Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig misfornøyd med magen og vil ha bort de kanskje 5 kg for mye...

Kan noen gi meg tips og råd?

Har ikke tid/råd til treningsstudio så fint med hjemmeøvelser.

Er hoppetau en mulighet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du forbrenner mer enn du spiser så går du ned i vekt... Spis sunne matvarer og tren et par ganger i uken. Hoppetau, jogging, fjellturer er kjempebra :)

Få inn litt styrketrening mellom øktene. Da bevarer du muskelmassen, også unngår du å se tynnfeit ut. Knebøy, glute bridge, utfall, planken osv er fine øvelser.

Anonymous poster hash: be444...0a3
Skrevet

Hoppetau er en utmerket aktivitet! Bland det med litt løping eller sykling. Jeg merker allerede forskjell etter en måned med sykling hver dag. Men HUSK; få i deg mindre kalorier enn du forbrenner. Altså, spis regelmessig, sunt og variert, og ikke få i deg mer kalorier enn du trener bort. Ellers skjer det ingen forskjell :) Men ikke spis for lite, da kan du begynne å brenne bort muskler, osv fordi kroppen din ikke får nok fett å forbrenne.

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Det viktigste for å gå ned i vekt er kostholdet. For at fettprosenten skal gå ned så må du i underskudd. Du kan trene så mye du vil, men er ikke kostholdet på plass så vil du ikke få gode resultater.

Spis rene råvarer fra kylling, fisk, svin, egg, nøtter, frukt, grønnsaker, trege karbohydrater etc. Finn ut hvor mange kalorier du inntar i dag og trekk fra 500 kcal.

Jogging er supert for å brenne fett og er effektivt om du vil brenne mye på kort tid. Bare pass på at med trening så kan man lett føle mer sult og sprekke på kaloriinntaket. Mange unner seg ekstra kalorier slik at de er tilbake til startstreken med å ikke ha underskudd og da vil en ikke gå ned.

Skrevet

Så lenge du forbrenner mer enn du spiser så går du ned i vekt... Spis sunne matvarer og tren et par ganger i uken. Hoppetau, jogging, fjellturer er kjempebra :)

Få inn litt styrketrening mellom øktene. Da bevarer du muskelmassen, også unngår du å se tynnfeit ut. Knebøy, glute bridge, utfall, planken osv er fine øvelser.

Anonymous poster hash: be444...0a3

Tusen takk for god hjelp! :)

Trening et par ganger i uka, det skal jeg greie :) Bør jeg gjøre styrketrening samme dager som jogging/sykling/osv, ulike dager eller spiller det ingen rolle?

hva er glute bridge :vetikke: ?

Skrevet

Hoppetau er en utmerket aktivitet! Bland det med litt løping eller sykling. Jeg merker allerede forskjell etter en måned med sykling hver dag. Men HUSK; få i deg mindre kalorier enn du forbrenner. Altså, spis regelmessig, sunt og variert, og ikke få i deg mer kalorier enn du trener bort. Ellers skjer det ingen forskjell :) Men ikke spis for lite, da kan du begynne å brenne bort muskler, osv fordi kroppen din ikke får nok fett å forbrenne.

Takk for god hjelp her også :)

Hvor langt/mye bør man sykle/hoppe/løpe da hver gang? og vises resultatene raskere om jeg trener hver dag?

Få i meg mindre kalorier enn jeg forbrenner, men ikke spis for lite? Har du tips til hvordan jeg klarer å balansere dette?

Skrevet

Det viktigste for å gå ned i vekt er kostholdet. For at fettprosenten skal gå ned så må du i underskudd. Du kan trene så mye du vil, men er ikke kostholdet på plass så vil du ikke få gode resultater.

Spis rene råvarer fra kylling, fisk, svin, egg, nøtter, frukt, grønnsaker, trege karbohydrater etc. Finn ut hvor mange kalorier du inntar i dag og trekk fra 500 kcal.

Jogging er supert for å brenne fett og er effektivt om du vil brenne mye på kort tid. Bare pass på at med trening så kan man lett føle mer sult og sprekke på kaloriinntaket. Mange unner seg ekstra kalorier slik at de er tilbake til startstreken med å ikke ha underskudd og da vil en ikke gå ned.

Godt poeng! :)

Kostholdet skal endres på. Er forsåvidt startet med det. Spiser mye mindre porsjoner osv.. men trenger å bli mer obs på HVA jeg putter i meg. her har jeg lite peiling. så kom gjerne med flere tips!!

Men ser at våre middager fremover i hovedsak skal bestå av kylling eller fisk og masse grønnsaker?

Hvor mange kalorier varierer veldig fra dag til dag.. Er det noe anbefalt mengde i fht. høyde/vekt?

Dette du skriver om sult kjenner jeg igjen fra sist jeg forsøkte meg. ble KJEMPESULTEN av å trene og spiste dermed mye mer. dette skal jeg altså ikke gjøre? skal jeg gå rundt å være så sulten da?

TUSEN TAKK FOR GOD HJELP!! Er kjempemotivert til å sette i gang her nå!!

AnonymBruker
Skrevet

Om man spiser riktig, skal man ikke bli sulten. Det er først og fremst karbohydrater som gjør deg sulten. Hold deg til fett og proteiner, så skal du se at det føles helt fint å spise mindre.

Anonymous poster hash: 5ead0...642
Skrevet

Om man spiser riktig, skal man ikke bli sulten. Det er først og fremst karbohydrater som gjør deg sulten. Hold deg til fett og proteiner, så skal du se at det føles helt fint å spise mindre.

Ahaa... Takk for tipset!! :biggrin: men litt karbohydrater må man vell kunne spise, vil ikke på lavkarbo-diett..

