AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Har et potetland i hagen. Nå er det kommet gulgrønne fluer som invaderer hele hagen. De er aktive på kvelden/natta. Var slik i fjor også, helt jævlig, gikk ikke anå gå utenfor døra på kveldstid, var millioner av dem! Bitesmå, kanskje 3 4 5 mm lang. Fant mange døde på dagen etter. Kan dette være pga potetlandet vårt? Det er ikke stort. Var ikke slik for 2 år siden, da hadde vi ikke poteter. I år har vi sett spisemerker på potetkålen. Det var det ikke i fjor. Hva gjør vi? Går jo ikke an å gå ut etter disse insektene er kommet. Legger seg overalt. Fant et 3 cm lag med døde slike på innsiden av garasjeporten i fjor sommer, garasjen var åoen. Hjelp! Hva har vi i hagen??Anonymous poster hash: 0a6c6...1a1
Brunhilde Skrevet 25. juli 2013 #2 Skrevet 25. juli 2013 Nå ble jeg så nysgjerrig at jeg prøvde med på et googlesøk, og fikk opp gulrotsuger og potetsikade som alternativer. Du kan jo se om det stemmer med fluene du har i hagen.
navnet Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Er ikke bare bananfluer da? (fruktfluer) de lever på gjær å alt av næring egentlig å eggene dems trenger fuktighet.. Anticimex er også et bra skadedyrkontroll
Brunhilde Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Er ikke bare bananfluer da? (fruktfluer) de lever på gjær å alt av næring egentlig å eggene dems trenger fuktighet.. Anticimex er også et bra skadedyrkontroll Er ikke bare bananfluer da? (fruktfluer) de lever på gjær å alt av næring egentlig å eggene dems trenger fuktighet.. Anticimex er også et bra skadedyrkontroll Fruktfluer er små og sorte (og som regel innendørs). Syns jeg ser Anticimex spraye hagen til ts.
navnet Skrevet 26. juli 2013 #5 Skrevet 26. juli 2013 Fruktfluer er små og sorte (og som regel innendørs). Syns jeg ser Anticimex spraye hagen til ts. De kan også være grønne å røde. Har akkurat hatt anticimex her selv
Brunhilde Skrevet 26. juli 2013 #6 Skrevet 26. juli 2013 De kan også være grønne å røde. Har akkurat hatt anticimex her selv Ute i hagen? Det er nemlig utendørs ts er plaget.
navnet Skrevet 26. juli 2013 #7 Skrevet 26. juli 2013 Ute i hagen? Det er nemlig utendørs ts er plaget. Tja, er da en teori/gjetting fra min side, det har da vært varmt å fint vær, å det er jo ikke sånn at fruktfluer leter etter hus i boligannonser å flytter deretter, de bor der de kan formere seg..
Brunhilde Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 Tja, er da en teori/gjetting fra min side, det har da vært varmt å fint vær, å det er jo ikke sånn at fruktfluer leter etter hus i boligannonser å flytter deretter, de bor der de kan formere seg.. Vil du ikke, eller kan du ikke, svare på spørsmålet mitt? Sprayet Anticimex i hagen din? Er det så vanskelig å svare på? Fruktfluer i potetåkeren tror jeg neppe det er, men det kan sikkert skje at de lever under jorden også.
navnet Skrevet 26. juli 2013 #9 Skrevet 26. juli 2013 Vil du ikke, eller kan du ikke, svare på spørsmålet mitt? Sprayet Anticimex i hagen din? Er det så vanskelig å svare på? Fruktfluer i potetåkeren tror jeg neppe det er, men det kan sikkert skje at de lever under jorden også. Jeg er ikke så heldig at jeg har hage, jeg har en kjip platt som jeg prøver å pynte med planter, Både ja å nei, han sprayet platten min mot maur, og jeg fikk tips på hvordan minimere sjans for fluer, mygg å andre plager, samt to fluefeller med lokkemiddel i, funker som fy, masse fluer her nå. Tror du at anticimex kun sprayer mot skadedyr?
Brunhilde Skrevet 26. juli 2013 #10 Skrevet 26. juli 2013 (endret) Jeg er ikke så heldig at jeg har hage, jeg har en kjip platt som jeg prøver å pynte med planter, Både ja å nei, han sprayet platten min mot maur, og jeg fikk tips på hvordan minimere sjans for fluer, mygg å andre plager, samt to fluefeller med lokkemiddel i, funker som fy, masse fluer her nå. Tror du at anticimex kun sprayer mot skadedyr? Alt det du ramser opp kan være skadedyr, ser du, og jeg er rimelig sikker på at de hadde sett dumt på meg, om jeg hadde bedt dem om å utrydde fluene i hagen min. Med andre ord, det er å ta litt i når du foreslår at ts skal kontakte Anticimex for å bli kvitt fluer i den utendørs potetåkeren, ikke sant? Endret 26. juli 2013 av Brunhilde
navnet Skrevet 26. juli 2013 #11 Skrevet 26. juli 2013 Alt det du ramser opp kan være skadedyr, ser du, og jeg er rimelig sikker på at de hadde sett dumt på meg, om jeg hadde bedt dem om å utrydde fluene i hagen min. Med andre ord, det er å ta litt i når du foreslår at ts skal kontakte Anticimex for å bli kvitt fluer i den utendørs potetåkeren, ikke sant? Har noen tissa i kaffen din? Ts skriver at det er merker på avlingen og det er mye skadedyr, ikke er jeg selvutnevnt ekspert på skadedyr, men har hatt en runde hos meg selv nylig, jeg skriver ganske tydelig flere ganger at jeg '' mener og tror'' ikke at jeg vet. Når det begynner å gå så langt så kom jeg med forslaget å ringe skadedyrkontroll. Jeg har faktisk ikke problemer med å ringe til eksperter når jeg lurer på noe, er ikke selvhøytidelig sånn sett. Så jeg foreslo det ja, skyt meg.
Brunhilde Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 Nei, det å bruke hue betinger ikke kaffe med piss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå