Munter Skrevet 18. juli 2014 #21 Skrevet 18. juli 2014 Ikkje kjøp fjellreven kånken om du skal studera på SV-fakultetet, det er berre sååå klisje! 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #22 Skrevet 18. juli 2014 På medisin, må man ha med bøker hver dag eller kan man delta på undervisning uten bøker? Og heller lese seg opp på det hjemme. Anonymous poster hash: b94d7...70b
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #23 Skrevet 18. juli 2014 Sekk er bare såååå nørd, og ikke min stil. Anonymous poster hash: cde4e...6f4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #24 Skrevet 18. juli 2014 Er det bedre i det lange løp å kjøpe sekk i stedet for veske, og har dere noen merker eller spesifikke vesker, sekker å anbefale før jeg begir meg ut på et lengre studieløp? Anonymous poster hash: a5516...103 Kjøpt veske et par ganger, en eller annen dag tar jeg sykkelen og må bruke sekk i stedet og et halvt år senere har jeg fremdeles ikke gått tilbake til vesken. Anonymous poster hash: bbf9c...805 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2014 #25 Skrevet 18. juli 2014 På medisin, må man ha med bøker hver dag eller kan man delta på undervisning uten bøker? Og heller lese seg opp på det hjemme. Anonymous poster hash: b94d7...70b Bøker under forelesningene er ikke så viktig men du bør ha lest på forhånd. Samtidig er det godt dokumentert at lesing i lesesal er langt mer effektivt enn lesing hjemme. Anonymous poster hash: bbf9c...805 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #26 Skrevet 19. juli 2014 Bøker under forelesningene er ikke så viktig men du bør ha lest på forhånd. Samtidig er det godt dokumentert at lesing i lesesal er langt mer effektivt enn lesing hjemme.Anonymous poster hash: bbf9c...805 Kilde?Anonymous poster hash: 41807...46e
^me^ Skrevet 19. juli 2014 #27 Skrevet 19. juli 2014 (endret) Kilde?Anonymous poster hash: 41807...46e dette er vel egentlig individuelt ettersom noen har bedre selvdisiplin enn andre, men jeg tror hun mener det at det nok er mindre fristelser og evt avbrytelser i en lesesal enn hjemme i sofaen Endret 19. juli 2014 av ^me^ 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #28 Skrevet 19. juli 2014 På medisin, må man ha med bøker hver dag eller kan man delta på undervisning uten bøker? Og heller lese seg opp på det hjemme. Anonymous poster hash: b94d7...70b Flere medisinstudenter jeg kjenner sporter 50-literssekk på skolen hver dag... Om man må ha med bøker eller ikke kommer an på hva slags undervisning man har: på forelesninger bruker man ikke bøker (kun notatblokker eller PC hvis man ønsker å notere), mens på PBL-møter feks. er det en stor fordel å ha med bøker Anonymous poster hash: f0bfa...0cf 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #29 Skrevet 19. juli 2014 Sekk. Veske/bag er helt vilt slitsomt for ryggen og skuldrene, og kan gi slitasjeskader som du ikke vil merke før om ti, tjue, tredve år. Dette. Jeg har aldri hatt så tung sekk i perioder, som da jeg studerte. Da hadde jeg bokskap på campus, men siden jeg jobbet mye med fagene på kveldstid hjemme, dro jeg rundt på uante mengder bøker. Jeg hadde en dagstursekk med bryst- og hoftebelte, noe som var veldig praktisk i den delen av året jeg syklet til og fra campus. Hadde i tillegg en PC-veske med plass til litt av bøkene, som jeg brukte dersom jeg skulle "fjonge" meg litt og rett ut på kafe etter endt studiedag. Da tok jeg bussen. Nå som jeg er i jobb, og drar PC med meg til og fra jobb i perioder (mulighet for hjemmekontor), så velger jeg fortsatt sekk. Får groteskt vondt i ryggen av å gå skjevbelastet med veske over lengre tid. Anonymous poster hash: cba84...341 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2014 #30 Skrevet 19. juli 2014 Jeg varierer etter hva jeg skal ha med meg. Jeg har en liten veske med plass til vannflaske, en liten matpakke, en liten notisbok og en liten bok, en stor veske med plass til 13' pc, mat, vann og et par bøker, en sekk i samme størrelse, en liten sekk fra blodbanken med plass til mange bøker men ikke pc, og en 30 liters berganssekk jeg fikk da jeg begynte på ungdomsskolen, der jeg har plass til treningsklær i tillegg til en god del skolesaker. Begge veskene har bred skulderreim. Når jeg tar buss bruker jeg helst veske, og når jeg sykler om høsten er den store veska grei å legge skjerf og hansker i når jeg begynner å bli varm. Hvis jeg har tunge ting, som mange bøker og pc, er det bedre med sekk fordi den tar vekta bedre. Sekken fra blodbanken er veldig fin å bruke som variasjon til veske når jeg ikke trenger pc. Anonymous poster hash: 46744...24b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå