Gå til innhold

Lo dotter på håndkle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg vasker håndkler kommer de alltid ut igjen med tusen lo dotter.

Jeg er nærmest villig til å gjøre hva som helst for å unngå dette. Jeg er nemmelig livredd lo dotter, særlig når de blir våt. Så det er døds ubehagelig å komme ut av dusjen til en lo dott full håndkle.

Hjelper det å skaffe en tørketrommel? Er det kanskje håndkler i et spesielt stoff som sammler mindre på lo dotter enn andre?

Super kleint spørsmål, men takk for svar :P

Hilsen ei som har fønt kroppen tørr for siste gang.. (Forhåpentligvis)



Anonymous poster hash: 9c74a...e61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vel ikke helt rett i følge reglene her, men jeg trodde tråden handlet om en datter som lo av et håndkle.

;)

Sånn, nok avsporing. Beklager TS, aner ikke hvorfor du får lodotter på håndkledene dine.



Anonymous poster hash: 49706...b1d
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt usikker på hvor jeg skulle plassere dette på, hvis det var det du mente^^'

Useriøst som det høres ut blir jeg veldig brydd av dette og er takknemmelig for kjerringråd osv.



Anonymous poster hash: 9c74a...e61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du er livredd lodotter, men en tørketrommel hjelper betraktelig på å minske dem. Jeg savner tørketrommel selv da klærne våre er fulle av kattepels selv om de er helt rene. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å dele opp ordet lodotter..



Anonymous poster hash: f55f7...432
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vasker håndkler kommer de alltid ut igjen med tusen lo dotter.

Jeg er nærmest villig til å gjøre hva som helst for å unngå dette. Jeg er nemmelig livredd lo dotter, særlig når de blir våt. Så det er døds ubehagelig å komme ut av dusjen til en lo dott full håndkle.

Hjelper det å skaffe en tørketrommel? Er det kanskje håndkler i et spesielt stoff som sammler mindre på lo dotter enn andre?

Super kleint spørsmål, men takk for svar :P

Hilsen ei som har fønt kroppen tørr for siste gang.. (Forhåpentligvis)

Anonymous poster hash: 9c74a...e61

Tja..

Først: er håndklærne dine 100% bomull? Eller har de en slik "pynterand" stiket i polyestertråd som veldig mange håndklær har? Vasker du dem ev. sammen med kluter eller noe annet i mikrofiber/kunstfiber?

Dette er den mest sannsynlige grunnen jeg kan komme på. 100% bomull vasket kun med bomull loer nemlig ikke (bortsett fra de 2-3 første vaskene) så tørketrommel bør være unødvendig.

Eventuelt kan selve håndklærne være i så dårlig kvalitet at de løser seg opp litt for litt i vask - men da burde du merket at de fort ble slitt?

Anonymous poster hash: d7175...536

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Måkehyl

Lodotter (i et ord) er ikke farlige og forsvinner som oftest i tørketrommelen. Er du livredd lodotter ville jeg invistert i tørketrommel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørketrommel er tingen:)

Lodotter forsvinner, og hånddukene er myke og gode.



Anonymous poster hash: 57cb0...988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lodotter (i ETT ord) er ikke farlige og forsvinner som oftest i tørketrommelen. Er du livredd lodotter ville jeg invEstert i tørketrommel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt usikker på hvor jeg skulle plassere dette på, hvis det var det du mente^^'

Nei, jeg mente at overskriften din kan bety at det er en datter som ler. Lo og dotter er to ord. F.eks. hun lo, og Tors dotter (nynorsk).



Anonymous poster hash: 49706...b1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk er mitt fjerde språk og jeg leste "lo dotter" i to ord fra en sang :P Så skylder på dem som skrev ned lyrikken til vinskvetten.

Dessverre er det fordi folk alltid terger meg for stave feilene mine på Norsk at jeg skriver alltid som anonym på forumet. Jeg bruker også spellchecker for å gjøre så godt jeg kan. (Ingen spelchecks som aksepterer lo dotter eller lodotter.) Men den gang ei. Folk vil alltid være uhøflig og frekk.

Det er kanskje en sær frykt å ha, men å være redd for lodotter går vel i samme som folk som er redd for skit, basiller osv. Tror jeg er mest redd mysteriet av hva som befinner seg i denne ekle dotten, og når dem er våt så sitter dem seg fast i folk.

Men takk for seriøse svar, setter veldig pris på det :) Alle mine håndkle er Egyptian Cotton, og jeg har ikke tørketrommel. Tenker jeg investerer i lin håndkle i første omgang mens jeg sparer til tørketrommel :)



Anonymous poster hash: 9c74a...e61
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...