Gå til innhold

Ipad i bursdagsgave til 5-åring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ikke

Anonymous poster hash: 280cc...57a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 49a1a...b84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

nei

Anonymous poster hash: bf11e...b25
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange pedagogiske og lærerike spill på en ipad, så jeg ser ikke problemet så lenge man som forelder begrenser tiden på ipaden :) I flere barnehager bruker de ipad som et verktøy til læring i hverdagen!

Anonymous poster hash: 6b219...bcc
  • Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er galskap å gi noe så dyrt i gave til et lite barn, spesielt når det er noe som ikke er ment som en leke og dermed har masse funksjoner som barnet ikke forstår eller er interessert i.

• Liker 10
Skrevet

Ser ikke poenget. Da kan heller ungen låne foreldrene sin og spille spill av og til.

• Liker 1
Skrevet

En iPad i gave til småen blir litt som at gubben gitt meg Football Manager 2013 i gave.... Egentlig mest gave til seg selv;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke gitt min 5åring en egen ipad, kun for å spille spill på. Jeg hadde lånt bort min egen i ny og ne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at det er litt overkill. Bedre å kjøpe en til seg selv, og la ungen låne den innimellom, da får man også begrenset bruken enklere.

Har iPad selv, og treåringen får innimellom låne den, men legger den ut av syne når den ikke brukes, så det ikke blir mas.

Og må innrømme at den har vært kjekk å ha et par ganger når hu har våkna grytidlig, da har jeg tatt med ungen og iPaden opp i senga og satt på Netflix :natti::fnise:

Anonymous poster hash: c8442...703
  • Liker 2
Skrevet

Sønnen min fikk ipod når han var 1,5år gammel også fikk han min gamle ipad ca et halvt år senere.

Mange som har sagt til meg at jeg var gal og at man ikke kunne gi en ipod til en "baby" på halvannet år. Men nå gjorde jeg hva jeg mente var best og gav faen i hva andre mente. Andre kjøper kanskje dvdspiller i bilen til 1,5åringen, det koster like mye.

Men nok om det... Poenget mitt er at det har vist seg at ipoden og ipaden har kommet veldig godt med. Det er ikke bare lek og moro, det er mye læring også. Min sønn har fått bruke disse duppedingsene fritt som han vil og det har ikke blitt sånn at han kun sitter med skjermen, tvert imot, han velger gjerne en bok fremfor ipaden.

Min sønn har en alvorlig utviklingsforstyrrelse og jeg angrer ikke et sekund på at vi har gitt han disse tingene, det har hjulpet veldig mye på utviklingen språklig og han har kunnet lære ting på egenhånd, uten masse mas fra voksne. Han er også en racer på teknologi fordi han har startet så tidlig og fått lov å utforske, noe som kommer godt med når han blir voksen.

Ja det er nok litt galskap å kjøpe ipad til et så lite barn, men om dere har råd til det så hvorfor ikke? Ellers kan du jo kjøpe den som en familiegave også la 5åringen få tilgang på deres vilkår

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke? Det er vel ikke værre en en DS eller noen annen spillkonsol? Om det er prisen du tenker på så er den selvsagt høy for en allminnelig bursdagsgave, men har man råd så ser jeg ikke noe problem med det!

Det finnes masse morsome og lærerike spill til IPAD, i tillegg har den andre funksjoner som kamera, og musikkk osv som barnet kan ha glede av.

WHY NOT???!!!

Anonymous poster hash: 9a0af...046
Gjest Marmot
Skrevet

Helt uproblematisk. Sønnen min er 2,5 år og har i praksis egen iPad. Han får bruke den fritt, men det er fordi det ennå ikke tar overhånd. Han spør etter den når jeg ligger og slumrer i sengen på helgemorgener, så ser vi film sammen, eller han spiller litt når han vil slappe av mens jeg lager middag etter barnehagen og sånne ting. Jeg hadde uten problemer gitt en 5-åring en iPad i bursdaggave om jeg hadde hatt råd til det, ser på det som et nyttig og lærerikt verktøy. Vi har ikke tv da, så iPaden er den eneste meda-bruken sønnen min har.

AnonymBruker
Skrevet

5 år er litt sent, synes jeg. Nevøen min fikk til 3-årsdagen, synes det er passelig.

Anonymous poster hash: 498b6...414
  • Liker 2
Skrevet

Ja absolutt.

Vi kjøpte en "felles" iPad da guttungen var 3 år, og det er han som har brukt den mest. Han ser aldri på tv, men bruker Netflix og velger det han vil. (Netflix Kids, altså) Har også haugevis med apper, både spill og mer lærerike, som lærer klokka, å telle, osv.

Den iPaden har vært redningen mange ganger jeg trenger å sove ut eller vil ha fred. Og guttungen er veldig frampå med det teknologske og fortståelsen av hvordan ulike media fungerer, for hans alder. Og i dagens samfunn er jo ikke det en uting.

Vi har fjernet ikonet for Internett på iPaden, så den er aldeles trygg å bruke, hvis noen var redde for at han kunne gå inn og surfe fritt...

Skrevet

Ja absolutt.

Vi kjøpte en "felles" iPad da guttungen var 3 år,

Akuratt samme her! Har funket kjempebra :)

Skrevet

Sønnen min fikk en til jul da han var 4. Kjøpte først en sånn Kurio tablet måneden før til bursdagen hans, men det var noe drit, så den leverte vi tilbake.

Ser ikke helt problemet om man har råd. Han har lært utrolig mye av ipaden. Han kan feks alle fargene på engelsk og rundt 50 andre ord på engelsk.

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min fikk en til jul da han var 4. Kjøpte først en sånn Kurio tablet måneden før til bursdagen hans, men det var noe drit, så den leverte vi tilbake.

Ser ikke helt problemet om man har råd. Han har lært utrolig mye av ipaden. Han kan feks alle fargene på engelsk og rundt 50 andre ord på engelsk.

Samme her. Planen var jo egentlig ikke å kjøpe ipad, men kurio-greiene varjo bare tull. Så den solgte vi, og kjøpte ipad istede. Ser ikke problemet med ipad til 4 åringen :)

Anonymous poster hash: b4151...c01

AnonymBruker
Skrevet

det høres helt vilt ut i mine ører.

Anonymous poster hash: bb41c...2f1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det høres helt vilt ut i mine ører.

Anonymous poster hash: bb41c...2f1

Å vente til 5-årsdagen? Ja, enig, barnet havner fort litt på etterskudd, da. Har lenge tenkt at 3 år er det rette tidspunktet, men det går jo fint an å gi iPad enda litt tidligere.

Anonymous poster hash: 498b6...414

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...