Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ut som jeg er en liten unge, blir tatt for å skulle hatt barnebillett på bussen, selv om jeg er rundt 30år. Og folk snakker til meg som om jeg ikke skjønner noen ting. Så vil gjerne se eldre ut, enn 15år. Hvordan kan jeg sminke meg da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs. Blir veldig vanskelig å gi deg tips når vi ikke vet hvordan du ser ut

AnonymBruker
Skrevet

- Bruk sort eyeliner, eller sotete øyner.
- Høye hæler
- Mørke klær

Anonymous poster hash: f515b...67d
Skrevet

Samme lurer jeg på.. Jeg er 22 år og for ofte barnebillett på bussen.. Så flaut..

Gjest BabyBlue
Skrevet

Gjør trekkene skarpere med å skyggelegge kinnbeina og kjeven.

Bruk mørk øyesminke, men ikke få det til å se trashy ut. Bruk mye mascara og noen nøytrale farger for å bringe ut øynene.

Form brynene dine til å bli skarpere ut i fasongen - gjerne med en "arch" på midten. Det gjør at man øyeblikkelig ser eldre ut. Jeg begynte å forme brynene ganske tidlig, og jeg ble alltid tatt for å være eldre da jeg skulle på bussen. Med andre ord, jeg fikk ikke kjøpe barnebillett uten leg...

Klær har også mye å si. Gå for mer sofistikerte klær, bruk gjerne høye hæler til hverdags om du klarer det. Trenger ikke mye høyde til for at man ser eldre og mer langstrakt ut. Og dropp ting som baggy jeans og hettegensere, det får man fort et veldig ungdommelig drag av.

Men tenk på dette som en fordel, det at du blir tatt for å være 15 år når du er over 30 er imponerende :O

Skrevet

Gjør trekkene skarpere med å skyggelegge kinnbeina og kjeven.

Bruk mørk øyesminke, men ikke få det til å se trashy ut. Bruk mye mascara og noen nøytrale farger for å bringe ut øynene.

Form brynene dine til å bli skarpere ut i fasongen - gjerne med en "arch" på midten. Det gjør at man øyeblikkelig ser eldre ut. Jeg begynte å forme brynene ganske tidlig, og jeg ble alltid tatt for å være eldre da jeg skulle på bussen. Med andre ord, jeg fikk ikke kjøpe barnebillett uten leg...

Klær har også mye å si. Gå for mer sofistikerte klær, bruk gjerne høye hæler til hverdags om du klarer det. Trenger ikke mye høyde til for at man ser eldre og mer langstrakt ut. Og dropp ting som baggy jeans og hettegensere, det får man fort et veldig ungdommelig drag av.

Men tenk på dette som en fordel, det at du blir tatt for å være 15 år når du er over 30 er imponerende :O

Skal prøve meg på mørkere øyenskygge. Forme øyenbrynene har jeg gjort noen ganger, men synes det rett og slett blir penere uten. Klarer ikke å finne riktig bueform som passer mitt ansikt. Har sett på Youtube og de er råflinke, får prøve å lære der. Skulle gjerne få tak i slike former som man legger på og putter på skygge på øyenbrynene eller øyenbrynspudder. Har også prøvd med penn.

Lurer veldig på hvorfor jeg ikke har forandret meg med utseendet, siden jeg var 14år ca. Kanskje det plutselig skjer?! Vil gjerne i hvert fall se ut som om jeg er 25+. Kan det være kanskje at folk der ute sminker seg eldre, mer voksen, eller er det sikkert at de ser eldre ut uten sminke? Jeg trenger ikke sminke for å gjøre meg pen, men håper det får meg til å se eldre ut.

AnonymBruker
Skrevet

- Forme øyenbrynene og napp de til en form som kler ansiktet ditt. Få det gjerne gjort hos en profesjonell dersom du er usikker selv. Heller napp for lite enn for mye, og form de gjerne med en øyenbrynsblyant.

- Eyeliner, prøv gjerne andre farger enn svart dersom du er lys og har blå øyne. Det samme gjelder mascara. Det finnes mange gode tutorials på youtube for påføring av eyeliner dersom du er interessert.

- Definèr leppene. Prøv deg litt frem og se hva du kler. Om du ikke er konfortabel med mørke eller røde lepper finnes det mange fine nudefarger som fremhever munnen uten at den blir et "statement" i ansiktet ditt. Jeg syns mange beige, nuderosa, lyserøde og coralrødt er fine, voksne farger. Knallrosa unngår jeg. Du kan sjekke ut Hue fra mac (lys nude) , Nude 235 fra L´Oreal (mørk nude), 78 Peregrino Chanel (coral) og 112 fantastique fra Chanel (nuderosa).

- Unngå sminke med glitter. Både øyneskygge og leppestift kan ha skinn i seg, men unngå for all del glitter.

- Unngå joggesko, og bruk heller sko med litt høyde. Høye heler gir fin holdning, ikke tenkt for mye på om du er for høy eller for lav. Det er holdningen som er poenget med høye heler, ikke høyden i seg selv.

- Bruk skjørt, gjerne litt figurnære. Bluser er også fint.

- Ikke klipp håret om du har lengde på det. Lær deg heller å sette det opp.

Anonymous poster hash: ec8d5...fd0
AnonymBruker
Skrevet

Skal prøve meg på mørkere øyenskygge. Forme øyenbrynene har jeg gjort noen ganger, men synes det rett og slett blir penere uten. Klarer ikke å finne riktig bueform som passer mitt ansikt. Har sett på Youtube og de er råflinke, får prøve å lære der. Skulle gjerne få tak i slike former som man legger på og putter på skygge på øyenbrynene eller øyenbrynspudder. Har også prøvd med penn.

Lurer veldig på hvorfor jeg ikke har forandret meg med utseendet, siden jeg var 14år ca. Kanskje det plutselig skjer?! Vil gjerne i hvert fall se ut som om jeg er 25+. Kan det være kanskje at folk der ute sminker seg eldre, mer voksen, eller er det sikkert at de ser eldre ut uten sminke? Jeg trenger ikke sminke for å gjøre meg pen, men håper det får meg til å se eldre ut.

Haha, Det er som å lese om meg selv. Jeg syns det var kjipt å se ung ut før, men nå som jeg er over 30 liker jeg det faktisk. Dersom jeg kommer til å se 8-10 år yngre ut enn det jeg er resten av livet har jeg jo lite å klage over :)

Anonymous poster hash: ec8d5...fd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...