Gå til innhold

Bryllupsbudsjett

Bygdejenta

Anbefalte innlegg

Fant enn tråd som er lagt ut tidligere med ulike budsjett. Men nå spør jeg dere som har ett litt mindre bryllup på budsjett under 80 000... ;)

Er det noen av dere som kan være så snille å legge ut hva dere ca brukte på de ulike postene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kan du se vårt budsjett: http://tinaoglars.blogg.no/1370352495_vrt_budsjett__litt_ti.html

Alt av mat, drikkevarer, lokale og fotograf kommer på den prisen jeg har satt opp, men på en del andre punkt har vi kommet en del under. Fikk f.eks kjolen til 900 kr, så der har vi "spart" inn 3000. Ellers havner de fleste punkt på det vi har satt opp. Sjekket en del priser før jeg satte opp budsjettet, så det blir ikke noe mer enn det der vi ønsker å bruke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noe høyere budsjett, men likte veldig godt det grundige oppsettet ditt, Tinanana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss på Voksenåsen hotell i Holmenkollen:

- musserende til gjestene ved ankomst: 71 kr

- festbuffet 495 kr (masse mat, kaker, kaffe osv)

- 4 gl. vin 356 kr

- 2 kaker fra hotellet og medbragte kaker: 25 kr

- forlenget åpningstid bar: 3000 kr

- wienerpølser til nattmat: 3000 kr

- musikk: 0 kr (låner høytalere av en venn og bruker en spotify - liste)

- dobbeltrom til brudeparet: 0 kr

= 58.085 kr for 55 gjester.

- brudekjole og sko: 450 kr (fått kjolen i gave av mamma)

- hår og makeup brud og forlover inkl. prøvetime på hairport: 4000 kr

- smoking og sko: 3000 kr

- bil: 0 kr (stefar skal kjøre oss)

- fotograf: 3000 kr (bruker en fotograf vi kjenner)

- filming i kirken: 0 kr (en kamerat skal filme)

- blomster: ordner jeg og mamma selv ca. 500 kr

- save the date, innbydelser og takkekort: maks 1000 kr

Så bryllupet vårt kommer på 70.035 kr. :)

Hvor mye tror du ditt kommer på, Bygdejenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet på å holde meg rett rundt 60.000, men trur nok eg kjem opp i minst 70.000. I alle fall på tenkt budsjett... Mulig eg får tak i billigare brudekjole, og litt småting som er mulig eg får låne gratis til festen, men som eg fører opp som ein post på budsjettet...

Tidlig i planleggingsfasen, så er ikkje heilt sikker på kor store summar eg skal føra opp. Lokalet blir jo gratis, men usikker på kva mat vi skal ha. Kokk, catring eller personlig hjelparar.

Og så er det alkoholen då. Ein ting forlovaren min er fast bestemt på er åpen bar (noe som eg seie meg heilt enig med), dette blir då ein stor post.

Vi blir ca 40 til middag og sikkert 10-20 meir til kaffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde håpet på å holde meg rett rundt 60.000, men trur nok eg kjem opp i minst 70.000. I alle fall på tenkt budsjett... Mulig eg får tak i billigare brudekjole, og litt småting som er mulig eg får låne gratis til festen, men som eg fører opp som ein post på budsjettet...

Tidlig i planleggingsfasen, så er ikkje heilt sikker på kor store summar eg skal føra opp. Lokalet blir jo gratis, men usikker på kva mat vi skal ha. Kokk, catring eller personlig hjelparar.

Og så er det alkoholen då. Ein ting forlovaren min er fast bestemt på er åpen bar (noe som eg seie meg heilt enig med), dette blir då ein stor post.

Vi blir ca 40 til middag og sikkert 10-20 meir til kaffe

Vi kjørte ganske enkel fri bar i bondebryllup, syntes det ble for mye med alle mulig drinker osv.

Hadde en anvendelig rødvin, hvitvin (både tørr og halvtørr), hjemmebrygget øl, vanlig øl og alkoholfritt øl.

Alkoholfrie alternativ var eplecider, brus og saft. Mange danset såpass at safta gikk unna!

Av sprit hadde vi cognac og likør til kaffen og etterpå, og hjemmbrent faktisk. (Vet at det er totalt uaktuelt for mange, men for oss er det ganske vanlig, og særlig i bondebryllup. Den var forresten veldig god i følge de som "kan" det. )

Denne utgiftsposten (fri bar) ble ikke så veldig stor. Både øl og vin får man levert tilbake til butikk og Vinmonopol, men ikke brennevin. Det som ble til overs av brennevin brukte vi til julegaver.

