AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Hei Har vært sammen med ei i et og et halvt år. Forlovet i snart et år. For ca en mnd siden tok hun av ringen og reiste til mor si. Da tok jeg også av ringen min. Hun bodde hos mor hennes i nesten tre uker. Denne tiden var vi frem og tilbake på om vi skulle prøve igjen eller ikke. Etter mye snakk er vi kommet frem til at vi skal prøve igjen. Men hun vil ta det rolig fremover. Ikke forkaste oss inn i ting og havne i samme båt igjen som før. Jeg synes det er greit at vi kan ta det rolig fremover. Men.. Hun har fjernet omtrent alt som har med meg å gjøre på Facebook (bilder, innlegg, statuser, sivilstatus, tagger osv osv) Hun vil ikke stå som i forhold eller forlovet på Facebook.. Hun vil ike ta på ringen igjen. (Jeg tok på meg ringen med en gang vi ble enige om å prøve igjen) men hun vil ikke ta den på før hun er helt sikker på at dette er noe vi klarer og komme oss igjennom og at vinke havner i samme båt som før. Jeg synes at vi skal gå med ringene begge to, siden jeg føler det viser omverden også at vi er bunnet til hverandre og er opptatt. Jeg synes det er kjempefint å gå med ringen og liker rett å slett ikke å gå uten den. Jeg vil gjerne vise andre at jeg er opptatt og "uoppnåelig" Hun mener det er hva hun tenker og føler som betyr noe(og det er jo rett det) så hun vil ikke ha på ringen enda. Er det feil av meg å ønske at hun skal ta på ringen igjen? Var nettopp en festival her og hun å en venninne var rundt i sentrum og gikk en tur på kveld/natt. Hun fortalte at hun hadde møtt en gammel flamme som hun hadde snakket med. Er det da feil av meg å synes det er veldig leit at hun traff han uten at hun bærer ringen? Hun har også sagt at hun syntes han fremdeles er kjekk.. Dagen etter skulle vi sammen på en konsert med noen gutter hun kjenner fra før. Hun sa til meg kvelden før at jeg ikke fikk lov og holde henne i hånda, holde rundt henne, gi henne kyss eller ta på henne når vi var på konserten eller ute blandt folk. Jeg spurte også om vi møtte disse gutta (eller noen andre) om hvordan hun ville introdusere meg. Som venn, type, forlovede? Først sa hun at hun ikke kom til og introdusere meg, så sa hun at hun viste ikke..? Dagen etter var vi på konserten sammen med samme venninne som hun hadde vært ute på kveldstur natten før. Etter konserten tok vi en kaffe og så dro vi hjem fordi venninne hennes skulle på jobb. Da vi kom hjem sa hun at hun ville ta en kjøretur alene og jeg ble kastet ut av bilen og hun dro avsted. Etterpå finner jeg ut at hun har dratt tilbake til sentrum der konserten var. Er det rart at jeg synes det er rart å bli kastet ut av bilen for at hun alene vil dra tilbake dit vi allerede var?? Når jeg prøver å ta dette opp med henne at jeg synes det var rart hun kastet meg ut av bilen for så å kjøre 20min tilbake til dit vi var, sier hun bare at hun ville kjøre alene og det har hun lov til. Selvfølgelig har hun det. Men jeg synes det virker rart at hun natten før gir meg "regler" for hva jeg ikke kan gjøre fordi hun blir ukonfortabel da. Selv om jeg har kunne gjort sånt før.. Dette er bare noe jeg tenker på, så vil gjerne høre litt hva dere andre mener om dette. Mulig jeg bare overtenker på akkurat dette, men synes bare det er rart og leit at hun ikke vil "vise" at vi er i forhold. Hun mener at så lenge hun vet hva hun føler for meg er det det som er viktigast.(og det er jo rett forsåvidt også..) Men jeg vil jo gjerne at vi kan stå som forlovet(og gift en gang i fremtiden) på Facebook. Kunne dra på konsert sammen og jeg kan holde rundt henne, holde henne i hånda eller gi henne ett kyss om jeg vil. Er dette uvanlig i forhold? Er det slik at man ikke gjør slike ting? Jeg gleder meg så fryktelig til hun tar på seg ringen igjen(om hun gjør..) og ja det er kanskje litt også fordi jeg vil at andre menn skal se hun er opptatt. Er det galt av meg å tenke det?Anonymous poster hash: 2957e...982
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Hun er på utkikk. Anonymous poster hash: 461d6...bd5 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Jeg hadde dumpet den respektløse kjerringa. Hun er helt tydelig på utkikk etter noen andre.Anonymous poster hash: 017e7...24c 13
Gjest sophia21 Skrevet 24. juli 2013 #4 Skrevet 24. juli 2013 Du overtenker ikke. Her er det veldig mye som ikke stemmer, og hun behandler deg ikke bra. Jeg hadde ikke stolt på henne, heller fortsatt livet uten henne.. 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Så dere tror ikke hun mener noe med at hun vil ta det rolig fremover for å ikke havne på samme kjøl som før? - TsAnonymous poster hash: 2957e...982
