Gå til innhold

Fremdeles kontakt med gamle flammer...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva syns dere om det?

Jeg prøver så godt jeg kan om dagen å ikke bli gal i det lille hodet mitt.

Problemet er det at jeg vet at min kjæreste gjennom det siste året, fremdeles har kontakt med hvertfall to av sine gamle flammer.

Hvor mye vet jeg ikke, og jeg vet heller ikke hva slags type forhold de har hatt.

Og jeg vet ikke helt hva jeg syns om det heller, bare vet at jeg er på vei til å bli paranoid her!

Dette er en godt voksen kar, som helt klart har draget på yngre damer (deriblant meg...) og for meg virker det som det er en slags rus for han...

Vi bor sammen nå, og har et veldig bra forhold. Han sier han elsker meg, og jeg gjør jo det samme. Jeg vet at han har gjennomgått en stor forandring etter han traff meg. Og jeg vil så gjerne tro alt han sier, men å vite det jeg vet gjør det defintivt ikke enkelt.

Det er på vei til å gå så langt at jeg ikke vil meg selv så vondt mer, å gå å tenke på dette heletiden.

Jeg har aldri tidligere hatt problemer med sjalusi, regner med at det er det jeg er blitt nå. For det knyter seg i magen hver gang han er borte. Noenganger blir jeg så sprø at jeg er nesten overbevist om at han treffer andre bak ryggen min... Dette er så slitsomt.

Å ta det opp med han har jeg enda ikke turt.

Grunnen til at jeg vet alt jeg vet er fordi noen venner av han har fortalt meg dette. Og jeg vet ganske enkelt ikke hvordan jeg skal legge det frem ovenfor han...

Han merker jo at noe er galt, for jeg trekker meg helt unna om dagen. Har visst dette i snart 4 mnd, og det begynner å bli tungt. Og det må smitte av på holdningen min...

Hva gjør jeg med dette..

Dette ble sikkert rotete, men jeg måtte bare få det ut på et vis.

Videoannonse
Annonse
Gjest the imp
Skrevet

Har du fått vite noe om hva slags kontakt han har med sine gamle flammer? Er det rent vennskapelig eller noe mer? Ettersom han sikkert merker at noe er galt så er det nok like greit å snakke med han om det, og det er sannsynligvis det beste for din egen del også, ettersom det plager deg. Å begynne å snakke om noe sånt kan nok være vanskelig ja, men jeg tror du vil føle deg bedre etterpå. Du kan jo si det som det er, at noen venner av ham har fortalt deg at han fortsatt har kontakt med sine gamle flammer, og at du ble litt urolig. Bare pass på å ikke anklage han for noe, med mindre han har vært utro.

Selv har jeg også kontakt med min eks, men bare på det vennskapelige plan, noe annet ville vært unaturlig for min del, da vi var veldig gode venner før vi ble sammen, vi var sammen lenge og vi hadde et greit brudd som ikke endte i uvennskap. Om min nåværende samboer hadde hatt et rent vennskapelig forhold til en eks så hadde det vært greit for meg.

Ønsker deg lykke til, håper du får pratet med kjæresten din. Husk at i et forhold er kommunikasjon svært viktig. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror usikkerheten rundt dette forsterker sjalusien. Hvis han hadde fortalt deg om sin eks og om vennskapet til henne tror jeg du ville følt deg bedre.

Min kjæreste hadde en eks som ikke ville gi slipp på han. Hun sendte meldinger til han og besøkte han. Han var hele tiden åpen på dette overfor meg. Fortalte meg ting og viste meg meldinger, ønsket råd fra meg mm. Dersom han ikke hadde fortalt meg om henne, og jeg hadde fått vite fra andre at de fortsatt hadde kontakt, ville jeg blitt fryktelig sjalu. Fantasien er ofte verre enn virkeligheten. Selv om han hadde valgt å holde kontakten med henne, forutsatt at det var på et vennskapelig plan, tror jeg nok jeg ville taklet det også. Det viktigste er åpenhet rundt det. Slik at man vet hvor man "har hverandre".

Synes du skal ta en prat med han og fortelle hvordan du har det. Selvsagt uten å anklage han for noe. Synes det bør være lov å ha venner av det motsatte kjønn (til og med ekser) så lenge det bare er vennskap. Hvis dette likevel skulle bli vanskelig for deg, synes jeg han bør ta hensyn til det, og redusere kontakten med henne. Med mindre de har barn sammen da.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er klart at usikkerheten min er den verste... Og jeg får meg ikke til å ta det opp.

Jeg vet at dette ikke er eks kjærester, kall det kansje elskerinner...

Og det er det som er kjipt.

Hans gamle samboer er jo innom rett som det pga deres felles datter, og hun er kjempekoslig. Ingen problemer med det. Vi kan ta en kaffe sammen.

Men det er disse udefinerbare personene, som jeg ikke kan se poenget med å ha kontakt med... Hun ene vet jeg er bare 22 år gammel, han er 42...

Blir sprø jeg... :cry:

Skrevet

Å ha kontakt med tidligere elskere/elskerinner når man er i et seriøst forhold, mener jeg er helt unødvendig.

Har du forsøkt å nevne dette for ham? Kanskje han ikke ser at dette er noe problem for deg før du gjør det?

Gjest Anonymous
Skrevet

Har sagt det, og vet han slettet noen nr.

For han var enig i det, men hadde bare ikke tenkt over at de fremdeles var på telefonlista.

Dette er en stund siden.

Jeg bare forstår det ikke, og jeg blir så skuffa hvis jeg har rett. Er vel derfor jeg er så redd for å ta det opp å. Kommer til å dø hvis han juger, for jeg vet jo hva jeg vet. Og at det faktisk stemmer...

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror eneste løsningen er å prate med han om det på en saklig og rolig måte. Ville tatt utgangspunkt i egne følelser og den usikkerheten du føler. Hvis han er en god kjæreste forstår han at dette er viktig for deg og for forholdet.

Enten får dere en god og avklarende samtale som kanskje til og med beriker forholdet. Hvis han har god samvittighet, tror jeg dette vil skje.

Hvis han derimot reagerer negativt, blir sint, ikke vil prate om det osv. tror jeg det er like greit å innse at han ikke fortjener deg. Hvordan vil fremtiden da bli? Dårlig kommunikasjon, sjalusi, og usikkerhet?

Like greit å få en avklaring først som sist spør du meg. Lykke til!

Skrevet

Jeg er venner med nesten samtlige av mine x, og det kunne ikke falle meg å gå tilbake til noen av de.

Du må nesten bare velge tillit, hvis ikke så er det du som har det værst uansett.

Skrevet
Jeg er venner med nesten samtlige av mine x, og det kunne ikke falle meg å gå tilbake til noen av de.  

Du må nesten bare velge tillit, hvis ikke så er det du som har det værst uansett.

Det er forskjell på en ekskjæreste man kanskje har vært sammen med i flere år, og et tilfeldig knull etter bytur da......

Skrevet

Pusekatt: Hvem har skrevet noe om tilfeldig knull?

Kun du det! Hun skriver gamle flammer, det kan bety knull eller x.

Vi tolket det tydeligvis på hver vår måte.

Skrevet
Jeg vet at dette ikke er eks kjærester, kall det kansje elskerinner...

Og det er det som er kjipt.

Hans gamle samboer er jo innom rett som det pga deres felles datter, og hun er kjempekoslig. Ingen problemer med det. Vi kan ta en kaffe sammen.  

Men det er disse udefinerbare personene, som jeg ikke kan se poenget med å ha kontakt med... Hun ene vet jeg er bare 22 år gammel, han er 42...  

Blir sprø jeg... :cry:

Bayliz, hovedinnlegger skriver her at det ikke er eks'er.....

Skrevet

ja ja synes ikke det er så stor forskjell uansett jeg, er venner med de også jeg så :-)

Skrevet
ja ja synes ikke det er så stor forskjell uansett jeg, er venner med de også jeg så :-)

Jeg var sånn selv jeg, at jeg på død og liv skulle være venner med menn som jeg kun hadde hatt (uforpliktende) sex med. "Problemet" er at selv om man selv ikke har noen problemer med å vite at man ikke lenger har sex med disse tidligere elskerne, så er det lett for ens nåværende partner å bli usikker fordi man opprettholder kontakten med tidligere elskere.

Skrevet

ja det er forståelig det, godt jeg har en snill mann som forstår meg :-)

Vi finnes ikke sjalu og det er så vannvittig deilig!

men nå er vi åpne om alt da, tror nok det er årsaken til sjalusi hos mange. De skal på død og liv absolutt være så hemmlighetsfull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...