Anonymous poster hash: 76050...b90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ein treng ikkje gjøre det så alt for avansert. Cognac er nok eit must i baren for min kjære. Ellers har vi tenkt øl, vin, bailyes og noen få utvalgte drinker. I tillegg til hjemmelaga cider (skummle saker, går rett i beina uten at ein merke det :P ) Men ingenting er fast bestemt endå, som sagt er vi i ein tidlig fase ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Vi skal gifte oss august neste år. Budsjettet vårt er på 50 000 inkl bryllupsreise. Vi blir 35-40 til mat. Vi skal ikke ha 3-retters, men tapas/koldtbord, med retter for alle. Åpen bar (kjøper kvota på harryturer). Pynt og ting til å lage invitasjoner og div er under planlegging og blir kjøpt på ebay. Men vi føler vi får det akkurat sånn vi vil ha det, er ikke glad i stive formelle settinger. I dette budsjettet er det t.o.m.lagt inn til drømmekjolen min på 7400 kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre :)
Har tenkt ut budsjett på 50 000 - 60 000, men er så redd for å sprenge det.
ALT skal jo koste så mye. Pynt, trykksaker ol fikser eg lett sjølv. Men ein skal jo i tillegg ha mat, fotograf, sjenk, frisør osv.

Men, men, det går som det går. Eg skal nok bli stofornøyd på dagen UANSETT :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotograf får vi for en symbolsk sum (god flaske rødvin e.l.), så jeg tror nok budsjettet vårt reddes der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det viktig å holde meg til de summene jeg har i budsjettet. 200 kr her og 200 kr der kan fort bli mye penger når det er mange poster som skal taes hensyn til. Og det er fort disse små summene som kan sprenge budsjettet..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Fort gjort å tenke at småsummer ikkje utgør så mykje....
Mitt problem med oppsett av fullstendig budsjett er at eg er så usikker på kor mykje som skal gå til dei store tingene, som mat, alkohol, fotograf osv. Begynner gjerne å kjøpe inn litt små ting, men det blir og dei som blir kutta på dersom dei store tinga blir dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok ringt rundt til diverse catering firmaer i området du skal gifte deg og hørt på priser, det samme med fotograf. Da får du en viss formening på prisen. Tror det er greit før du setter opp budsjettet.

Og på vinmonopolet sine sider er det en grei liste for hvor mye alkohol du bør beregne pr pers.

Gjør du dette vil det kanskje bli lettere å sette opp budsjett? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har det seg slik at vi mest sannsynlig kjem til å tilberede maten sjølv (privat hjelp), og då e det vanskelig å annslå pris når vi ikkje har klart å bestemme meny endå :P Lurer på lam frå egen gård....men usikker i kva "format"

Har sett lister på kor mykje ein må rekna per pers, men dette er som oftast til middagen. Det har eg under kontroll. Det er mengdane til festen etterpå eg er usikker på.

Fotograf er vel forsåvidt lett å ringe rundt til for å høre ang pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilke svar du får her, må du nesten ta en ringerunde og forhøre deg om priser på de ulike tingene som vil koste noe i akkurat deres bryllup. Budsjett er så ulike, fant jeg ut da jeg selv var i starten av planleggingen, at det var liten hjelp å høre hva andres budsjett lød på.

Vårt budsjett er forøvrig under 80.000, (antok 50.000 da vi startet planleggingen) men det vi har brukt mye penger på kan jo andre komme til å bruke null og niks på - og vice versa. :)

Endret av septemberbrura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi går over det om er etterspurt her, men det er fordi vi har 120 gjester. Maten koster 435 pr pers, pluss nattmat. Vinen og øl til maten kjøper vi selv, si en flaske vin pr pers, så 130 kr. Bord, stoler, dekketøy leier vi gratis. Og alt det vi trenger til en fest er uavhengig av om vi er 120 eller 60, så føler det er antall gjester som trekker opp her. Men vi sprer kostnadene utover, handler sprit på taxfree etc. Bruker av vanlig lønn, kjøper litt hver måned, så blir det ingen store innhugg på sparekontoen. Brudekjolen og hvite duker kjøpte jeg feks for feriepenger. Bryllupsreise skal vi ikke på. Maten får vi, så sånn sett havner vi kanskje på 60.000, inkl klær, drikke, fotograf, blomster etc. Men merker ikke dette, siden vi tar det litt om litt, og kutter ned på annet forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...