Gjest Mnea Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Jeg vil veldig gjerne holde tale til mannen min, syns det er like must det som at han må holde til meg Men jeg trenger noen tips, hva skal jeg ha med og ikke? Må jeg takke mamma, pappa og svigerforeldre? Håper noen har noen tips
Bygdejenta Skrevet 24. juli 2013 #2 Skrevet 24. juli 2013 (endret) Jeg skal holde tale, men dette er fordi mannen min skal ikke holde noe tale. Det er det verste han vet. Jeg tenkte jeg skulle si noen morsomheter om oss, kanskje fortelle hvordan vi møttes, hvordan han fridde osv. Og selvfølgelig noen smigrende ord til han. Men hele talen blir vel ikke akkurat direkte tale til han (litt for å skåne han også, han blir så flau ), blir litt mer for at resten av selskapet skal få vite litt om oss + at jeg sikker kom til å takke foreldre og svigerforeldre. Endret 24. juli 2013 av Bygdejenta
Aomame Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Jeg skal holde tale Jeg holder det kort, men sier litt om hva jeg verdsetter hos ham og livet vårt sammen og mine forhåpninger for resten av livet vi skal dele sammen.
Amens Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Jeg holdt ikke tale, han holdt heller ikke tale til meg. Men ett lite tips er å holde det kort, lett og ektefølt. En liten anekdote synes jeg fungere gange bra. Ei jeg kjenner blir så lett rørt så hun valgte å lage en film til han hvor det ble spilte låten deres og hun dro rundt byen på noen av de stedene de har hatt sine høydepunkter. Første date, stedet de først sa de elsket hverandre, hvor han fridde også videre. Var veldig morsomt og fint^_^
CathFoto Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Jeg skal ikke, fordi min kjære ikke skal holde tale, og da hadde han følt seg presset om jeg gjorde det. Litt takking hører med i starten av en tale, ellers er det å satse på enten rørende eller morsomt.
Charlie28 Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 (endret) Både jeg og han skal holde tale. Jeg kommer til å si litt om hvor fantastisk han er og hvor fint vi har det sammen, og at jeg gleder meg til å dele resten av livet med nettopp han. Enkelt og greit. Synes talene er best når de er korte og enkle uten for mye mumling Endret 24. juli 2013 av Charlie28
Gjest Mnea Skrevet 24. juli 2013 #7 Skrevet 24. juli 2013 Supert, tusen takk for gode råd Har liksom skrevet det jeg vil ha med til han, men er bare usikker på om jeg skal takke de gamle å sånn og hvor jeg evnt skal legge det inn..
Aomame Skrevet 24. juli 2013 #8 Skrevet 24. juli 2013 Jeg lurer også på dette med takk. Først tenkte jeg å ha det med, men så synes jeg talen ble litt kjedelig av det og fikk en treig start. Så nå heller jeg mot å droppe det helt. Men jeg vil jo ikke fremstå som frekk heller...
CathFoto Skrevet 24. juli 2013 #9 Skrevet 24. juli 2013 Jeg lurer også på dette med takk. Først tenkte jeg å ha det med, men så synes jeg talen ble litt kjedelig av det og fikk en treig start. Så nå heller jeg mot å droppe det helt. Men jeg vil jo ikke fremstå som frekk heller... Så lenge du ikke bruker lang tid på det så rekker det ikke bli kjedelig.
MissEi Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 Må helt klart holde tale,s ynes det er en av de koseligeste talene ( de brudeparet holder)
skravlus Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 (endret) Jeg skal absolutt holde tale! Talene vi gir til hverandre blir ett av dagens høydepunkt for meg. Jeg personlig ville nok blitt skuffet hvis mannen ikke skulle holde tale, men det er nå meg, da Kanskje fordi jeg har en veldig "talefør" kjæreste som er uvanlig flink til å ordlegge seg, så det har hele tiden ligget i kortene at det blir tale. Men forstår godt at mange (både brud og brudgom) kvier seg veldig for å holde tale. Det er først nå i godt voksen alder (40++) at jeg er trygg nok på meg selv og såpass vant til å snakke i forsamlinger at det går helt greit å holde tale. Så jeg mener ikke å fremstå som selvgod og bedre enn andre, på noe vis. Endret 25. juli 2013 av skravlus 1
pusla Skrevet 25. juli 2013 #12 Skrevet 25. juli 2013 Jeg holdt tale, kjære gjorde det ikke for han er absolutt ikke glad i sånt. Min ble på fire minutter, hvor jeg holdt det ganske lett med noen historier som fremhever hvem mannen min er og hva jeg har å takke han for. Jeg avsluttet talen til mannen først med skål og klapping, og så takket jeg familien og svigerfamilien etterpå.
