Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer og jeg har begge vært gift før. Problemet er han stadig har kontakt med eksen sin via sms, mail eller Facebook. Jeg kjenner at dette plager meg veldig. Jeg har også sagt ifra til han om det. Innerst inne tror jeg at det forholdet er oppe og avgjort, men i og med at de ikke har barn sammen så klarer ikke jeg å se hvorfor de fortsatt må ha kontakt. Jeg har avsluttet all kontakt med min eks. Mulig jeg er litt urimelig, men det er sånn jeg føler det. Noen som har tanker om hvordan jeg skal forholde meg til dette på og eventuelt hva jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: 903d7...6c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt åssen du føler det. Samboeren din viser dårlig vett og lite hensyn.

AnonymBruker
Skrevet

Det vel vanskelig å være alene i en slik situasjon. ;)

Anonymous poster hash: afeea...142
Skrevet

Min samboer og jeg har begge vært gift før. Problemet er han stadig har kontakt med eksen sin via sms, mail eller Facebook. Jeg kjenner at dette plager meg veldig. Jeg har også sagt ifra til han om det. Innerst inne tror jeg at det forholdet er oppe og avgjort, men i og med at de ikke har barn sammen så klarer ikke jeg å se hvorfor de fortsatt må ha kontakt. Jeg har avsluttet all kontakt med min eks. Mulig jeg er litt urimelig, men det er sånn jeg føler det. Noen som har tanker om hvordan jeg skal forholde meg til dette på og eventuelt hva jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: 903d7...6c7

Bli kjent med din samboers eks og bli venn med henne, hvis mulig. Hun må jo ha noen positive sider, siden han fortsatt vil være venner med henne :)

Det er forståelig at du føler som du gjør, men hvis det er full åpenhet fra hans side, og hvis det er som du sier at forholdet er oppe og avgjort, så syns jeg ikke det er noe feil i å opprettholde kontakten selv om de ikke er sammen lenger.

Det er mange som bryter et forhold i all vennskapelighet. Det er synd å avslutte et fint vennskap pga sjalusi. Jeg og min eks har det slik - på slutten av forholdet føltes det som å være sammen med en bror eller en kompis, og det føltes helt feil. Men vi hadde det mye morsomt sammen, og vil beholde det - håper vi får det til når det kommer nye partnere inn i bildet :)

Skrevet

Jeg har vært gjennom akkurat det samme.. I mitt tilfellet hjalp det ikke å prøve å bli venn med ho ettersom ho hater meg og gjorde alt for å ødelegge forholdet for meg og kjæresten min.. Det har heldigvis gått over og jeg satser på at vedkommende har vokst opp, men det som hjalp meg var at jeg ba kjæresten min respektere mine ønsker og legge eksen bak seg. En eks skal tross alt ligge i fortiden. For han var det litt vanskelig ettersom de hadde vært gode venner siden de var små, men om han virkelig er over ho og elsker deg så slutter han å prate med ho.

Skrevet

Takk for svar.

Det er ikke så lett dette med ekser gitt. Det ville aldri fungert med hans eks og meg som venninner, det føles feil. Hun er heller ikke en person jeg ville hatt noe særlig til felles med.

Jeg føler nesten at jeg har kommet dit hen at jeg gir typen et ultimatum-meg eller henne. Det er kanskje litt ille, men det føles mest riktig for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...