Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre har besøkt meg en gang siden jeg flyttet hit og da var de invitert til selskap. Bor 3-4 timer unna og har sagt at de kan komme.

Gidder ikke lage innbydelse bare for at de skal besøke meg.

Hvis jeg ikke har vært hos dem på en stund så klager de litt over det, men de renner ikke ned døra mi heller.

Jeg er ikke student lenger så har ikke mulighet til å komme hele tiden lenger.

Søskene mine kommer heller ikke, så lurer på om det er normalt at nærmeste familie besøker en etter at en har blitt voksen?

Har ikke det beste forholdet til dem så det har kanskje også noe å si.

Anonymous poster hash: 73655...336

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer innom byen en gang eller to i året. Ofte går vi heller ut enn at de kommer innom. Resten av familien kommer om de trenger overnattingsplass. Jeg reiser hjem til jul og til andre i familien om jeg blir invitert eller om jeg trenger å overnatte.

Prøv å inviter dem? Jeg føler at jeg trenger meg på om jeg inviterer meg selv steder, selv om jeg har en generell stående innbydelse. Kanskje din familie er sånn? Er du sånn?

Du trenger ikke sende en skriftlig invitasjon annet enn å kanskje si på telefonen at du synes det hadde vært fint om de kunne komme innom en tur neste søndag eller noe i den duren.

Anonymous poster hash: 8526b...488
AnonymBruker
Skrevet

jeg får stadig besøk av både søsken og mamma. og tante og mannen hennes og barna deres. men resten av familien bor på andre siden av landet så det er naturlig grunner for lite besøk.

Anonymous poster hash: e1d4e...c7a
AnonymBruker
Skrevet

Ts:Problemet er at de er ganske treige med sånt. Tar evigheter før de gjør noe som helst.

Noe som gjør at jeg ikke inviterer dem er at de hadde null problemer med å reise å besøke min søster som da bodde 6-7 timer unna. Har ikke fått et eneste besøk under hele studietiden min heller, så det føles som de ikke vil komme.

Nå har jeg eget hjem, og forvente ingenting spesielt. Hadde bare vært hyggelig om de kom innom eller at vi gikk ut eller noe.

Jeg trenger ingen invitasjon for å reise til dem. Gir bare beskjed om at jeg kommer.

Anonymous poster hash: 73655...336

Skrevet

Familien min besøker meg så ofte de kan :-) Det er veldig koselig å ha de der. Men hvis du ikke har et godt forhold til de, så kanskje de føler det er rart? Det hjelper som regel å prate ut om det, og si rett ut hva du føler, men jeg forstår at det kan være vanskelig..

Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Den eneste personen som aldri har besøkt meg er pappa.

Skrevet

Jeg bor en halvtime unna foreldrene mine, men de kommer aldri på besøk til meg uten invitasjon nei. Jeg besøker dem hver helg for tida da så de har ikke noen grunn til å komme hit på hverdagene. Ellers sees vi kanskje 1-2 ganger i måneden.

AnonymBruker
Skrevet

Bor 5-10 min unna både hans og mine foreldre + besteforeldre. De siste tre årene har familien vært her 1-3 ganger. Synes det er trist at de ikke tar initiativ selv og kommer innom på en kaffe. Nå som vi har fått oss stor leilighet håpet jeg at vi kunne samles oftere alle sammen og har invitert, men det blir aldri noe til likevel, for noen kan ikke, og da vil ikke resten heller før det passer for alle osv.

Anonymous poster hash: d1c24...4d1

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre har besøkt meg 2 ganger siden jeg flyttet, for 5 år siden. Søsknene mine har besøkt meg en gang. Men jeg har flyttet langt unna, type annen kant av landet...
Jeg har vært tilbake i hjembyen og besøkt dem 1-2 ganger i året.

Anonymous poster hash: 8f704...bf5
Skrevet (endret)

De bor en time unna, men det er ganske sjelden de kommer innom. Mest hvis de har et ærend i samme by. Tror mange har det sånn, fordi man er vant til den dynamikken. Barna besøker foreldrene sine i studenttida, det er vanskelig andre veien fordi man ofte bor på hybel eller kollektiv og har ikke all verdens plass, og så fortsetter det bare sånn. Og for å være helt ærlig er det fortsatt litt rart når foreldrene mine er på besøk, selv om jeg flytta ut for mange år siden. Det blir litt sånn "...øh, vil dere ha kaffe? Hm, ja, vil dere ha noe annet også?" Vet ikke hva det er, men det føles bare merkelig å skulle være den voksne som kommer med kopper og kaffe og vafler. Kanskje fordi jeg alltid vil være veslejenta for dem.

Endret av Dragonfly84
AnonymBruker
Skrevet

Svigerfar er vel innom stort sett en gang per uke i snitt. Vi besøker han alt fra 3-8 ganger i mnd alt ettersom.

Svigermor bor noen timer unna, kjører ikke bil. Et par ganger i året kanskje?

Min far er innom i snitt 6 ganger pr mnd tipper jeg (avhenger av turnusen hans, han pendler på jobb i samme by som vi bor). Vi har vært der 4 ganger (med overnatting) siden jul, sist i helga.

Mamma er innom 1-4 gang i året. hun bor noen timer unna å kjøre, og liker seg best hjemme. Jeg har ikke besøkt henne på 1 og 1 halvt år og har ingen planer ennå..

Vi har begge to veldig godt forhold til både egne foreldre og svigerforeldre så det spiller selvfølgelig inn.

Anonymous poster hash: cbe31...222
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det blir rett å sammenligne det å droppe innom foreldrene sine med at de skal droppe innom deg. Dette både til TS og de andre som skriver at foreldrene deres er på denne måten. Det kan godt hende de føler at det ville vært å trenge seg på, og samtidig så er det mye mer naturlig at barn dropper innom foreldrene sine. Jeg kaller fortsatt min fars hus for "hjemme", og jeg kommer og går som jeg vil (sier fra på først, men har egen nøkkel). Men han avtaler møte eller blir invitert om han skal komme hit.

Anonymous poster hash: 8526b...488
AnonymBruker
Skrevet

Flyttet langt vekk fra fam for 25 år siden,min mor er her ca 1 gang i året,resten av min fam kan jeg telle på en hånd hvor mange ganger de har giddet å ta turen,jeg selv reiser vel hjem en gang i mnd sånn ca,sårende,neida ikke i det hele tatt.....................................................

Anonymous poster hash: c34a6...3d4
AnonymBruker
Skrevet

De kommer innom en gang iblandt og da er det for å klage over livene sine som om jeg var dems personlige søppelbøtte

Anonymous poster hash: 826e3...f8b

• Liker 1
Skrevet

Nei. Her jeg bor nå har jeg hatt besøk av mine foreldre 2 ganger. En gang kom begge 2, en gang kom min mor alene. Men det er fryktelig lang reise når man begynner å dra på årene, så det er forståelig.

På den annen side - da jeg bodde i hjembyen deres (10 minutters biltur fra barndomshjemmet mitt) så besøkte de meg vel en 6-7 ganger i løpet av 4 år, så de slet ikke akkurat ut dørklokka da heller. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

De kommer så og si aldri uten at jeg ber dem på kaffe, i en bursdag eller noe. De bor kanskje ti minutter unna

Anonymous poster hash: b3ff8...d98
AnonymBruker
Skrevet

Faren min har såvidt vært innom her jeg bor nå, en gang han kjørte meg hjem fra en familiemiddag et annet sted, tror jeg. Moren min har vært her noen ganger (foreldrene mine er gift, men gjør en del ting hver for seg. Pappa er ekstremt hjemmekjær og virker ikke som han liker å være på besøk. Overnatter nesten aldri om han er på besøk, selv om det er 3-4 timers kjøretur hver vei). Broren min har vært på besøk et par-tre ganger i forbindelse med at jeg skal være barnevakt, og i en middag. Han har best tid når han er (helt) singel, men sånn er kanskje jeg også til dels. Jeg har bodd her i tre år. Forrige sted (samme område) hjalp pappa meg med flyttelass, og hentet meg i forbindelse med en begravelse. Stedet jeg bodde fem år før der igjen (annen landsdel) fikk jeg aldri besøk av pappa, broren min og hans ekskone kom på besøk én gang, moren min et par ganger. Jeg bor jo såpass langt unna at jeg ikke kan forvente at de bare kommer innom på kaffe, men det hadde vært hyggelig om de ville komme en gang eller to i året :) Og selv da min bror og ekskona bodde et kvarters gange unna foreldrene mine, tok aldri faren min initiativ til å stikke innom.

Anonymous poster hash: 08bba...fc4
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre mine er vel innom 2-3 ganger i året max. Søsknene mine har ikke vært her på 3-4 år. Alle bor ca 15 min unna. Møtes som regel i familiemiddager.

Anonymous poster hash: 809fe...9aa
Skrevet (endret)

Jeg ser foreldrene mine 3-4 ganger i uka, om bare for en times kaffe. Allikevel ser jeg at det oppleves mer naturlig å dra til dem enn at de kommer til meg. Jeg tror at de føler at de trenger seg på i mitt nye hjem, mens "hjemme" er vi barna alltid velkommen. De kommer kun om jeg inviterer dem eller om de avtaler å komme innom selv om de vet at døra alltid er åpen her selv uten invitasjon. Tror det er noe som bare faller seg mer naturlig at vi er hos dem i og med at det er vårt barndomshjem som vi fremdeles har nøkler til :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Fint å lese at jeg ikke er alene :) flyttet for meg selv da jeg var femten ( er 18 nå) fikk ny leilighet i oktober, og mamma har bare vært på besøk en gang fordi hun trengte soveplass... Suger faktisk skikkelig fordi det føles jo litt stas å vise familien at man har laget et fint hjem for seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...