Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby 8 mnd spiser 2 grøtmåltider hver dag. Får smsksprøver med frukt og middag, men vil ikke ha mer enn noen teskjeer så det blir kun smaksprøver av det. Får både hjemmelaget og kjøpt. Spiser heller ikke mye smoothie. Liker best å spise selv, men blir ikke større mengde av det heller. Ammes ellers (ikke før måltid).

Flere med grøtglade babyer med middagsnekt? Ville de ha middag etter hvert? Får baby i seg nok næringsstoffer? Er jo ikke så variert med grøt og melk liksom! Har ligger jevnt på 85 percentilen på vektkurven, sunket LITT i det siste (kun målt hjemme siden 6 mnd kontroll), men er aktiv og fornøyd.

Anonymous poster hash: 8ab5c...6ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kommer etterhvert. Noen tskjeer er bedre enn ingenting. Prøv rene smaker, altså en ingrediens om gangen. Og fingermat!! Brokkolibuketter, agurk, overkokt gulrot, etc. Gi gjerne brødbiter med pålegg også.

Endret av Piri Formis
AnonymBruker
Skrevet

Min spiste også veldig lite annet enn grøt og morsmelk frem til hun var 8-9 mnd. Litt brødskive i blant, noen skjeer her og der med middag, litt frukt - men veldig lite. Det endret seg drastisk når hun fikk flere tenner (hun var litt "sen" med tennene). Jeg sørget bare for å fortsette å tilby, alt mulig i alle mulige former, for å si det sånn. Og når vi i tillegg sluttet å amme (hun sluttet av seg selv) så ble det enda bedre. Oppfordrer IKKE til å slutte å amme altså, det er viktig når hun ikke spiser så godt ellers. Men da virker det som at hun skjønte at "vanlig mat" var "eneste mat", og fikk mer matglede.

Anonymous poster hash: 51928...30c
AnonymBruker
Skrevet

Fikk tenner tidlig, så har hatt 6 stk lenge. Godt å høre andre som har hatt det likt, og at det løsnet for dere :) (Det jeg er mest redd for er vel egentlig et kresent barn!)

Anonymous poster hash: 8ab5c...6ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...