Gjest Mnea Skrevet 27. juli 2013 #13 Skrevet 27. juli 2013 (endret) Jeg holdt tale, kjære gjorde det ikke for han er absolutt ikke glad i sånt. Min ble på fire minutter, hvor jeg holdt det ganske lett med noen historier som fremhever hvem mannen min er og hva jeg har å takke han for. Jeg avsluttet talen til mannen først med skål og klapping, og så takket jeg familien og svigerfamilien etterpå. Det var jo et tips Tusen takk Endret 27. juli 2013 av Mnea
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #14 Skrevet 27. juli 2013 Virker som de fleste KG-brudene holder tale, mens ingen av RL-brudene jeg har sett har gjort det. Har faktisk ikke hørt om det i min omgangskrets i det hele tatt. Lurer på hvor vanlig det er prosentvis? Er det vanligere i visse deler av landet? Anonymous poster hash: db7be...af6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #15 Skrevet 28. juli 2013 Vi skulle ikke holde tale til hverandre, for begge suger på det der. Men jeg har latt meg overtale (haha) til å holde tale. Den blir ganske kort og konsis, og kun til ham. Jeg burde kanskje takke noen på slutten, men vetta søren hvem og hvorfor. Vi har fleipa litt med at brudgommen skal reise seg opp når han skal holde tale, se på meg, se på familien min, si "takk for brura", og sette seg ned igjen - jeg syns det hadde vært hysterisk morsomt selv, men er ikke sikker på om alle gjestene ville synes det var like morsomt (iallfall ikke hvis han ikke reiser seg opp igjen etter at latteren har stilnet, for å si noen få ord til) Anonymous poster hash: 813ea...464 1
Athene Skrevet 28. juli 2013 #16 Skrevet 28. juli 2013 Virker som de fleste KG-brudene holder tale, mens ingen av RL-brudene jeg har sett har gjort det. Har faktisk ikke hørt om det i min omgangskrets i det hele tatt. Lurer på hvor vanlig det er prosentvis? Er det vanligere i visse deler av landet? Anonymous poster hash: db7be...af6 Det handler nok mer om hvem som føler for å svare i en slik tråd. TS spør jo om tips, da er det lite vits i å svare at man ikke holdt tale. For meg, personlig, er det like naturlig at bruden holder tale som brudgommen. I vårt bryllup snakket begge. Og slik er det også i andre sosiale sammenhenger, gammeldagse kjønnsroller viskes ut også her. I min venninnegjeng har nesten alle bruder holdt tale, det er bare en handfull unntak og det er de som er mest forsiktige av seg. 1
Gjest Adriane Skrevet 28. juli 2013 #17 Skrevet 28. juli 2013 Jeg vet ærlig talt ikke ennå. Har forsåvidt noe klart om jeg finner ut at jeg skal holde tale, men det er langt fra sikkert at jeg gjør det. Er så pingle når det gjelder sånt... Jeg vet jo at gjestene våre bare vil oss vel, og kjenner meg, så de vet jeg ikke er komfortabel med situasjonen. Men det hjelper liksom ikke. Syns det er kjempevanskelig Samtidig syns jeg min kjære fortjener en tale - what to do? Jeg er håpløs
pusla Skrevet 29. juli 2013 #18 Skrevet 29. juli 2013 Adriane: som regel ender man aldri opp med å angre om man faktisk gjør det, men du kan jo angre deg senere om du ikke gjør det. Og det å være nervøs er vel ganske normalt og kan også være en fordel. Pass på å være godt forberedt og om dere ikke følger reglene slavisk på rekkefølge, så kan du jo forsøke å få talen din så tidlig som mulig ( jeg holdt min samtidig som jeg ønsket velkommen, for da slapp jeg å ødelegge middagen hehe). Er sikker på at du fikser det kjempebra!
Gjest Adriane Skrevet 29. juli 2013 #19 Skrevet 29. juli 2013 Tusen takk for peptalk og gode råd, pusla - det kommer godt med! Jeg føler meg rimelig sikker nå på at jeg skal holde tale. Men jeg tar et lite forbehold om at jeg feiger ut på selve dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå