Gå til innhold

Barna til venninnen får aldri noe godt unntatt lørdager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om dette?

Når man for eksempel er på fotballkamp. Bor på en øy så må ta ferge. Alle ungene kjøper snop eller hot dog på ferga etter kampen, men de har bare en flaske saft de har fått med seg hjemmefra og kanskje et eple. På en cup som varte en hel helg fikk de kun med seg en hundrelapp hver.

Men det skal sies at de får jo lørdagsgodt, men bare det. Synes dere det er greit?

Anonymous poster hash: ada41...412
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo supert at de er konsekvente på dette.

Ingen grunn til å spise godteri etter fotballkamp.

De lærer både sunt kosthold og pengevett slik jeg ser det.

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt greit.Så blir nok de barna av det sunne slaget,og ei heller blant alle bortskjemte barna som det er alt for mange av i dagens samfunn.

Anonymous poster hash: d9145...865
  • Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan i all verden klarer folk å være så konsekvente lurer jeg på.....

Skrevet

På en måte er det veldig bra at de lærer om kosthold og pengebruk tidlig, men på en annen måte synes jeg litt synd på de barna som må sitte der med saft og eple mens alle de andre barna koser seg med pølser og godteri.. Men det kan jo være moren rett og slett ikke har råd? Hva vet vel vi..

• Liker 3
Skrevet

Dette synes jeg er helt greit. Mine har også fått godteri kun om lørdagen. Ingen grunn til at ungene skal ha full bevertning på ferga etter fotballkamper o.l. Virker som venninna di er en klok mamma!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at man må værerigid for å lære ungene riktig kosthold. Det er noe som heter den gyldne middelvei.

Anonymous poster hash: a6e20...4bf
Gjest Eurodice
Skrevet

Hva synes dere om dette?

Når man for eksempel er på fotballkamp. Bor på en øy så må ta ferge. Alle ungene kjøper snop eller hot dog på ferga etter kampen, men de har bare en flaske saft de har fått med seg hjemmefra og kanskje et eple. På en cup som varte en hel helg fikk de kun med seg en hundrelapp hver.

Men det skal sies at de får jo lørdagsgodt, men bare det. Synes dere det er greit?

Anonymous poster hash: ada41...412

Jeg ser på overskriften din. Barna får aldri noe godt. Lider de noen nød, tror du, om de ikke får proppe seg med alskens "godteri", varme pølser osv. til enhver tid? Hvorfor skal de lære at det er det som gjelder som godt? Er ikke frukt og grønnsaker godt? Eller (hjemmelaget) saft som drikke istedenfor den evinnelige colaen som mange tyller i seg?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på overskriften din. Barna får aldri noe godt. Lider de noen nød, tror du, om de ikke får proppe seg med alskens "godteri", varme pølser osv. til enhver tid? Hvorfor skal de lære at det er det som gjelder som godt? Er ikke frukt og grønnsaker godt? Eller (hjemmelaget) saft som drikke istedenfor den evinnelige colaen som mange tyller i seg?

Joda, kålrabi er like godt som is....

• Liker 5
Skrevet

Jeg er glad jeg ikke har barn. Damned if you do, damned if you don't. Helt utrolig hva folk skal stikke nesa si oppi.

• Liker 12
Skrevet

Jeg vokste opp med godteri kun på lørdager, men ved unntak som kamper, kino osv så fikk vi en valgfri ting hver. Vi maste aldri på butikken etter godteri siden vi visste vi kun fikk på lørdag. Fikk selvfølgelig godteri på hverdager i jul-og påsketider da ;)

Men har jeg tatt skade av å ikke spise godteri i hverdagen? Nei.

Ble jeg lei meg når andre spise godteri på skolen foran meg? Nei, for vi hadde alltid kjempegode nister med oss og venta alltid en hjemmelaga, god middag hjemme.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske mora mi gjorde det samme. Har gått ned 30 kg etter mye hardt arbeid. Vil heller kalt det "mishandling" å fore opp ungene på pølse og godteri. Det er usunt, men vektmessig er man gjerne i masse aktivitet og legger ikke på seg som barn. Langt verre når man blir voksen med kontorjobb og smakssansene er foret opp sånn drittmat. Da kommer kiloene fort på.

I norge er er nærmere 60% av folk over 30 år overvektige.

Anonymous poster hash: c770d...b03
  • Liker 12
Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Det ser jeg virkelig ikke noe galt i

Gjest Eurodice
Skrevet

Joda, kålrabi er like godt som is....

Det synes jeg. Jeg er ikke spesielt glad i hverken is eller snop. Barn læres opp til å foretrekke det som smaker søtt. Hvis de ikke visste om det, ville de heller ikke savne det. Uansett holder det med en slik "utskeielse" for eksempel på lørdager, synes jeg.

Gjest Guilty
Skrevet

Synes det er bra med foreldre som gir barna sine sunn mat(og at den er sunn betyr ikke at den ikke smaker godt) istedenfor usunn. Om jeg noen gang får barn har jeg planer om å være konsekvent selv, barn har det ikke vondt selv om de ikke får pølser og godteri så ofte. Synes ikke noe om de som gir barna sine for mye usunn mat derimot, men de får gjøre som de vil ;)

Gjest Måkehyl
Skrevet

Jeg synes moren kan kutte ut saften og heller sende med vann. I tillegg håper jeg barnet spiser mer en et eple, men også mat som brødskiver, pølser eller annen cup-mat.

Skrevet

Jeg synes at hun har funnet en god balanse mellom restriksjoner og utskeiing. Dessuten så er fergemat forferdelig overprisa, så jeg skjønner godt at det blir lagt bånd der.

• Liker 1
Skrevet

Og du bryr deg fordi...??? Det er virkelig ikke noens sak hvilke kostholdsvaner folk har, gode eller ikke.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg synes moren kan kutte ut saften og heller sende med vann. I tillegg håper jeg barnet spiser mer en et eple, men også mat som brødskiver, pølser eller annen cup-mat.

Disse barna hadde sikkert også fått med seg niste, selv om TS ikke skriver noe om det, og ikke bare et eple.

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver selv å begrense kosen. Nå har ikke vi begynt med litt om lørdagsgodteri enda, men han får jo en bolle, litt kake og slikt i ny og ne. Er det ekstraordinære ting så vil han få penger til snop når han blir større, men fotballkamper som man periodevis har en til to ganger i uka, det blir ikke anledning til snop her i huset. Da kan han heller lære at etter trening så er sunn mat viktig for å bli sterkere. :)

Synes med andre ord det er ok, så lenge det ikke blir helt fanatisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...