AnonymBruker
Skrevet

Ahaa... Takk for tipset!! :biggrin: men litt karbohydrater må man vell kunne spise, vil ikke på lavkarbo-diett..

Hva man spiser er selvsagt opp til en selv, men om man sliter med sult, så er ihvertfall lavkarbo én potensiel løsning på dette. :)

Skrevet

Hva man spiser er selvsagt opp til en selv, men om man sliter med sult, så er ihvertfall lavkarbo én potensiel løsning på dette. :)

Da tror jeg at jeg forstår :) Sliter jeg med sult bør jeg øke på fett og protein og minke like mye på karbohydratene...? :spise:

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Kostholdet skal endres på. Er forsåvidt startet med det. Spiser mye mindre porsjoner osv.. men trenger å bli mer obs på HVA jeg putter i meg. her har jeg lite peiling. så kom gjerne med flere tips!!

Men ser at våre middager fremover i hovedsak skal bestå av kylling eller fisk og masse grønnsaker?

Hvor mange kalorier varierer veldig fra dag til dag.. Er det noe anbefalt mengde i fht. høyde/vekt?

Dette du skriver om sult kjenner jeg igjen fra sist jeg forsøkte meg. ble KJEMPESULTEN av å trene og spiste dermed mye mer. dette skal jeg altså ikke gjøre? skal jeg gå rundt å være så sulten da?

Høyde, alder og vekt? Da er det lettere å si hva du bør ligge på i kaloriinntak :)

Skrevet

Høyde, alder og vekt? Da er det lettere å si hva du bør ligge på i kaloriinntak :)

165, 28 og 60 :plystre:

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

165, 28 og 60 :plystre:

Da høres 1500 kalorier greit ut :)

De 1500 kaloriene bør bestå av mye proteiner da proteiner metter veldig og holder deg mett lenge. Du vil nok merke mye mindre sult følelse om du har godt med proteiner til hver måltid.

AnonymBruker
Skrevet

De 1500 kaloriene bør bestå av mye proteiner da proteiner metter veldig og holder deg mett lenge. Du vil nok merke mye mindre sult følelse om du har godt med proteiner til hver måltid.

Ok

Anonymous poster hash: b0509...433

Skrevet

Takk for god hjelp her også :)

Hvor langt/mye bør man sykle/hoppe/løpe da hver gang? og vises resultatene raskere om jeg trener hver dag?

Få i meg mindre kalorier enn jeg forbrenner, men ikke spis for lite? Har du tips til hvordan jeg klarer å balansere dette?

Jeg sykler i en halv time hver dag, med høyt gir sånn at jeg må tråkke hardere, og dermed jobbe mer med beina. Jeg hopper ikke så mye, da. Så det vet jeg ikke. Men det går an å sykle en halv time, hoppe i ti minutter og tøye ut. Eller løpe en halv time, så hoppe tau, eller noe? :)

Kroppen bør jo få noen hviledager, men jeg "trener" hver dag, siden jeg jobber hardt og må sykle til og fra jobb (noen kilometer). Dermed får jeg bare helgene til å slappe av på. Men kroppen blir vant til de utrolige ting. Noen trener 7 dager i uka og hviler de timene de ikke trener, og klarer seg med det. Noen trener annenhver dag for å hvile kroppen imellom hver økt. Finn noe som passer kroppen din. Min kan trene hver dag, men ikke alle kan det.

Det er jo ikke bra å spise altfor lite og trene ofte, det er ikke bra. Mat = energi, energi = viktig for treninga. Spis nok med mat, men ikke altfor mye. Skjønner?

Spis frokost, mellommåltid, lunsj, middag, mellommåltid og kvelds. Eller bytt på mellommåltider, der det passer deg. Et mellommåltid er et lite måltid for å få i seg energi i mellom de store måltidene. F.eks. et eple, en banan eller et knekkebrød med noe på. :) Og så er det lurt å spise grønnsaker til middagen. Dette kan du søke på, og du finner enkelt en måltids-plan.

Skrevet

Kylling, fisk, kjøtt, grov pasta, grov ris, havregryn, lett/ekstra lett melk, nøtter, yoghurt (uten mye fett; se på innholdet. Go'morgen yoghurt spiser jeg til mellommåltid. Gresk yoghurt med honning og peanutter er sunt; lite fett og mye proteiner), egg (har mye proteiner, som er bra for å bygge muskler, og er ellers bra for kroppen), leverpostei, makrell i tomat, osvosv. Er mange sunne og gode matvarer og drikker som er BRA for kroppen! :)

AnonymBruker
Skrevet

Kylling, fisk, kjøtt, grov pasta, grov ris, havregryn, lett/ekstra lett melk, nøtter, yoghurt (uten mye fett; se på innholdet. Go'morgen yoghurt spiser jeg til mellommåltid. Gresk yoghurt med honning og peanutter er sunt; lite fett og mye proteiner), egg (har mye proteiner, som er bra for å bygge muskler, og er ellers bra for kroppen), leverpostei, makrell i tomat, osvosv. Er mange sunne og gode matvarer og drikker som er BRA for kroppen! :)

At du anbefaler god morgen yoghurt viser bare hvor liten kunnskap du har!

Anonymous poster hash: c18ce...68f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At du anbefaler god morgen yoghurt viser bare hvor liten kunnskap du har!

Anonymous poster hash: c18ce...68f

Ja. Både altfor mye sukker (man burde ikke spise den i det hele tatt) og kalorimengden tilsvarer mer en hel frokost enn et mellommåltid.

Anonymous poster hash: 67017...928

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for kjempenyttig svar! Om du ikke er lei av å svare meg enda må du gjerne foreslå proteinrike retter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...