AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #1 Skrevet 24. juli 2013 Jeg har aldri fastet før, men tenkte jeg skulle faste under Ramadan, så jeg prøvde det. Har bare spist på morgenen og kvelden. Jeg føler meg kvikkere nå enn før, er det flere som faster? Anonymous poster hash: f223c...5c1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #3 Skrevet 24. juli 2013 Jeg har aldri fastet før, men tenkte jeg skulle faste under Ramadan, så jeg prøvde det. Har bare spist på morgenen og kvelden. Jeg føler meg kvikkere nå enn før, er det flere som faster? Anonymous poster hash: f223c...5c1 Flytt til Svalbard og fast der så lenge sola er oppe. Blir nok ikke lett å overleve da, nå som Ramadan er midt på sommeren. Merkelig at ikke Allah visste om dette, kan det være slik at dette med Ramadan er noe MENNESKER bare har funnet på? Anonymous poster hash: 8374c...d12 9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Hadde dere enda kunne drukket vann så. Men det kan jo ikke være sunt å ikke drikke vann på så mange timer i denne varmen, og i tillegg så jobber mange. Anonymous poster hash: 4677e...88e
Gjest Eurodice Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Jeg har aldri fastet før, men tenkte jeg skulle faste under Ramadan, så jeg prøvde det. Har bare spist på morgenen og kvelden. Jeg føler meg kvikkere nå enn før, er det flere som faster? Anonymous poster hash: f223c...5c1 Faste betyr fravær av fast føde. Man kan drikke vann, urtete og sunne drikker. Jeg har aldri forstått hvordan Ramadan kan kalles fastetid. Det må være en prøvelse ikke å få drikke noe hele dagen, men om kvelden kan jo folk spise og drikke alt de vil. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 Faste betyr fravær av fast føde. Man kan drikke vann, urtete og sunne drikker. Jeg har aldri forstått hvordan Ramadan kan kalles fastetid. Det må være en prøvelse ikke å få drikke noe hele dagen, men om kvelden kan jo folk spise og drikke alt de vil. Så lenge sola er nede ja, men muslimer i Nord-Norge har det nok hardt. Kanskje var det Allahs vilje, at muslimer burde holde seg sør for den nordlige polarsirkel? Anonymous poster hash: 8374c...d12 4
Gjest Murica Skrevet 25. juli 2013 #7 Skrevet 25. juli 2013 Så lenge sola er nede ja, men muslimer i Nord-Norge har det nok hardt. Kanskje var det Allahs vilje, at muslimer burde holde seg sør for den nordlige polarsirkel? Anonymous poster hash: 8374c...d12 Du er klar over at steder hvor det er midnattssol, så følger de bare fastsatte klokkeslett. Så de kan spise etter kl 21 ellernoe.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #8 Skrevet 25. juli 2013 Så lenge du ikke sover om dagen og er våken hele natten med faenskap, ekkelt språk og styr, så fast l vei. Våre idiotiske naboer lever ute om nettene og spiser da. Eller de gjorde det, jeg hev de til helvete inn for noen netter siden.Anonymous poster hash: a764e...9a9 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #9 Skrevet 25. juli 2013 Du er klar over at steder hvor det er midnattssol, så følger de bare fastsatte klokkeslett. Så de kan spise etter kl 21 ellernoe. Og du er klar over at det er bare noe de har funnet på i nyere tid, og at det ikke står noe om denne ordningen i Koranen? Noe som bare forsterker mitt poeng. Anonymous poster hash: 8374c...d12 2
Gjest Murica Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 Og du er klar over at det er bare noe de har funnet på i nyere tid, og at det ikke står noe om denne ordningen i Koranen? Noe som bare forsterker mitt poeng. Anonymous poster hash: 8374c...d12 Jeg er ikke religiøs, men poengterer bare at de sulter ikke ihjel =p 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 Jeg er ikke religiøs, men poengterer bare at de sulter ikke ihjel =p Nei, selvsagt gjør de ikke det, men om de skulle fulgt Allahs ord, så ville de gjort det. Og poenget mitt er at det er merkelig at allvitende Allah ikke vet om midnattsol. Anonymous poster hash: 8374c...d12 6
Gjest Murica Skrevet 26. juli 2013 #12 Skrevet 26. juli 2013 Nei, selvsagt gjør de ikke det, men om de skulle fulgt Allahs ord, så ville de gjort det. Og poenget mitt er at det er merkelig at allvitende Allah ikke vet om midnattsol. Anonymous poster hash: 8374c...d12 Evt så driter Allah i midnattssol, men hans følgere trosser hans ord for sin egen del. 1
