Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei smile.gif jeg er helt ny her så om jeg gjør noe feil/legger inn dette på feil sted så beklager jeg dette, men prøver smile.gif

Jeg er i en litt merkelig situasjon som jeg håper noen kan hjelpe meg og spekulere litt i, man klarer jo ikke la vær uansett om det eneste som hjelper er og ta tiden til hjelp!

Slik er hvertfall situasjonen:

Jeg har gått på p piller og jeg har rotet litt med de i det siste ( ett barn er selvfølgelig velkommen) jeg sluttet egentlig på de men begynte igjen (opphold på en mnd) gikk på de nesten en uke før jeg dro til syden men glemte de da jeg dro dit å gikk altså en uke uten, begynte og blød etter andre dagen der nede, når jeg kom hjem igjen tok jeg de siden ca 24.6 (glemte en pille på siste uka), dette blir litt rotete men greit at dere får det med dere. regelmessig ubeskyttet sex. jeg tenker at p pillene egentlig ikke har rekt og fungere før jeg begynte på de igjen etter jeg kom fra syden.

Jeg tok begynte på sukkerpillene på tirsdag 16.7 men har ikke fått mensen enda, kun litt brun utflod tidsvis og begynte og blød noen dråper etter sex men thats it!

Veldig varm i kroppen, mensmurringer, vondt i korsryggen og øm livmor.. og hodepine! jeg begynte og tro at kansje det var noe galt (for det kan jo være infeksjon også om man får brun utflod), jeg dro til legen idag og tok alt av prøver og underlivsundersøkelse og ALT var som det skulle, ingenting galt, så legen sa at enten er du tidlig gravid eller så er det hormonkluss (kroppen min har aldri vært slik før, pluss at jeg ville vel fått mellomblødninger).

Gr.test er negativ men kroppen min produserer HCG utrolig sent, jeg var gravid for halvannet år siden og jeg var fast bestemt på at jeg var gravid, så legen min sa at da tar vi en blodprøve for da for du ett sikkert svar, blodprøven var negativ, en uke etter tok jeg gr.test og den var positiv ÅTTE uker på vei.. slik har det vært begge gangene jeg har vært gravid. sist gikk jeg på p piller OG hadde mensen når jeg var gravid. da rotet jeg ikke med de.

Nå har jeg ikke turt og begynne på ppillene igjen som jeg egentlig skulle gjort i forrige gårs, utfloden har stoppet. som legen også sier, uansett om det hadde vært en infeksjon eller kreft i livmorhalsen for den saks skyld så skulle du uansett hatt mensen.

Jeg trenger virkelig noen innblikk i detta smile.gif

AnonymBruker
Skrevet

En graviditetstest leter etter hcg og det gjør blodprøven hos legen og blodprøven er mye mer sikker. Om du er gravid og har symptomer så produserer du nok hcg til å få en positiv hjemnetest, symptomer = hcg i kroppen. At du ikke har fått mensen er også et symptom hvis du er gravid. Kanskje du har hormontull pga ikke tatt pillene lenge nok og daglig, altså ikke gravid.

Testen du tok kan jo ha en feil så den viste feil. Ta en til med morgenurin om et pa dager og er den negativ så dra til legen for en blodprøve. Er den negativ så er ikke symptomene pga gravid.

Første gang jeg var gravid testet jeg ikke positivt før uke 7 mens andre gang dagen før jeg skulle hatt mensen. Om du har testet positivt sent et par ganger så betyr det ikke at du alltid vil produsere hcg sent, alle svangerskap er forskjellige.

Anonymous poster hash: 94bcd...b9b

Skrevet

Takk for svar :)

Slik var det sist også, hadde litt symptomer fordet, noe som fikk meg til og tro jeg var gravid som jeg også var. men som du sier, det kan også være hormonkrøll, men da er det så rart med disse mensenmurringer og slikt. nei dette er umulig og si. jeg må nok vente på mer sikre symptomer, noe som har vært ganske bekreftene for meg er stikkinger i eggstokk(er) når man strekker seg, nyser etc. dette har jeg ikke nå.. enda.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Slik var det sist også, hadde litt symptomer fordet, noe som fikk meg til og tro jeg var gravid som jeg også var. men som du sier, det kan også være hormonkrøll, men da er det så rart med disse mensenmurringer og slikt. nei dette er umulig og si. jeg må nok vente på mer sikre symptomer, noe som har vært ganske bekreftene for meg er stikkinger i eggstokk(er) når man strekker seg, nyser etc. dette har jeg ikke nå.. enda.. :)

Mensmuringene kan jo være for mensen kommer snart, kanskje hormontull gjør at du har de selv om du ikke pleier å ha de. Selv har jeg hatt div gravidsymptomer når jeg har lurt på om jeg er gravid uten at jeg var det. Psyken kan narre oss og gi oss gravidsymptomer.

Men kan jo hende at du er gravid :)

Skrevet

Mensmuringene kan jo være for mensen kommer snart, kanskje hormontull gjør at du har de selv om du ikke pleier å ha de. Selv har jeg hatt div gravidsymptomer når jeg har lurt på om jeg er gravid uten at jeg var det. Psyken kan narre oss og gi oss gravidsymptomer.

Men kan jo hende at du er gravid :)

Helt riktig som du sier :)

Må også bare legge til at når jeg sluttet på p pillene den mnd (mai) så kom mensen tilbake da den skulle, ett par tre uker etterpå, sikkert hatt eggløsning ganske kjapt etter slutt. totalt hadde jeg vel gått på p piller i kansje nesten 6 mnd. rart dette plutselig skulle skje nå.. *håpe på spire* :)

AnonymBruker
Skrevet

Helt riktig som du sier :)

Må også bare legge til at når jeg sluttet på p pillene den mnd (mai) så kom mensen tilbake da den skulle, ett par tre uker etterpå, sikkert hatt eggløsning ganske kjapt etter slutt. totalt hadde jeg vel gått på p piller i kansje nesten 6 mnd. rart dette plutselig skulle skje nå.. *håpe på spire* :)

De fleste bruker en god stund på å bli gravid etter p-pilleslutt, når de er prøvere. Men selvsagt noen blir jo gravid av å glemme en pille og. Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...