Gå til innhold

Hvordan få far bort fra foreldreretten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gutter på 12 og 14 med min eksmann. Vi var gift slik at vi har delt foreldrerett,men jeg har fullt foreldreansvar. Det er nå ca 2 år siden han har hatt samvær med de pga rus og bråk hjemme hos de. Han har vert på avrusing,men fullførte ikke dette. Han gjør hele tiden noe for å komme i politiets søkelys. Jeg har bevisst holdt de borte fra all samvær i samråd med familievernkontoret pga rus. Guttene ønsker ingen form for samvær med far og er meget redd/usikker på han. Han har underskrevet på at han gir meg fullt foreldrerett,men folkeregisteret ville ikke ta i mot dette pga manglende legitimasjon på far. Nå har jeg siden januar prøvd å få han til å få en rett kopi avsin legitimasjon,men han sier han bare glemmer det! Hva skal jeg gjøre? Mine gutter ønsker seg minibankkort som sine venner og eldste skal snart konfirmeres!! Når far er en narkoman og kjenning av politiet burde vel dette være en grei sak? Men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå.Familieværnkontoret føler jeg hjelper meg lite...

Anonymous poster hash: 3be0a...404

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er klart det er mange flere grunner enn bare det med kort og komf,men dere skjønner vel de andre årsakene også :)

Gjest mamma81
Skrevet

Ingen som har noen tanker/tips?

Skrevet

Du trenger ikke far for å få bankkort til barna når du har hele foreldreansvaret. Foreldrerett er forresten et annet ord (gammelt ord?) for foreldreansvar. Mener du å få han til å skrive fra seg farskapet så tror jeg ikke det er mulig. Eneste mulighet da er vel om barna blir adoptert. Er du gift så kan mannen din søke om å adoptere de

Skrevet

Leste på nytt og tror jeg misforstod deg litt pga måten du har ordlagt deg. Du mener dere har delt foreldreansvar, men du har full omsorg kanskje?

Gjest mamma81
Skrevet

Ja beklager at jeg formulerte meg dårlig (og bruker kanskje gamle ord...Hehe) ja jeg har hele ansvaret da de bor 100% hos meg...tror aldri han går med på å adoptere de bort nei :( de sier pappa til min nye mann og vi har vert i lag i over 8 år nå...men han sier hele tiden at nå snart blir tingene bedre å da skal han ha de igjen..men dette er isåfall LANGT frem i tid! Vi har prøvd å få kort til guttene men banken sier han må underskrive :( han er helt utilregnelig og har vert det i flere år! Jeg er lei av å engste meg for hva det neste han skal finne på blir! Jeg ønsker han bort slik at jeg kan gjøre de vanlige tingene for guttene mine slik som andre kan :(

Gjest mamma81
Skrevet

Nei ikke skrive fra seg farskapet,men å gi meg fullt foreldreansvar og omsorg. Han har skrevet under,men klarer ikke å gi meg legitimasjonen sin slik tydeligvis folkeregisteret krever

Skrevet

Om han ikke ordner det selv, altså med underskrift og legitimasjon, så er eneste veien for å få foreldreansvaret alene å gå rettens vei.

Skrevet

Tråden er ryddet for personhets

Sophie-Ann, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...