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 Så dere tror ikke hun mener noe med at hun vil ta det rolig fremover for å ikke havne på samme kjøl som før? - TsAnonymous poster hash: 2957e...982 Nei. Dessverre tror jeg hun holder deg på gress.Anonymous poster hash: 017e7...24c 5
Ellevill Skrevet 24. juli 2013 #7 Skrevet 24. juli 2013 Hun lurer deg, ikke finn deg i dette! Skjønner det er leit, men dette høres hverken riktig eller sunt ut. (Båt og kjøl.... Dette er veldig rare utrykk. Jeg tror du må bruke noen andre....) 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #8 Skrevet 24. juli 2013 Jeg må nevne at hun nå har kommet hjem igjen og bodd hjemme i snart en uke. Så for meg virker det som ting går sakte fremover. Vi er enige om at det er masse vi må snakke om sammen og ordne opp i. En annen ting jeg har lagt merke til er at om hun sier hun vil ta seg en kjøretur.(borte ca 1time eller mer) så kommer hun ofte opp på charter på Facebook.. Synes det er rart hun skal være der når hun er ute å kjører bil? Og før pleide hun røyke inne under viften på kjøkkenet om vinteren. Våren og sommeren har hun brukt en av de to verandaene vi har. Men nå går hun helt ut av huset og forbi oppkjørselen og setter seg i en trapp bak ett gjerde? Har spurt hvorfor hun gjør det, men hun sier bare fordi hun vil det. Og som hun har sagt før til meg, om hun vil noe kan jeg ikke nekte henne det.(det kan jeg jo heller ikke, men må da få lov til å stille spørsmål til ting jeg synes er rart?) - TsAnonymous poster hash: 2957e...982
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #9 Skrevet 24. juli 2013 Jeg må nevne at hun nå har kommet hjem igjen og bodd hjemme i snart en uke. Så for meg virker det som ting går sakte fremover. Vi er enige om at det er masse vi må snakke om sammen og ordne opp i. En annen ting jeg har lagt merke til er at om hun sier hun vil ta seg en kjøretur.(borte ca 1time eller mer) så kommer hun ofte opp på charter på Facebook.. Synes det er rart hun skal være der når hun er ute å kjører bil? Og før pleide hun røyke inne under viften på kjøkkenet om vinteren. Våren og sommeren har hun brukt en av de to verandaene vi har. Men nå går hun helt ut av huset og forbi oppkjørselen og setter seg i en trapp bak ett gjerde? Har spurt hvorfor hun gjør det, men hun sier bare fordi hun vil det. Og som hun har sagt før til meg, om hun vil noe kan jeg ikke nekte henne det.(det kan jeg jo heller ikke, men må da få lov til å stille spørsmål til ting jeg synes er rart?) - TsAnonymous poster hash: 2957e...982 Nå er det kun hun som vet hva hun tenker, men alt tyder på at du bare er backup mens hun sjekker andre potensielle. Anonymous poster hash: 461d6...bd5 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #10 Skrevet 24. juli 2013 Nå er det kun hun som vet hva hun tenker, men alt tyder på at du bare er backup mens hun sjekker andre potensielle. Anonymous poster hash: 461d6...bd5 Jeg har også lurt på dette. Spurt henne rett ut men da sier hun at det er kun meg hun vil ha å ingen andre. Men at hun vil ta det rolig frem til hun er helt sikker selv på at dette er noe som skal vare livet ut. Hun vil ha den følelsen hun hadde når jeg fridde til henne. Og jeg stoler jo på henne. Men jeg begynner og lure når slike ting som dette skjer. Hvordan kan jeg finne ut om hun bare har meg som backup? Jeg tror ikke og vil egentlig ikke tro at jeg bare er backup.. Men føles lit sånn av og til. Men denne uka her har vi hatt det veldig fint sammen. Festivalen var i helga som var. Søndagen koste vi oss masse, mandagen hadde hun middag klar til meg når jeg kom hjem fra jobb. Og idag(tirsdag) reiste hun på hytta med mor si og blir borte til imorgen. Imorgen har vi planer sammen, så jeg føler det går bra med oss og at vi er på rett vei. Men har jo tenkt veldig på det som var i helgen og hvordan ting har vært når hun har bodd borte.. Synes dere jeg kan "kreve" at hun tar på seg ringen? At vi står oppført som forlovet på Facebook? (Grunnen til at jeg kan virke litt opphengt i hva som står på Facebook og ikke er vel det at jeg føler nå for tidel er Facebook den kanalen der folk finne opplysninger og info om hverandre?) Eller har det egentlig ikke så mye å si hva som står der, og om hun fjerner alt av "oss"? - TsAnonymous poster hash: 2957e...982
