AnonymBruker Skrevet 28. juli 2013 #41 Skrevet 28. juli 2013 Typisk en vanntro sine kommentarer. Lev i uviten, som en hedning.... ALL religion er i mine øyne tull og tøys, bare noe mennesker har oppfunnet. Anonymous poster hash: aa7aa...f90
Sofie_22 Skrevet 28. juli 2013 #42 Skrevet 28. juli 2013 Faste betyr fravær av fast føde. Man kan drikke vann, urtete og sunne drikker. Jeg har aldri forstått hvordan Ramadan kan kalles fastetid. Det må være en prøvelse ikke å få drikke noe hele dagen, men om kvelden kan jo folk spise og drikke alt de vil. Jeg trodde ikke man ikke kunne drikke vann under fasten? Jeg kan ikke så mye om islam og ramadan, men jeg husker en på jobben så hun ikke kunne drikke vann. Hun klagde også over at hun hadde så tørre lepper, men at det heller ikke var lov å brukke leppepomade. Unntaket var hvis du hadde mensen. Da slipper du å faste, men må ta igjen den tapte tiden ved å faste på et senere tidspunkt (etter ramadan).
Gjest Eurodice Skrevet 28. juli 2013 #43 Skrevet 28. juli 2013 Jeg trodde ikke man ikke kunne drikke vann under fasten? Jeg kan ikke så mye om islam og ramadan, men jeg husker en på jobben så hun ikke kunne drikke vann. Hun klagde også over at hun hadde så tørre lepper, men at det heller ikke var lov å brukke leppepomade. Unntaket var hvis du hadde mensen. Da slipper du å faste, men må ta igjen den tapte tiden ved å faste på et senere tidspunkt (etter ramadan). Det er riktig som du skriver om ramadan og faste slik muslimer praktiserer. Om dagen, det vil si fra soloppgang til solnedgang, skal de unngå alt av mat og drikke, om kvelden er det tillatt. Faste i vanlig forstand som renselse av kroppen, er å ikke innta fast føde. Kaffe, vanlig te, melk, brus og slike ting skal man også unngå.
Brunhilde Skrevet 28. juli 2013 #44 Skrevet 28. juli 2013 Tråden handler om ramadan og islam. Kristendom og bibelen er avsporinger av tråden. Om du ønsker kan du lage en annen tråd om emnet "logiske brister i kristendommen", men slutt å avspore og presse tråd-deltagere til å bytte emne her. Anonymous poster hash: 53b7b...e73 Det var ikke jeg som ba om andre logiske brister, skyt den som skytes bør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå