AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Hvordan er deres rutiner på legging av baby på ca 2 måneder? Sovner dem selv i sengen sin? Må du bysse den i søvn? Sovner til pupp? Hun vil enten bare sovne til puppen eller bysses. Og vist jeg legger hun ned våkner hun kanskje og begynner å gråte. Får ikke roet henne i sengen sin. Vist jeg klarer å ligge henne ned uten at hun våkner, kan hun kanskje sove 5-10 min om jeg forlater rommet. Er jeg i rommet feks ligger meg for å sove eller sitter på pcen/leser bok der inne sover hun i mange timer. Men med en gang jeg går ut av rommet, våkner hun etter en stund. Jeg prøver å få inn en god søvnvane for henne slik at vi skal slippe å bysse i mange timer eller at jeg må være i samme rom som henne for at hun skal klare å sove. Stuen er liksom rett utenfor rommet vårt. Tips mottas med stor takk! Anonymous poster hash: bfd10...e33
Ahava Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 (endret) Her sov lille i senga vår til hun nesten var seks måneder. Da måtte vi enten vugge henne til søvn på en stor pute vi brukte, eller la henne sovne på puppen. Ellers ble det stor ståhei med masse gråting og overtrøtthet. Men helt plutselig bestemte hun seg selv for at hun ville ta natt mye tidligere, og det gikk fint å legge henne i egen seng. Ila. to uker med selvbestemte tidsreguleringer og fast leggerutine med én spesiell sang vi sang til hun sovnet, gikk hun fra å bruke opptil tre timer, til fem min på leggingen. Jeg husker jeg synes det var så kjipt å høre at barnet bare skulle få regulere ting selv, og at så lenge vi fulgte hennes behov så løste det seg snart, men nå blir jeg en av de som må si det videre. Gi barnet det det uttrykker at det trenger, og ikke stress med det, så løser det seg helt plutselig av seg selv. Det er snakk om en så kort periode i livet uansett (det hatet jeg også å høre - det var jo slitsomt! )! Endret 24. juli 2013 av Ahava 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #3 Skrevet 25. juli 2013 Jenta mi er 10 uker og er avhengig av å sove oppå meg for å få sove. Først nå de siste dagene har jeg kunnet ha henne ved siden av meg i senga om natta, før måtte hun sove på brystet mitt. Dette gjelder om dagen også, våkner med en gang eller rett etter hun blir lagt ned. Så vi er ikke i nærheten av å få søvnrutiner enda, må bare følge hennes rytme og satser på at det går bedre etter hvert. Det er ganske vanlig at en så liten baby har et stort behov for nærhet og det må de jo bare få Anonymous poster hash: d324a...672
Sweet77 Skrevet 25. juli 2013 #4 Skrevet 25. juli 2013 Enig med de over. Pluss, dette er en tid som går over, og du får den ikke igjen. Så nyt det heller og ta det som fine kosestunder så lenge det varer. En dag så kommer du kanskje til å savne det, og da blir det nydelige minner. Det er godt å vite at du tok de anledningene du hadde
Redbull Skrevet 25. juli 2013 #5 Skrevet 25. juli 2013 Vår har sovna selv fra dag en, og vært i seng mellom 18 og 19. Har bevisst lagt han ned våken hver gang. Men han har også fått sovet oppå oss, denne tiden får vi aldri igjen så det er viktig å kose seg også Vi svøper vår da, det hjelper mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå