Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bytter hver gang jeg har trent, selvsagt, eller gått langt, men hvis ikke kan jeg fint bruke de samme sokkene to dager på rad, så lenge de ikke lukter noe spesielt ille før jeg tar dem på meg. Kan jeg bli syk av dette? Samboeren min er født uten luktesans så kommer jo ingen kommentarer derfra uansett.

Anonymous poster hash: 8f4a5...fa6
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det samme som deg, og helsa er helt super, så tror du kan ta det med ro! Man har jo ikke akkurat utflod fra tærne eller noe..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe du blir nok ikke syk så lenge du bytter når du har svettet og det gjør du, og ellers bytter i blant. Svetten kan gi sopp. Om jeg ikke har svettet noe spesielt så bytter jeg 1-2 ganger i uken. Hvor mye syk pga føttene har du vært så lang? Mye? Neppe :) Bare fortsett som du pleier, sokker er ikke noe man må bytte hver dag.

Anonymous poster hash: da951...701
Skrevet

Hehe, minst en gang om dagen, om jeg har trent så blir det to. :laugh:

Tror ikke du kan bli syk av det akkurat, eneste "problemet" er vel hvorvidt det er hygienisk eller ikke da.

Skrevet

Når de forsøker å rømme fra føttene mine, da skifter jeg dem.

Neida! xD Skifter hver dag. ;) Og naturligvis en ekstra gang etter trening.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, minst en gang om dagen, om jeg har trent så blir det to. :laugh:

Tror ikke du kan bli syk av det akkurat, eneste "problemet" er vel hvorvidt det er hygienisk eller ikke da.

Hva betyr dette? Altså det jeg uthever. Om det ikke er farlig, om de ikke lukter på forhånd, hvordan er det ikke hygienisk? Jeg tenker her på ekte hygiene, ikke sånn "jeg på bytte sokker tre ganger om dagen fordi jeg er SÅ renslig, altså".

• Liker 4
Skrevet

Hva betyr dette? Altså det jeg uthever. Om det ikke er farlig, om de ikke lukter på forhånd, hvordan er det ikke hygienisk? Jeg tenker her på ekte hygiene, ikke sånn "jeg på bytte sokker tre ganger om dagen fordi jeg er SÅ renslig, altså".

Det jeg sier er jo at det ikke er farlig, og du lurer på om man kan bli syk av det, og det kan man ikke.. Men om det er noe problem i det hele tatt så er det vel hygienen det går på, men det vet du jo best selv. Hvis du føler de er rene nok til og brukes en dag til, så gjør du det. Enkelt og greit. :biggrin:

Gjest Ghostwhisperer
Skrevet

Skifter 1 til 2 ganger om dagen. Alt etter når på dagen jeg tar en dusj eller om jeg har vært på trening. Takler ikke skitne sokker :P

Skrevet

Jeg bytter sokker hver dag :) Jeg går jo rundt om kring, og de blir allitd litt skitne av gulvet jeg går på eller om jeg svetter. Men uansett bytter jeg sokker hver dag, akkurat som truser. Er en vane, må bare gjøre det. Man blir ikke syk av å la være å bytte sokker på to dager, slapp av :)

Skrevet

Skifter hver dag og etter trening. Føles liksom feil å ta på en sokk som har vært på før. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bytter sokker ca 1 gang i måneden.

Anonymous poster hash: 7cdb7...8bf
AnonymBruker
Skrevet

Bytter ikke alle sokker hver dag?!

Der lærte jeg noe nytt.

Ikke at jeg tror man blir syk av å ikke gjøre det altså, eller er sånn overdrevent hygienefreak som synes det er ekkelt, jeg synes bare personlig det er utrolig digg med nye sokker og ekstremt lite digg å ta på seg et par gamle.

Bytter gjerne mer enn en gang daglig jeg, er ikke det at jeg sliter med sterk fotsvette eller noe men når jeg kommer hjem fra en lang dag hvor jeg gjerne har tråkket rundt i tette vintersko eller klamme skinnstøvletter i timesvis så er det veldig behagelig å lufte de trøtte tærne litt etterpå og ta på et fresht par strømper =)

Det verste jeg vet er når man sover et annet sted enn hjemme og har glemt/gått tom for sokker og må ta på et gammelt par etter man har dusjet. USJ.

Anonymous poster hash: 3be79...fc8
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bytter hver gang jeg har tatt dem av. Jeg liker ikke følelsen av å ta på meg brukte sokker, om så det har vært iskaldt og rent der jeg har brukt dem (altså ingen svette eller skitt). Det vil i praksis si hver morgen samt etter trening og kveldsdusjer.

• Liker 1
Gjest Summers
Skrevet (endret)

2 ganger om dagen, tar på rene når jeg står opp, og rene når jeg kommer fra jobb, lukter etter man har gått lenge med sko. skifter selvsagt også etter trening

Endret av Summers
AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis på mandager, tirsdager, onsdager, torsdager, fredager, lørdager og søndager.

Anonymous poster hash: 81f9f...19f
AnonymBruker
Skrevet

Bytter ikke alle sokker hver dag?!

Der lærte jeg noe nytt.

Ikke at jeg tror man blir syk av å ikke gjøre det altså, eller er sånn overdrevent hygienefreak som synes det er ekkelt, jeg synes bare personlig det er utrolig digg med nye sokker og ekstremt lite digg å ta på seg et par gamle.

Anonymous poster hash: 3be79...fc8

Haha! Morsomt hvordan du forsøker å hente deg inn i det andre avsnittet. Som du selv kommer fram til, hvorfor i all verden bytte sokker hver dag, om de ikke lukter og om man ikke har svettet noe særlig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1 gang i måneden kanskje.

Anonymous poster hash: 426f4...a6c
AnonymBruker
Skrevet

2 ganger om dagen, tar på rene når jeg står opp, og rene når jeg kommer fra jobb, lukter fort etter man har gått lenge med sko. skifter selvsagt også etter trening

Du glemte å nevne at du skifter sokker hver gang du har vært på butikken eller hentet posten eller vært nede i kjelleren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker nesten aldri sokker. Og om jeg bruker det så må jeg skifte hver dag. Lukter skikkelig tåfis. :P

Anonymous poster hash: ba929...cf0
Gjest Summers
Skrevet

Du glemte å nevne at du skifter sokker hver gang du har vært på butikken eller hentet posten eller vært nede i kjelleren.

Ingen grunn til å komme med spydige kommmentarer bare fordi jeg bytter sokker oftere enn hva som trengs for å ikke bli syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...