Gå til innhold

Gutt på 17 år tisser på seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sønn på 17 år som jeg har reagert har skiftet bukse en del ganger i løpet av en dag, spes nå på sommeren.

Og vanligvis har han lagt klær i vask og vasket og hengt opp selv, men i dag kom jeg ned i vaskekjelleren med litt utenom, og jeg kjente en urinlukt.

Da viste det seg at hans tøy var vått av hans urin.

Jeg spør han og han sier at det skjer noen ganger i løpet av en dag.

Jeg spurte om han ville til lege men han syntes det er for flaut.

Noen gode tips?

Anonymous poster hash: 452f0...46f
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Forstår at han syns det er flaut, men du bør absolutt få han med til legen, slik at han kan få hjelp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Du må ta han med til legen, og fortell han at det absolutt ikke er flaut.

Anonymous poster hash: c1883...fb1

Innlegg redigert for fjernet innhold

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg har ingen greie på det, men som det allerede har blitt skrevet her så burde du få han til legen. Jeg forstår også at det er flaut for ham, men legen har vært borti så mye "rart" at han/hun ikke vil reagere på dette. Uansett årsak så er det ingen grunn til å skamme seg.

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 2
Skrevet

Det vil jo sannsynligvis ikke bli bedre med tiden, så det kan jo være greit å få bukt med problemet så tidlig som mulig. Det kan jo være noe som er veldig enkelte å korrigere. Time hos fastlegen og evt henvisning til urolog (hvis nødvendig..) er nok veldig lurt. Kan skjønne at det oppleves flaut for en 17 år gammel gutt, men legen har taushetsplikt, det er ingen som vil få rede på det med mindre han sier noe selv. Dessuten ser leger slike problemer oftere enn man skulle tro, og ting som er langt verre enn dette. Det er jo veldig lite sannsynlig at det plutselig vil gå over av seg selv, og livskvaliteten vil jo øke betraktelig om han får bukt med problemet tidlig.

Skrevet

Det er flaut å gå til legen.

Det er 100x mer flaut å leve med dette.

Så valget er lett.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Han må til lege. Tilby å betale på et privat legesenter hvis han er flau overfor fastlegen. Klart det er flaut for en 17-åring, men han lever nok hver dag med angst for å avsløre seg for jevnaldrende. Det kan også ligge sykdom bak som må ordnes opp i.

AnonymBruker
Skrevet (endret)

TS her. Takk for svar. Ja jeg sa at vi fikk gå til legen, jeg ringte faktisk tidelig i morges. Han kom fra legen nå.

Fastlegen kontaktet meg og fortalte at han henviser han til urolog, men det kan være litt venting. Så jeg kontakter heller et privat sted hvis det tar for lang tid før time.

Han begynner på folkehøyskole nå om noen uker så det er litt kjipt for han hvis man ikke får en løsning.

Han tisser ikke i senga, så det er bare når han er våken.

Men igjen, takk til dere andre som kom med ok svar. Setter pris på det

Anonymous poster hash: 452f0...46f

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Så bra. Ja, kontakt privat, der er det ofte kort ventetid.

Håper de finner en løsning.

Skrevet

Tråden er ryddet for ufint innlegg

Sophie-Ann, mod

Skrevet

I tiden før han kommer til urolog, ville han få en mye bedre hverdag med et inkontinensprodukt. De minste innleggene limer man fast i bokseren, og med de romslige shortsene som ungdommen bruker idag, vil man ikke kunne se at han har noe ekstra i bokseren. For en ungdom er det selvfølgelig flaut med slike innlegg, men jeg vil anta at det er flauere å tisse på seg offentlig.

Tema menn får du prøver av på apoteket, så kanskje du kan stikke innom å hente noen prøveprodukter for ham.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...