Gå til innhold

Hvordan tar man kontakt med en fremmed person på facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okay, tar dette kjapt siden senga kaller litt her.

For en stund tilbake la jeg merke til ei relativt pen jente på byen. Jeg så henne et par ganger, og hver gang med forskjellig følge, så regner i grunn med at hun er single. Typisk nok hadde jeg ikke mot nok til å hilse på henne. For noen uker siden så jeg henne igjen. Først så kjente jeg ikke henne igjen, men det demret litt for meg hvem det var i etterkant.

Nå har jeg ved en tilfeldighet funnet ut hvem hun er på Facebook. Hun hadde visst likt den baren jeg så henne i, og profilbildet var ganske lett gjenkjennbart. Jeg snoket såklart litt i profilen hennes, og det virker som hun faktisk er ganske oppegående. I utgangspunktet virker det som hun både er pen og har litt vett i hodet også, og det liker jeg :)

Så til det jeg lurer på:

Hvordan går man frem for å ta kontakt her uten at det virker helt teit og feil?

Er det i det heltatt smart av meg å prøve og ta kontakt med henne via Facebook? Som sagt, vi har aldri hilst på hverandre, aldri vekslet et ord og aldri vekslet et blikk heller for den del. Jeg kan ikke anta annet enn at hun ikke aner hvem jeg er og vil ikke huske å ha sett meg før.

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Siden dere likevel er så mye på de samme utestedene kan du jo bare vent etil neste gang og hilse på henne da.

Skrevet

Ja, smør deg med tolmodighet og ta heller kontakt når du treffer henne igjen. Hadde en helt fremmed type tatt kontakt med meg på face, ville jeg blitt, tja, mistenksom?? med en gang...

Eller se etter henne på en datingside, kanskje hun er der?

Skrevet

Ja, jeg kan såklart stikke på byen og se om jeg treffer på henne igjen og da hilse på henne. Problemet med det er at det endel uker til jeg faktisk har en helg ledig til det.

Jeg får vel allikevel smøre meg med god tolmodighet. Som frustert_frue sier, så er det jo mulig hun blir mistenksom hvis noen helt ukjent tar kontakt helt ut av lufta. Nå viser det seg riktignok at vi har en felles venn, så det er jo muligheter den veien også :)

Gjest .-L-.
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke det er så lurt å ta kontakt på face jeg. Kan lett oppfatte deg som en stalker :P Nai, ville heller stlaket i det skjulte og ikke blitt oppdaget. Neste gang får du si hei til henne på byn!

AnonymBruker
Skrevet

Hva med: Hei ser du har likt siden til "navnet på baren" Har sett deg noen ganger der, og lagt merke til deg. Synes du er pen :)

Anonymous poster hash: c9637...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...