Alja Skrevet 24. juli 2013 #11 Skrevet 24. juli 2013 Herregud. Skjønner du ikke at hun holder deg på gress? I verste fall er hun utro mot deg. Alle varsellampene lyser og hyler. Ta deg sammen mann, å les signalene. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #12 Skrevet 24. juli 2013 Ikke press henne! Ikke kvel henne, men gi henne nå litt pusterom!! Hun er åpen og ærlig og har fortalt at hun trenger tid og vil se an ting. Hva gjør du? Du maser og "avhører" henne. Jeg tror du kommer til å skyve henne ut av livet ditt om hun ikke får litt egentid og rom her. Trenger hunå ta seg en kjøretur og lufte hodet, hvorfor kan hun ikke få gjøre d? Du trenger vel ikke bombadere henne med spm etterpå? Hun har sagt at hun tar på seg ringen når hun er klar - hva tror du at du oppnår ved å presse henne? Da kommerchun til å bli irritert og ikke ta den på i det hele tatt... Jeg føler meg helt kvelt på hennes vegne! Gi dama litt space!! Lurer også på hvor gamle dere er..?Anonymous poster hash: 6eabb...57a 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #13 Skrevet 24. juli 2013 Bare en tanke TS. Det er ikke ringen som binder henne til deg. Du virker veldig opptatt av at hun skal gå med ringen for å vise at hun tilhører deg. Det kan virke som om forholdet deres ikke er på det stadiet hvor ekteskap er aktuelt, og det å presse henne til å bære ringen vil ikke utgjøre stor forskjell... Anonymous poster hash: dc055...55f 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #14 Skrevet 24. juli 2013 Ikke press henne! Ikke kvel henne, men gi henne nå litt pusterom!! Hun er åpen og ærlig og har fortalt at hun trenger tid og vil se an ting. Hva gjør du? Du maser og "avhører" henne. Jeg tror du kommer til å skyve henne ut av livet ditt om hun ikke får litt egentid og rom her. Trenger hunå ta seg en kjøretur og lufte hodet, hvorfor kan hun ikke få gjøre d? Du trenger vel ikke bombadere henne med spm etterpå? Hun har sagt at hun tar på seg ringen når hun er klar - hva tror du at du oppnår ved å presse henne? Da kommerchun til å bli irritert og ikke ta den på i det hele tatt... Jeg føler meg helt kvelt på hennes vegne! Gi dama litt space!! Lurer også på hvor gamle dere er..?Anonymous poster hash: 6eabb...57a Hei Nå er jeg interessert i å høre hvor du har at jeg "maser" og "avhører" henne fra? Ikke en plass har jeg skrevet at hun ikke kan ta seg en kjøretur. Og hvor kommer det at jeg bombarderer henne med spørsmål etterpå fra? Jeg skrev her fordi jeg ville høre hva andre synes om dette, som sagt synes jeg vi har det veldig bra nå og håper at vi kan komme tilbake dit vi var før. Med denne posten her mener jeg ikke å henge noen ut eller slenge dritt om noen. Jeg elsker samboeren min og som sagt ville jeg bare høre hva andre mente om det jeg skrev om. Denne tråden er kun for å få høre andres meninger og tanker om dette. Men igjen lurer jeg på hvor du får dette som du skriver fra?Bare en tanke TS. Det er ikke ringen som binder henne til deg. Du virker veldig opptatt av at hun skal gå med ringen for å vise at hun tilhører deg. Det kan virke som om forholdet deres ikke er på det stadiet hvor ekteskap er aktuelt, og det å presse henne til å bære ringen vil ikke utgjøre stor forskjell... Anonymous poster hash: dc055...55f Hei Ja, jeg vet det ikke er ringen som binder oss. Og det er jo det hun også sier. Jeg synes bare det er veldig leit og tenke på at hun går rundt uten ringen på fingeren. Å ja, det har nok noe med at jeg vil at hun skal vise at hun er opptatt. Dette er også noe jeg lurer på. Jeg for min del føler det er rett for meg å ha på ringen, siden hun mener vi er sammen. Men hva betyr ringen for dere som er forlovet/gift? Hvorfor har dere den på? Hvilke signaler gir det folk utenfra om de ser du plutselig ikke har ringen på? Og er det noe folk legger merke til egentlig? Hun sier hun ikke vil ta den på før det føles rett(og det høres jo bra ut) men jeg synes alikevel det er trist at hun går rundt uten. Men det er rart av meg å føle slik eller? - TsAnonymous poster hash: 2957e...982
WinterDawn Skrevet 24. juli 2013 #15 Skrevet 24. juli 2013 Jeg tror hun allerede holder på med noen andre, for det virker veldig som om hun ønsker å være singel utad, og samtidig har deg på gress. Dersom det ikke er tilfellet trenger hun kanskje bare litt pusterom, men det virker høyst usannsynlig, dessverre... 2
Rosa Sitron Skrevet 24. juli 2013 #16 Skrevet 24. juli 2013 Jeg syntes også det virker som hun holder deg på gress. Men syntes du skal gi det litt mer tid. Når det gjelder status på FB, syntes jeg hun iallfall ikke skal stå som singel. Altså så lenge hun ikke vil stå med "i forhold" eller "forlovet" bør det være "ingen status".
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #17 Skrevet 24. juli 2013 Les innleggene dine, TS, så kanskje du skjønner hva jeg mener... Eks; du sier hun har begynt å røyke ute. Hva er problemet med det? Hun trenger nok å lufte hodet samtidig. Du skriver at du syns det er rart og at du har tatt det opp med henne... Eks; ringen. La henne velge selv. Hun har forklart deg hvofor hun ikke bruker den, forståelig forklaring. Likevel vil du at hun skal ha den på og vilat hun skal gjøre som du sier. Eks; hun trenger luft og kjører segen tur. Du skjønner vel at hun trenger litt alenetid uten deg? Men du har likevel full kontroll på hva hun gjør... Siter du og overvåker fb hennes siden du ser huner på chatten? Du skrev og at du fant ut hvor hun var... Jeg føler meg helt kvelt bare jeg leser det. Tipper hin føler det samme siden hun stadig trenger å komme seg ut alene.....Anonymous poster hash: 6eabb...57a 1
bebisss Skrevet 24. juli 2013 #18 Skrevet 24. juli 2013 Det er forskjell på å "gi det tid" trenger hun tid til å fikse forholdet eller å finne noen andre? Hun holder deg på gress slik andre her sier, og du gjør ihvertfall ikke ting bedre når du er opptatt av den ringen og spør henne forskjellige ting om hvorfor ditt og hvorfor datt. Jeg ville tatt av ringen selv og bare vært "venner" frem til hun har bestemt seg. Hun er på utkikk etter noen andre, det er helt klart og tydelig, og hun holder på deg frem til hun får det hun vil ha. Hvordan er sexlivet da? Jeg ville aldri funnet meg i det og jeg ville ikke stolt på henne. Hun gikk mest sannsynlig tilbake til konserten i håp om å se sin tidligere flamme. Det er nok veldig tungt for deg for det virker som du er veldig ivrig på å få det til å fungere, men jeg tror ikke hun har så mye følelser lengre for deg så du må nok bare leve livet uten henne. Når du slutter å kvele henne i forholdet å lar henne gå, så vil hun nok se seg tilbake og se hva hun har mistet, det er større sjangs for det enn at hun går seg møkklei av deg og flytter ut selv. 2
Skjoldmøy Skrevet 24. juli 2013 #19 Skrevet 24. juli 2013 Det er sagt mye bra her allerede, så jeg skal ikke repetere så mye. Noe er feil i forholdet deres, du er opptatt av at alt skal være i orden, kanskje spesielt utad? Ring, introduksjoner og facebookstatuser er ingen garanti for at alt er i orden, så la de tinga fare. Kanskje leter hun etter kjærligheten i deg, kanskje søker hun den andre steder. Det vet vi ikke, men noe er feil, og bare tiden vi vise hva. Sett henne fri. Gi slipp på henne og la henne fly dit hun skal. Om hun kommer tilbake er hun din for evig, kommer hun ikke har hun aldri vært din på rett. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #20 Skrevet 24. juli 2013 For ca en mnd siden tok hun av ringen og reiste til mor si. Da tok jeg også av ringen min. Hun bodde hos mor hennes i nesten tre uker. Denne tiden var vi frem og tilbake på om vi skulle prøve igjen eller ikke.Anonymous poster hash: 2957e...982 Hva var årsaken til at hun tok av ringen og reiste til sin mor? Du skriver "frem og tilbake på om vi skulle prøve igjen eller ikke", og da tolker i alle fall jeg det til at det på ett eller annet vis ble slutt. Var det en hendelse, generelt dårlig stemning i forholdet..? Hva var grunnen til at hun tok av seg ringen i utgangspunktet? Anonymous poster hash: e4c9d...071
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå