Metfan Skrevet 24. juli 2013 #1 Del Skrevet 24. juli 2013 Hei! Har nylig søkt på jobb hos Burger King, for å tjene litt ekstra penger ved siden av skole. Jeg har tidligere slitt veldig med sosial angst, men blitt mye bedre nå. Jeg trenger sårt penger, derfor søkte jeg på BK. Jeg gruer meg i så fall veldig til å stå i kassen (kan hende jeg bare blåser det opp noe fælt, men er så redd for å gjøre feil..). Lurte derfor på om noen har erfaringer ved å jobbe på Burger King? Er man nødt til å stå i kassa, eller kan jeg si at jeg helst vil rydde, gå med søpla og jobbe på kjøkkenet? Og hvordan er lønna? (Jeg bryr meg ikke så veldig mye om dette altså, ettersom jeg er ute etter å tjene penger, uansett hvor lite det er snakk om) Takk på forhånd for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #2 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg også lurer på dette. Får man burgerser gratis eller til rabattert pris? Altså f.eks om det er noe igjen ved stengetid. Anonymous poster hash: ba27c...971 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metfan Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg også lurer på dette. Får man burgerser gratis eller til rabattert pris? Altså f.eks om det er noe igjen ved stengetid. Anonymous poster hash: ba27c...971 Jeg vet at du får rabatt på burgere, men tviler på at du får de gratis etter stengetid. De steker vel ikke opp burgere som ingen har bestilt? Mulig jeg tar feil. Vet ikke hvordan de gjør det hos andre Burger King restauranter i landet, men her hvor jeg bor, så har de ikke ferdige burgere som ligger og venter. Her tror jeg de blir stekt opp etterhvert som folk bestiller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #4 Del Skrevet 24. juli 2013 Har en venninne som jobbet på BK, og hun begynte på kjøkkenet og med alle andre jobber enn å stå i kassa. Du får ikke gratis burgere, men du kan kjøpe lunch til rabattert pris. Jobben var stressende og dårlig betalt, de fikk kjeft for de underligste ting, og ikke betalt for overtid. Hun jobbet der vel et års tid, så fant hun seg noe annet. Anonymous poster hash: 6c72b...adc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #5 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg vet at du får rabatt på burgere, men tviler på at du får de gratis etter stengetid. De steker vel ikke opp burgere som ingen har bestilt? Mulig jeg tar feil. Vet ikke hvordan de gjør det hos andre Burger King restauranter i landet, men her hvor jeg bor, så har de ikke ferdige burgere som ligger og venter. Her tror jeg de blir stekt opp etterhvert som folk bestiller. Det ligger et visst antall klare burgerere i varmeovnen til enhver tid. Antallet og hvilke burgere som skal ligge klare avhenger av tidspunkt på dagen. De kan kun ligge der i 10-15 min (husker ikke helt), og etter det må de kastes. De ansatte kan ikke ta hamburgerne som skal kastes og spise dem. Man får rabatt på maten. Det du spiser, skrives ned, og trekkes fra lønna di. Du får også et Burger king-kort som kan brukes til å få rabatt på andre Burger King-restauranter. Da jeg jobbet der, stod jeg både i kassa, lagde mat og ryddet. Jeg hadde ingen spesielle ønsker om hvor jeg ville være, men jeg fikk inntrykk av at dette er noe som går på rundgang slik at det blir rettferdig for alle.Anonymous poster hash: 9473f...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #6 Del Skrevet 24. juli 2013 Edit: helt i starten stod jeg kun på kjøkkenet, da det var veldig viktig å kunne alle hamburgerene og baguettene utenatt, i tillegg til at det måtte gå fort. Men når det satt, ble jeg forflyttet mer rundt.Anonymous poster hash: 9473f...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metfan Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 24. juli 2013 Edit: helt i starten stod jeg kun på kjøkkenet, da det var veldig viktig å kunne alle hamburgerene og baguettene utenatt, i tillegg til at det måtte gå fort. Men når det satt, ble jeg forflyttet mer rundt.Anonymous poster hash: 9473f...26c Hvor lenge sto du ca på kjøkkenet før du begynte å bli forflyttet rundt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Black March Skrevet 24. juli 2013 #8 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg også lurer på dette. Får man burgerser gratis eller til rabattert pris? Altså f.eks om det er noe igjen ved stengetid. Anonymous poster hash: ba27c...971 Sannsynligvis er det en persmat ordning når du er på jobb. 20-25 kroner per dag, make your own burger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Black March Skrevet 24. juli 2013 #9 Del Skrevet 24. juli 2013 (endret) Det ligger et visst antall klare burgerere i varmeovnen til enhver tid. Antallet og hvilke burgere som skal ligge klare avhenger av tidspunkt på dagen. De kan kun ligge der i 10-15 min (husker ikke helt), og etter det må de kastes. De ansatte kan ikke ta hamburgerne som skal kastes og spise dem. Man får rabatt på maten. Det du spiser, skrives ned, og trekkes fra lønna di. Du får også et Burger king-kort som kan brukes til å få rabatt på andre Burger King-restauranter. Da jeg jobbet der, stod jeg både i kassa, lagde mat og ryddet. Jeg hadde ingen spesielle ønsker om hvor jeg ville være, men jeg fikk inntrykk av at dette er noe som går på rundgang slik at det blir rettferdig for alle.Anonymous poster hash: 9473f...26c 10-15 minutter blir ofte ikke overholdt, er en 4-5 år siden nå man var innom både BK or McD. Begge steder sa skiftlederene gjerne i fra at den kan få ligge litt til. Så ofte burgere ligge helt oppimot en times tid. Aldri kjøp burgerene som ligger fremme, nekt blankt. Eller bestill noe annet enn det du ser ligge der. Endret 24. juli 2013 av Black March Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 24. juli 2013 #10 Del Skrevet 24. juli 2013 Prøv å søk hos McDonalds i stede. 150 kr. timen mot BKs 120(?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #11 Del Skrevet 24. juli 2013 Hvor lenge sto du ca på kjøkkenet før du begynte å bli forflyttet rundt? 2-3 uker kanskje. Da jobbet jeg omtrent hver dag.Anonymous poster hash: 9473f...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *MaggieQ* Skrevet 24. juli 2013 #12 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg hadde ekstra jobb på McDonalds da jeg var 14. Synes det var kjempeartig. Nå var det en del der som var på min alder og vi koste oss på jobb og det var et godt miljø. Vi fikk lunsj til rabattpris som ble trekt fra lønna. (pleide å lage de sykeste milkshakene og is med alt for mye strø, lol). Jeg startet på kjøkkenet, men hatet det og var ikke flink, så jeg ble hovedsakelig satt i kassa. Der var jeg super flink og rask(vant kassakonkurransene mot teamledrene som var 10 år eldre enn meg). Siden jeg fungerte så godt der så var det som oftest der jeg sto, i tillegg til å rydde/vaske i restauranten. Husker ikke lønna, men det var godt betalt for en 14 åring som ikke betalte skatt. Lærte meg også mye av å jobbe i ung alder og angret aldri på at jeg jobbet der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Black March Skrevet 24. juli 2013 #13 Del Skrevet 24. juli 2013 Og hvordan er lønna? (Jeg bryr meg ikke så veldig mye om dette altså, ettersom jeg er ute etter å tjene penger, uansett hvor lite det er snakk om) Takk på forhånd for svar! Lønn er sannsynligvis noe sånt som 140-145 kr timen. Tillegg for kveld, helg, overtid osv. Men overtid blir gjennomsnittsberegnet over opp til 3 måneder. Så hvis du jobber 2 timer ekstra en uke setter de deg gjerne opp 2 timer mindre når det nesten er på tide at du skal få lønn for strevet... I alle fall min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Black March Skrevet 24. juli 2013 #14 Del Skrevet 24. juli 2013 Bare sånn for å si det rett ut, BK, McDonalds og liknende er absolutte drittjobber. Mye bedre å jobbe for eksempel i en kiosk som på Narvesen, eller servitør på restaurant, eller i diverse butikker. Feks sko, klær, interiør eller liknende. Matbutikker derimot, kan være noe herk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #15 Del Skrevet 24. juli 2013 Aldri kjøp burgerene som ligger fremme, nekt blankt. Eller bestill noe annet enn det du ser ligge der. HAHA! "Det er viktig at man spiser fast food'en kort tid etter at den er laget, for da er det plutselig sunt". For noe tøv, når jeg går innom BK eller Mac'ern ber jeg nettopp om å få noe jeg ser ligger framme, for å spare tid. Anonymous poster hash: ba27c...971 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metfan Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #16 Del Skrevet 24. juli 2013 Prøv å søk hos McDonalds i stede. 150 kr. timen mot BKs 120(?) Har dessverre bare Burger King her i byen. Bare sånn for å si det rett ut, BK, McDonalds og liknende er absolutte drittjobber. Mye bedre å jobbe for eksempel i en kiosk som på Narvesen, eller servitør på restaurant, eller i diverse butikker. Feks sko, klær, interiør eller liknende. Matbutikker derimot, kan være noe herk. Er rett og slett umulig å få jobb andre steder. Krever at du er over 18, mens jeg er bare 17. Så jeg får vel bare ta til takke med de drittjobbene jeg får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Black March Skrevet 24. juli 2013 #17 Del Skrevet 24. juli 2013 Har dessverre bare Burger King her i byen. Er rett og slett umulig å få jobb andre steder. Krever at du er over 18, mens jeg er bare 17. Så jeg får vel bare ta til takke med de drittjobbene jeg får. Jada, har som sagt hadde begge jobbene selv ;p Noen ganger må man bare manne seg opp og gjøre det som trengs for å tjene litt penger! Står respekt av det uansett Og husker ingenting om at BK hadde mindre lønn enn McD. Lønn kommer an på ansennitet og alder, men husk at du skal opp i lønn når du fyller 18. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Black March Skrevet 24. juli 2013 #18 Del Skrevet 24. juli 2013 HAHA! "Det er viktig at man spiser fast food'en kort tid etter at den er laget, for da er det plutselig sunt". For noe tøv, når jeg går innom BK eller Mac'ern ber jeg nettopp om å få noe jeg ser ligger framme, for å spare tid. Anonymous poster hash: ba27c...971 Når fast fooden ligger i ett varmeskap, slik som den gjør, utvikler bakteriene seg i langt høyere tempo enn det vil i normal romtemperatur. De har derfor ikke lov av for eksempel mattilsynet å selger burgere som har ligget for lenge, men det blir allikevel gjort stadig vekk. Spesielt på kveldstid! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metfan Skrevet 30. juli 2013 Forfatter #19 Del Skrevet 30. juli 2013 Takk for råd alle sammen! I tillegg til å ha søkt på BK, har jeg nå søkt en annen plass jeg mye heller vil jobbe. Fikk e-post og tlf nr av ei venninne som arbeider på arbeidsplassen. De har ikke utlyst noen stilling, men venninna mi sa at jeg bare skulle sende CV og søknad på mail til sjefen, deretter ringe etter noen dager. Alt dette gjorde jeg på søndag, og nå lurer jeg på når jeg skal ringe? Er det tidlig og allerede gjøre det i morgen? Dessuten lurer jeg også på en ting til; Hva skal jeg si? Kommer jo til å få helt jernteppe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå