Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikke svigerfamilien min mer!

Faren til typen min jobber mye så han er omtrent aldri hjemme, men han har en 18 år gammel søster som fikk en sønn som er tre år og UTROLIG kravstor, hun selv løper ut med veninnene sine og lar alltid guttungen være hjemme igjen når vi er på besøk slik at vi automatisk blir barnepassere. Svigermor sier det er ok at barnet blir igjen, men hun holder ikke ett halv øye med ungen selv.

Har prøvd å snakke pent med svigersøster at hun må ta mer ansvar enn det og at vi ikke er der for å være barnevakt, men samma greia skjer hver gang, hun driter hva jeg sier.

Barnet har altfor mye energi, løper rundt og skriker, han får aldri vært ute eller lekt med andre barn så det er forståelig han er stressa og løper rundt og skriker og river katten i pelsen og ler av det.

Så når vi blir invitert på middag så er det gammel mat vi får, innskumpne poteter og utgått på dato smør og andre ting.

Jeg må som regel ta oppvasken, jeg gjør det for å være snill selvfølgelig med jeg føler de tar det som en selvfølge, akkuratt som om hun venter på at jeg skal gjøre det.

Blir vi invitert over en helg så gjør vi ingenting den helga, planer blir utsatt og vi ender med å sitte i sofaen og glo på tv.

Huset er rotete etter barnet og ingen gidder å rydde, det er alltid mørkt og dystert for hun har alltid gardinene igjen og tenner aldri lys.

Faren passer bare sine egne saker.

Og svigermor vil alltid snakke om seg selv og kun henne og elsker sønnen sin. Hun setter alltid sønnen før meg uansett hva det er. Hun snakker til ham og holder ofte meg utenfor samtalene. Og hun er helt opphengt i textmeldinger og texter veninner hele tiden og da får jeg ikke kontakt med henne, hun kan sitte timesvis å bare glo på den mobilen og lese sms, hvis jeg spør henne om noe så overser hun meg helt til jeg spør igjen 3 ganger.

Jeg er så lei SÅÅÅ LEI!!!

Anonymous poster hash: fe864...a0d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da.. :-(

Kanskje prøve å ta litt avstand fra de?

AnonymBruker
Skrevet

Skal også si at brylluppet var en fiasko. vi hadde middagen hos mine foreldre siden broren min er kokk og ville lage middag som gave til oss, og da ble svigerfamilien litt sjalu og ba oss ha kake og kaffe hos dem, litt stress for gjestene men det ble slik og vi ordnet transport etc.. Så når vi kommer hjem til dem og skal ha det fint i hagen som vi hadde planlagt så holdt jeg på å gråte.. de hadde sakt at de skulle ordne og fikse for kaffien selv og vi slapp tenke på noe.. Det var rot i hele huset!! ingenting var ordnet. de hadde ikke laget eller kjøpt noe kake som de hadde sakt at de hadde ordnet og lagt kvelden før! Heldigvis hadde min mor tre kaker med seg.. Herregud!! Jeg rydda i brudekjolen og tente lys og ordna selv!

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Dette høres både utrivelig og slitsomt ut. Du trenger vel ikke være med så ofte? Samboeren din kan besøke foreldrene sine alene. Dere kan invitere foreldrene hans av og til. Kanskje svigermor oppfører seg annerledes når bare de er hos dere. Hvordan er ditt og samboerens forhold til dine foreldre?

Dette var svar til åpningsinnlegget.

Endret av Arabella
AnonymBruker
Skrevet

Skal også si at brylluppet var en fiasko. vi hadde middagen hos mine foreldre siden broren min er kokk og ville lage middag som gave til oss, og da ble svigerfamilien litt sjalu og ba oss ha kake og kaffe hos dem, litt stress for gjestene men det ble slik og vi ordnet transport etc.. Så når vi kommer hjem til dem og skal ha det fint i hagen som vi hadde planlagt så holdt jeg på å gråte.. de hadde sakt at de skulle ordne og fikse for kaffien selv og vi slapp tenke på noe.. Det var rot i hele huset!! ingenting var ordnet. de hadde ikke laget eller kjøpt noe kake som de hadde sakt at de hadde ordnet og lagt kvelden før! Heldigvis hadde min mor tre kaker med seg.. Herregud!! Jeg rydda i brudekjolen og tente lys og ordna selv!

Wow! Du har det gode gamle dørmattesyndromet!

Hvis du lar deg behandle slik som dette i bryllupet uten å si kraftig fra, så er det ikke så rart at de tar deg for gitt!

Jeez! :vetikke:

Anonymous poster hash: 0a451...778

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

høres ut som sånne familier du ser i trashtv-serier på tv

Anonymous poster hash: 9c1de...bde
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ts her

Ja jeg føler det er litt trash familie.

Vi er ikke mye hos våre foreldre, sjeldent fordi de er opptatte med jobb og sine ting men de inviterer jo av og til på grill eller noe.

Jeg orker ikke besøke svigerfamilien mye, men av og til må man, og da er det aldri særlig morro.

Har heller ikke ønske om å si strengt ifra om noe, jeg vil heller bare unngå hele familien hans. Jeg er fortsatt irritert over brylluppet, heldigvis sa mannen ifra om det, men det hjalp ikke mye..

AnonymBruker
Skrevet

ts her

Ja jeg føler det er litt trash familie.

Vi er ikke mye hos våre foreldre, sjeldent fordi de er opptatte med jobb og sine ting men de inviterer jo av og til på grill eller noe.

Jeg orker ikke besøke svigerfamilien mye, men av og til må man, og da er det aldri særlig morro.

Har heller ikke ønske om å si strengt ifra om noe, jeg vil heller bare unngå hele familien hans. Jeg er fortsatt irritert over brylluppet, heldigvis sa mannen ifra om det, men det hjalp ikke mye..

Pfft.

De kan da ikke være sååå ille, dersom de har oppdradd og formet mannen din!

Anonymous poster hash: 0a451...778

Gjest Måkehyl
Skrevet

Da hadde jeg avtalt med mannen min at han dro dit når han ville og så hadde jeg brukt den tiden på meg selv. Det er ingen uskreven avtale at svigerdøtre må være med hjem til svigerdragen og co. Bruk tiden på venninner og tv-titting.

• Liker 1
Gjest Armule
Skrevet

Før oppfølgingsinnlegget trodde jeg det var snakk om tenåringer, som bodde hjemme! Hvorfor passer dere på ungen når dere ikke engang bor der? Og hvorfor er du/dere i det hele tatt på besøk der når du ikke er velkommen?

AnonymBruker
Skrevet

Før oppfølgingsinnlegget trodde jeg det var snakk om tenåringer, som bodde hjemme! Hvorfor passer dere på ungen når dere ikke engang bor der? Og hvorfor er du/dere i det hele tatt på besøk der når du ikke er velkommen?

Jeg er jo velkommen, men sønnen er mer velkommen enn meg for å si det slik.

Føler meg bare ikke vel der...

AnonymBruker
Skrevet

Grusomt hvor mange gamle tråder som dukker opp, av hvor mange troll? Denne eller tilsvarende problemstilling kan man søke på kaffegjester /svigerfamilie/kaker.

Anonymous poster hash: bf69e...6d4
  • 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Skulle virkelig ønske jeg hadde en annen svigerfamilie.

Endret av sommerbris2012
Gjest Malanthor
Skrevet

Hvis de ikke oppfører seg bra mot deg trenger ikke du og oppføre deg bra mot dem heller.

Drittoppførsel som det du beskriver fortjener, nei det TRENGER en reaksjon. Og ikke en positiv en heller.

Jeg foreslår at du setter deg ned med mannen din og snakker ut om det her og si til han at du KREVER en forandring ellers nekter du og se disse menneskene igjen.

Ikke vær en dørmatte. Stå på ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...