#Sunrise Skrevet 26. juli 2013 #13 Skrevet 26. juli 2013 Du er klar over at steder hvor det er midnattssol, så følger de bare fastsatte klokkeslett. Så de kan spise etter kl 21 ellernoe. det er juks:O 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #15 Skrevet 26. juli 2013 Evt så driter Allah i midnattssol, men hans følgere trosser hans ord for sin egen del. Eller så finnes ikke denne allvitende Allah. Anonymous poster hash: 8374c...d12 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #16 Skrevet 26. juli 2013 Og du er klar over at det er bare noe de har funnet på i nyere tid, og at det ikke står noe om denne ordningen i Koranen? Noe som bare forsterker mitt poeng. Anonymous poster hash: 8374c...d12 Koranen 2:183 - 187 Dere som tror, det er foreskrevet dere å faste, slik det var foreskrevet dem som levde før dere, så dere må bli gudfryktige, noen bestemte dager. Hvis noen er syke eller på reise, så et antall andre dager. De som er i stand til å faste, kan frikjøpe seg ved å bespise en fattig. Men om noen frivillig gjør en slik god gjerning, er det bedre for ham. Dog, at dere faster, er det beste for dere, om dere bare visste. I måneden ramadan, hvori Koranen ble åpenbart som ledelse for menneskene, som ledelsens klare ord, og som kriterium for vrangt og rett – de av dere som er til stede i den måneden, skal faste i den. Om noen er syke eller på reise, skal han faste et antall andre dager. Gud vil gjøre det lett for dere, ikke vanskelig, og slik at dere kan fullføre dagtallet, så dere må prise Gud fordi Han leder dere og vise takknemlighet. Når Mine tjenere spør etter Meg, se, Jeg er nær. Jeg svarer den bedendes bønn når han ber til Meg. Måtte de så høre på Meg, og tro på Meg, så de må finne den rette vei. Det er tillatt for dere å ha omgang med deres hustruer om natten under fasten. De er en kledning for dere, og dere for dem. Gud vet at dere har skapt misforståelser hos dere selv, og Han har vendt seg i nåde mot dere og har unnskyldt. Så nå kan dere være sammen med dem, og søke det som er Guds ordning for dere. Spis og drikk til en hvit tråd kan skilles fra en svart i daggryet. Så skal dere fullføre fasten til kvelden, og ha ikke omgang med kvinner, idet dere skal samles i moskeene. Dette er de grenser Gud har satt, så kom dem ikke for nær. Således klargjør Gud sitt ord for menneskene, så de må bli gudfryktige. Hoppet over noen kapittel? Anonymous poster hash: 53b7b...e73
Gjest Eurodice Skrevet 26. juli 2013 #17 Skrevet 26. juli 2013 Koranen 2:183 - 187 Dere som tror, det er foreskrevet dere å faste, slik det var foreskrevet dem som levde før dere, så dere må bli gudfryktige, noen bestemte dager. Hvis noen er syke eller på reise, så et antall andre dager. De som er i stand til å faste, kan frikjøpe seg ved å bespise en fattig. Men om noen frivillig gjør en slik god gjerning, er det bedre for ham. Dog, at dere faster, er det beste for dere, om dere bare visste. I måneden ramadan, hvori Koranen ble åpenbart som ledelse for menneskene, som ledelsens klare ord, og som kriterium for vrangt og rett – de av dere som er til stede i den måneden, skal faste i den. Om noen er syke eller på reise, skal han faste et antall andre dager. Gud vil gjøre det lett for dere, ikke vanskelig, og slik at dere kan fullføre dagtallet, så dere må prise Gud fordi Han leder dere og vise takknemlighet. Når Mine tjenere spør etter Meg, se, Jeg er nær. Jeg svarer den bedendes bønn når han ber til Meg. Måtte de så høre på Meg, og tro på Meg, så de må finne den rette vei. Det er tillatt for dere å ha omgang med deres hustruer om natten under fasten. De er en kledning for dere, og dere for dem. Gud vet at dere har skapt misforståelser hos dere selv, og Han har vendt seg i nåde mot dere og har unnskyldt. Så nå kan dere være sammen med dem, og søke det som er Guds ordning for dere. Spis og drikk til en hvit tråd kan skilles fra en svart i daggryet. Så skal dere fullføre fasten til kvelden, og ha ikke omgang med kvinner, idet dere skal samles i moskeene. Dette er de grenser Gud har satt, så kom dem ikke for nær. Således klargjør Gud sitt ord for menneskene, så de må bli gudfryktige. Hoppet over noen kapittel? Anonymous poster hash: 53b7b...e73 Jeg har ikke særlig kunnskap om Koranen, men er fasten bare for menn?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #18 Skrevet 26. juli 2013 Jeg har ikke særlig kunnskap om Koranen, men er fasten bare for menn? Nei, jeg jobbet med en eldre kvinne som også fastet. Anonymous poster hash: 76b0d...fc4
Gjest Eurodice Skrevet 26. juli 2013 #19 Skrevet 26. juli 2013 Nei, jeg jobbet med en eldre kvinne som også fastet. Anonymous poster hash: 76b0d...fc4 Det var som jeg trodde, at kvinner også faster. Jeg reagerte bare på den uthevede setningen i mitt forrige innlegg. De som har nedskrevet Koranen, visste vel ikke at kvinner også kan ha lyst.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #20 Skrevet 26. juli 2013 Spis og drikk til en hvit tråd kan skilles fra en svart i daggryet. Så skal dere fullføre fasten til kvelden Hoppet over noen kapittel? Anonymous poster hash: 53b7b...e73 Og når en hvit tråd kan skilles fra en svart døgnet rundt..? Hva er poenget ditt? Anonymous poster hash: 8374c...d12 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå