AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Hei hei! Jeg har hatt kjæreste i snart fem år. bare fire måneder inn i forholdet flyttet vi inn sammen, umodne og uerfarne. Det gikk veldig greit til å begynne med, men etterhvert gikk alt på tverke. I november i fjor bestemte jeg meg for å flytte ut, vi fant ut at begge to trengte å bo hver for seg, for å lære seg hvordan det egentlig fungerer å leve for seg selv. Både på praktiske plan og emosjonelle plan. For meg har dette fungert utmerket godt, jeg har vært flink med økonomi og utviklet mye mer selvsikkerhet. Dessuten har det styrket forholdet vårt med at vi har blitt veldig gode til å kommunisere. Han vil veldig gjere at jeg flytter tilbake så fort som mulig, men jeg er da redd for at jeg blir sittende som den med eneansvar for økonomi, og tror han trenger litt mer trening. Han får fortsatt mye hjelp til regninger av foreldrene sine, og sløser en del penger på tull, også havner han gjentatte ganger opp i inkasso-problemer. Jeg elsker fyren, men jeg er interressert i å ha det trygt på alle plan, og økonomisk utrygghet er et problem jeg vil velge å ikke ha i den grad det er mulig. Vil det være helt absurd å legge en plan for f.eks et år frem? Min eneste plan er å starte utdanning til neste høst. Om det f.eks går an å sette et mål sammen, om stabil økonomi, flytte sammen igjen osv? Eller er det bare noe som må gå av seg selv? Høres dette helt fjernt ut? Jeg er 23år, leier leilighet, ok jobb. Han er 26år , eier leilighet (en så lenge han tenker på å selge for å leie noe billigere da det har vært trusler om tvangssalg), god jobb. Har dere noen forslag?Anonymous poster hash: 635f7...b93
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 Hei hei! Jeg har hatt kjæreste i snart fem år. bare fire måneder inn i forholdet flyttet vi inn sammen, umodne og uerfarne. Det gikk veldig greit til å begynne med, men etterhvert gikk alt på tverke. I november i fjor bestemte jeg meg for å flytte ut, vi fant ut at begge to trengte å bo hver for seg, for å lære seg hvordan det egentlig fungerer å leve for seg selv. Både på praktiske plan og emosjonelle plan. For meg har dette fungert utmerket godt, jeg har vært flink med økonomi og utviklet mye mer selvsikkerhet. Dessuten har det styrket forholdet vårt med at vi har blitt veldig gode til å kommunisere. Han vil veldig gjere at jeg flytter tilbake så fort som mulig, men jeg er da redd for at jeg blir sittende som den med eneansvar for økonomi, og tror han trenger litt mer trening. Han får fortsatt mye hjelp til regninger av foreldrene sine, og sløser en del penger på tull, også havner han gjentatte ganger opp i inkasso-problemer. Jeg elsker fyren, men jeg er interressert i å ha det trygt på alle plan, og økonomisk utrygghet er et problem jeg vil velge å ikke ha i den grad det er mulig. Vil det være helt absurd å legge en plan for f.eks et år frem? Min eneste plan er å starte utdanning til neste høst. Om det f.eks går an å sette et mål sammen, om stabil økonomi, flytte sammen igjen osv? Eller er det bare noe som må gå av seg selv? Høres dette helt fjernt ut? Jeg er 23år, leier leilighet, ok jobb. Han er 26år , eier leilighet (en så lenge han tenker på å selge for å leie noe billigere da det har vært trusler om tvangssalg), god jobb. Har dere noen forslag?Anonymous poster hash: 635f7...b93 Hei! Du tenker veldig voksent Jeg synes det høres ut som en god plan å vurdere å flytte sammen igjen etter at han har vist at han har blitt ansvarlig i forhold til økonomi. Dersom han ikke får orden på økonomien sin, ville ikke jeg tatt sjansen på å satse på en fremtid sammen med han.
Gjest Not Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Hei! Du tenker veldig voksent Jeg synes det høres ut som en god plan å vurdere å flytte sammen igjen etter at han har vist at han har blitt ansvarlig i forhold til økonomi. Dersom han ikke får orden på økonomien sin, ville ikke jeg tatt sjansen på å satse på en fremtid sammen med han.Eller skape et mål som kanskje motiverer han til å bli flinkere til og takle økonomi.
Gjest Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Hei! Du tenker veldig voksent Jeg synes det høres ut som en god plan å vurdere å flytte sammen igjen etter at han har vist at han har blitt ansvarlig i forhold til økonomi. Dersom han ikke får orden på økonomien sin, ville ikke jeg tatt sjansen på å satse på en fremtid sammen med han. Enig! Sånn han høres ut er det best at han får bo alene. Ikke lån han penger!
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Virker for meg som om både gutten din og forholdet har størst sjans om dere flytter sammen og du tar full kontroll over både dine og hans penger... Synd å si det men. Anonymous poster hash: 1a924...8f1
Gjest Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 Virker for meg som om både gutten din og forholdet har størst sjans om dere flytter sammen og du tar full kontroll over både dine og hans penger... Synd å si det men. Anonymous poster hash: 1a924...8f1 Et forhold blir jævla usunt om kun den ene skal være ansvarlig for pengene. TS skylder han ikke å ofre seg og sin framtidige økonomiske trygghet for at han skal få det enklere. Så lenge han ikke er villig til å unngå sløsing og ta tak i situasjonen, så er den håpløs uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #7 Skrevet 24. juli 2013 Det hadde nok ikke vært ille for meg å ta eneansvaret for økonomien, men jeg vil ikke ha ansvaret når han ikke har peiling på hvordan det gjøres engang. Jeg vil jo vite at han er i stand til å ta over i perioder hvor jeg ikke hadde hatt mulighet. Vi har nettopp hatt en liten plan, jeg spurte om fremtidsplaner og hvor han så seg selv to år frem i tid, og om han hadde noen innvendinger på om jeg valgte å studere langt unna eller i et annet land. Han svarte at han ikke så seg selv i en annen situasjon enn den han er i nå, og at et hørtes slitsomt ut å legge planer eller mål. Han sa også at han ikke var villig til å flytte et annet sted om jeg skulle studere lenger unna, og at han heller ikke brøy seg særlig mye om hvor jeg studerte. Det er jo helt greit, ganske ok egentlig. Men må si jeg ble litt forbauset over at han ikke er nysgjerrig i det heletatt, og at det ikke finnes et snev av ambisjoner. Kanskje vi vokser fra hverandre?Anonymous poster hash: d4c2b...fb6
Gjest Skrevet 24. juli 2013 #8 Skrevet 24. juli 2013 Høres ut som om han har strandet et sted på veien, ja. Og du seiler fra han. Men du må prioritere ditt liv. Du kan ikke leve for han. Det er veldig trist, men jeg tror forholdet ditt er på vei til å snart ikke være et forhold lenger. Vet med meg selv at jeg hadde blitt sprø av en mann med så lite tak i, og så lite ansvarsfølelse. Veldig mange forhold går i stykker på grunn av økonomi. Prøv å finne en som du er på bølgelengde med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå