Gå til innhold

Omplassert hund - Tidligere eier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er anonym her siden historien er ganske lett gjenkjennelig...

Noen jeg kjenner kjøpte en hund for en tid tilbake og i kontrakten står det at tidligere eier har forkjøpsrett. Jeg mener å ha lest mange ganger at sånt ikke er gyldig og heller kommer an på kjøper.

Jeg passer denne hunden en del og det er ikke noe tidligere eier liker tydeligvis. Hu snoker på FB-profilen min (har hu ikke som venn) og kommenterer det at hunden er hos meg. Nå ble jeg lei og ga svar på tiltale, sa jeg var lei av kommentarene hennes og påpekte snokingen. Hu begynner da med "Vi har sånn i kontrakten" for n'te gang og det eneste som faktisk står i kontrakten er at hu vil ha førsterett om den skal omplasseres igjen. Det står ingenting om hvem som kan passe hunden og ikke :-P

Er det veldig slemt av meg å svare henne tilbake? Det her er vel 4. eller 5. hu maser om det samme... Jeg mener at om man selger et dyr har man solgt det, man har ikke råderett etterpå!

Jeg skjønner selvfølgelig at selgere vil vite at dyret har det bra!!! Og jeg har sagt at hu kan komme på besøk når hu er hos meg siden jeg bor under en time unna og nåværende eier bor nesten 3 timer unna der hu bor (men det er jaggu trekt tilbake nå, nok er nok)

Hva kan vi gjøre for å slippe unna maset?

Anonymous poster hash: b5b88...55a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blokkere henne?

Hun har ingen juridisk rett på hunden etter at den er solgt.

Skrevet

Og hvorfor har du ikke en lukket facebook-profil?

Da kan ikke hvem som helst skrive det de føler for godt.

Skrevet

Man blir veldig knyttet til hunden sin, det skjønner jeg godt, men har man tatt det steg å faktisk kvitte seg med dyret så må man nesten stå for det.

Gjest Ghostwhisperer
Skrevet

Noen som angrer på at de kvittet seg med bikkja kanskje?

Uansett, hun har ikke noe hun skulle sagt. Kontrakten gjelder jo KUN om hunden skal omplasseres/selges videre igjen.

Men blokkering er en fin ting på fb, eller lukket profil hvor kun dine egne venner har tilgang til siden din og det du legger ut.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skal ordne lukka profil når jeg kommer hjem! Har ikke opplevd noe sånt før, så visste egentlig ikke at den var åpen...

Og jeg og mener at solgt er solgt, hu må stå for at hu gjorde det. Og når vi i tillegg har vært hyggelige og svarer når hu skriver og lar hu komme på besøk om hu vil (noe hu sa hu sku, men aldri gjorde) så syns jeg hu kan være litt mindre korttenkt. Det gagner jo ikke hu å gjøre seg til uvenn med oss!

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har en lov eller lignende jeg kan sende kjerringa for å få stoppa kjeften hennes?

Skrevet

Du kan si at kravet hennes om tilbakelevering av hund ikke er gyldig etter kjøpsloven, og at heretter så foretrekker du at henvendelser fra henne opphører da hun ikke har noen juridisk rett til å forvente noe fra deg.

Jeg orker ikke lete fram reglene, men du kan spørre på canis.no.

Der tar de ofte opp denne typen problemstillinger.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan si at kravet hennes om tilbakelevering av hund ikke er gyldig etter kjøpsloven, og at heretter så foretrekker du at henvendelser fra henne opphører da hun ikke har noen juridisk rett til å forvente noe fra deg.

Jeg orker ikke lete fram reglene, men du kan spørre på canis.no.

Der tar de ofte opp denne typen problemstillinger.

Hu har ikke krevd det, men maser om denne kontrakten så hadde vært greit å hatt noe å slenge i trynet på hu...

Skrevet

Hu har ikke krevd det, men maser om denne kontrakten så hadde vært greit å hatt noe å slenge i trynet på hu...

Bare blokker henne. Da kan hun ikke mase.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...