chat, noe jeg som tidliger hadde Chess mobilabonnement og Netcom mobilt bredbånd fikk erfare. Noen ganger vil du og kunne oppleve at for eksempel inne i ett kjøpesenter, så vil enten kun telenor, eller kun netcom fungere. Anonymous poster hash: b479b...ed4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #17 Skrevet 26. juli 2013 Forresten, liten faktafeil der. Mobilt bredbånd kan også være ICE. ICE gir best dekning, men har de største begrensningene når det kommer til hastighet og datapakker. Dette er fordi ICE bruker frekvenser som gir bedre dekning, men lavere hastigheter. Anonymous poster hash: b479b...ed4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå