Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Trinnty
Skrevet

Først av alt så er jeg mann.

Jeg må få noen tanker rundt dette emnet.

Kjærsten gjorde det slutt for 2 månder siden. Vi var sammen i 2 år, og det var mange utenforliggende omstendigheter som gjorde at hun mistet følsene, og tryggheten. Det var ikke snakk om utroskap.

Vi har hatt kontakt hver dag siden det ble slutt.

Den første månden var vi nesten ikke sammen i det heletatt.

Nå vil hun at vi skal være venner, og har tilbragt mye tid sammen. Hun sier at hun har det bra alene, og ikke er klar for å gå inn i ett nytt forhold med meg.

Hun vil at vi skal sove sammen. Noen ganger har vi sex, andre ganger bare ligger vi inntill hverandre. Vi kan tilbrige en hel dag og natt sammen. Andre ganger så kommer jeg til henne på kvelden.

Jeg kan få mange fine meldinger fra henne, hvor jeg får forhåpninger om at ting skal ordne seg, men så kan hun i neste øyeblikk si at vi bare er venner.

Etter at vi har tilbregt noen fine dager sammen kan hun bli helt stille og kjølig, hvor det virker som hun ikke har følser for meg i det heletatt.

Jeg vet jo at det beste hadde vært å kommet seg videre, men jeg håper jo at det skal ordne seg.

Det som frustrerer meg er at hun pluttserlig blir stille og kjølig. Det er liksom ikke et "forhold" bare for å ha sex. Jeg har intrykk at hun fremdeles har følser for for meg, og at hun også på sikt håper hun skal finne tilbake til tryggheten.

Videoannonse
Annonse
Gjest trinnity
Skrevet

Først av alt så er jeg mann.

Jeg må få noen tanker rundt dette emnet.

Kjærsten gjorde det slutt for 2 månder siden. Vi var sammen i 2 år, og det var mange utenforliggende omstendigheter som gjorde at hun mistet følsene, og tryggheten. Det var ikke snakk om utroskap.

Vi har hatt kontakt hver dag siden det ble slutt.

Den første månden var vi nesten ikke sammen i det heletatt.

Nå vil hun at vi skal være venner, og har tilbragt mye tid sammen. Hun sier at hun har det bra alene, og ikke er klar for å gå inn i ett nytt forhold med meg.

Hun vil at vi skal sove sammen. Noen ganger har vi sex, andre ganger bare ligger vi inntill hverandre. Vi kan tilbrige en hel dag og natt sammen. Andre ganger så kommer jeg til henne på kvelden.

Jeg kan få mange fine meldinger fra henne, hvor jeg får forhåpninger om at ting skal ordne seg, men så kan hun i neste øyeblikk si at vi bare er venner.

Etter at vi har tilbregt noen fine dager sammen kan hun bli helt stille og kjølig, hvor det virker som hun ikke har følser for meg i det heletatt.

Jeg vet jo at det beste hadde vært å kommet seg videre, men jeg håper jo at det skal ordne seg.

Det som frustrerer meg er at hun pluttserlig blir stille og kjølig. Det er liksom ikke et "forhold" bare for å ha sex. Jeg har intrykk at hun fremdeles har følser for for meg, og at hun også på sikt håper hun skal finne tilbake til tryggheten.

Glemte å spørre hva dere tenker rundt dette? Tror dere hun fortsatt har følser?

AnonymBruker
Skrevet

Hun holder deg på gress. Hun føler seg iblant litt ensom etter bruddet og bruker deg til å dekke et nærhetsbehov. Bryt kontakten, hun kommer ikke tilbake. Sannsynligvis forsvinner hun den dagen hun finner en ny og da bør du ha kuttet henne ut først.

Anonymous poster hash: daedd...4c5

• Liker 9
Skrevet

Enig med over. Når de plutselig mister tilgjengeligheten til noe kan det oppstå panikk, og det å få en bekreftelse på at du fortsatt kan være der ved behov blir veldig viktig.

Prøv og gjør deg utligjengelig en periode så skal du se! Opplevd det flere ganger selv.

Gjest avocadoen
Skrevet

Hun oppfører seg jo som en drittkjerring. Synes det er dårlig gjort av henne. Jeg ville kutta kontakten og sett hva som skjedde.

• Liker 1
Skrevet

Enig med over. Når de plutselig mister tilgjengeligheten til noe kan det oppstå panikk, og det å få en bekreftelse på at du fortsatt kan være der ved behov blir veldig viktig.

Prøv og gjør deg utligjengelig en periode så skal du se! Opplevd det flere ganger selv.

Enig med Sommee. Spill kald og vær utilgjengelig og se hva som skjer da du :-)

Gjest Trinnitr
Skrevet

Må si det også. Vi har ikke fellles barn. Men jeg har vært mye smmen med hennes barn, men hun vil ikke at de skal skal se at vi err kjørster, for å ikke få falske forhåpninger om at ing ordner seg. Hun mener de kan vente med å se at vi sover sammen. Jeg har også hatt med ungene på ting alene uten at hun er med.

hvis jeg gjør med utligjenneglig over en periode vil hun vile om alt er bra, og lurer veldig hvem jeg snakker på facebook hvid djeg er en del der inne.

Hun sier at hun er glad i meg og ikke klarer å slioppe taget.

Den første uka var vi sammen hver dag, og det virkert som forholdet fikk et skikkelig boost, men sp har det dabbet av en god del igjen de siste dagen,

Gjest Trinnty
Skrevet

Enig med Sommee. Spill kald og vær utilgjengelig og se hva som skjer da du :-)

Hvis jeg gjør meg utilgjenneglig blir hun på en måte desperst, frem til hun finne ut hvorfor jeg har vørt utilgjenneglig.

Gjest Trynnity
Skrevet

Hun holder deg på gress. Hun føler seg iblant litt ensom etter bruddet og bruker deg til å dekke et nærhetsbehov. Bryt kontakten, hun kommer ikke tilbake. Sannsynligvis forsvinner hun den dagen hun finner en ny og da bør du ha kuttet henne ut først.

Det er jo det samme jeg har tenkt, men det er å vanskelig, for jeg ssvner både henne og ungene så utrolig høyt

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo det samme jeg har tenkt, men det er å vanskelig, for jeg ssvner både henne og ungene så utrolig høyt

Du gjør det bare verre for deg selv, det eneste du kan gjøre er å kutte kontakten uansett hvor vondt det gjør. Forklar henne at det er enten-eller. Du kommer deg aldri videre på denne måten.

Gjest Trinnity
Skrevet

Men hva vil du med henne?

Jeg vil ha henne tilbake på den måten det var før. Det var så utolig intenst. Det var bare meg og hu i hele verden, og vi opplevde noe vi ikke har opplevd før, dette var den store kjørlihgetne. Vi følte vi var ment for hverandre. Og det hun sier nå er at jeg og hu har det bra sammen, men hu ikke er klsr for å ts imot "helepakka" som flger med forholdet. Etter vi begynnte å være sammen ingen så har hu blii mer kjørlig utover dagene som har gått, for det var veldig intest i begynnelsen når vi tok tok opp kontakten

Gjest Anonym
Skrevet

Jeg har vært i et lignenede forhold.

Vi var mye sammen og sov en del sammen, men hadde også perioder hvor jeg ikke hørte noe fra henne. Hun sa da at det var tiden huntrengte for å få følsen av å vøre fri og ikke være knyttet til noe. Vi hadde perioder hvor ting var intenst, så stille perioder.

Vi ble sammen igjen etter et halvt år.

Er dette bare en one in a livetimi, og jeg har bare hatt flaks?

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med det du ønsker å oppnå, og ut i fra hva jeg har hørt av venner og kjente, er det generelt mye dårlige erfaringer ute og går når det kommer til å bli sammen med en eks igjen og forvente å komme tilbake til "det stedet vi var på før"... Hvis du virkelig vil så må du være åpen og ærlig, og si at du ikke finner deg i spillet hennes, og faktisk mene det. Ta avstand fra henne når hun holder på sånn.. Eller du kan komme deg videre og finne en ny jente og starte på nytt :)

Gjest Trinnity
Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med det du ønsker å oppnå, og ut i fra hva jeg har hørt av venner og kjente, er det generelt mye dårlige erfaringer ute og går når det kommer til å bli sammen med en eks igjen og forvente å komme tilbake til "det stedet vi var på før"... Hvis du virkelig vil så må du være åpen og ærlig, og si at du ikke finner deg i spillet hennes, og faktisk mene det. Ta avstand fra henne når hun holder på sånn.. Eller du kan komme deg videre og finne en ny jente og starte på nytt :)

Takk for å sette ting i prespektiv så jeg kan se det fra andre synsvingler. Fikk akkurat nattetelefon, hvor hunville skarvle litt, og sendle glad i deg medlinger og hjerte på telefon. Men dette er bare for å forsikre seg om at jeg fremdeles er der?

Hu har jo også spurt om jeg vil være med henne og ungen til USA høstferien, og at vi skal kjøpe hytte sammen. Mne det er ikke aktuellt å bo sammen,

Skrevet

Det er nok for å forsikre seg om det ja.. Ferietur med familien og kjøp av hytte??? Men ikke noe forhold? Dette høres suspekt ut synes jeg.. Du fortjener da bedre enn det her. Sett ned foten du og fortell hvordan det ligger an. Jeg er normalt ikke fan av ultimatum, men i dette tilfellet kan det kanskje lønne seg. Si du vil ha alt eller ingenting? Og bevis at du mener det, så hun forstår at hun ikke kan leke med følelsene dine på den måten.. Ikke finn deg i alt, det finnes flere fisk i havet :)

Gjest Trinnity
Skrevet

Det er nok for å forsikre seg om det ja.. Ferietur med familien og kjøp av hytte??? Men ikke noe forhold? Dette høres suspekt ut synes jeg.. Du fortjener da bedre enn det her. Sett ned foten du og fortell hvordan det ligger an. Jeg er normalt ikke fan av ultimatum, men i dette tilfellet kan det kanskje lønne seg. Si du vil ha alt eller ingenting? Og bevis at du mener det, så hun forstår at hun ikke kan leke med følelsene dine på den måten.. Ikke finn deg i alt, det finnes flere fisk i havet :)

Det er også det hu har sagt, at jeg må si i fra hvis jeg ikke klarer dette lenger, for da må hun ta en avgjørelse på hva hu vil. Men hu har sagt at hvis hjeg ber henne ta den avgjørelsen nå, så tror hun at vi kommer til å kutte kontakten. Jeg lever jo håpet ;) Dette r så utolig komlisert. Jeg har jo lyst til å gi henne litt tid så hun kanskje tat en avgjørelse som går i min favør.Jeg ønsker bare å vite om det finnese håp, elller om det er best å sette kroken på døra.

Skrevet

jeg synes dette virker litt sketchy - jeg mener, hun kan komme og gå som hun vil ettersom følelsene hennes vrir og vender på seg verre enn prinsessa i askeladden, men du kommer deg ingen vei fordi hun ikke gir noe tydelig signal om hva hun egentlig vil.

Hun høres jo ganske kontrollerende ut med tanker på at hun trenger å vite hvorfor du eventuelt trekker deg unna eller hvorfor du henger på face - mens hun (slik jeg har lest det?) krever frihet og forståelse uten spørsmål fra din side... Hvor er rettferdigheten i dette?

Nå til et konkret forslag: jeg synes du burde si til henne at det rett og slett er alt eller ingenting i visse perioder. Det er jo fantastisk hvis dere finner tilbake til hverandre igjen, men akkurat nå så sier du jo selv at hun blir kald i løpet av et par dager, trekker seg unna, før hun på nytt starter runddansen på ny med krav om kontakt og respons. Jeg sier ikke at du bare skal kaste henne over skuldra og nekte noen kontakt noensinne, men jeg tror du burde være litt mer bastant. Si til henne at hvis det er avstand og frihet hun trenger, så må hun klare å gi deg det samme, og det blir vanskelig når hun stadig kommer tilbake - for så å kjølne! Jeg tror personlig også at dette er fordi hun desperat trenger nærkontakt etter "bruddet", og det gjør at jeg også tror at en lengre pause over noen uker uten "tilbakekrypninger" kan gi et bedre bilde av hvor dere står.

Håper selvsagt at det ordner seg for dere - men akkurat nå så slås hun bare av og på som en lysbryter, fra glovarm til iskald og tilbake igjen. Dere burde finne en mellomting, og det skjer ikke uten litt avstand.

Et klokt hodet sa en gang at hvis to trær skal vokse seg like vakre og sterke så er det nødt til å være en viss avstand mellom dem - hvis ikke skygger det ene for det andre :)

Gjest Trinnity
Skrevet

jeg synes dette virker litt sketchy - jeg mener, hun kan komme og gå som hun vil ettersom følelsene hennes vrir og vender på seg verre enn prinsessa i askeladden, men du kommer deg ingen vei fordi hun ikke gir noe tydelig signal om hva hun egentlig vil.

Hun høres jo ganske kontrollerende ut med tanker på at hun trenger å vite hvorfor du eventuelt trekker deg unna eller hvorfor du henger på face - mens hun (slik jeg har lest det?) krever frihet og forståelse uten spørsmål fra din side... Hvor er rettferdigheten i dette?

Nå til et konkret forslag: jeg synes du burde si til henne at det rett og slett er alt eller ingenting i visse perioder. Det er jo fantastisk hvis dere finner tilbake til hverandre igjen, men akkurat nå så sier du jo selv at hun blir kald i løpet av et par dager, trekker seg unna, før hun på nytt starter runddansen på ny med krav om kontakt og respons. Jeg sier ikke at du bare skal kaste henne over skuldra og nekte noen kontakt noensinne, men jeg tror du burde være litt mer bastant. Si til henne at hvis det er avstand og frihet hun trenger, så må hun klare å gi deg det samme, og det blir vanskelig når hun stadig kommer tilbake - for så å kjølne! Jeg tror personlig også at dette er fordi hun desperat trenger nærkontakt etter "bruddet", og det gjør at jeg også tror at en lengre pause over noen uker uten "tilbakekrypninger" kan gi et bedre bilde av hvor dere står.

Håper selvsagt at det ordner seg for dere - men akkurat nå så slås hun bare av og på som en lysbryter, fra glovarm til iskald og tilbake igjen. Dere burde finne en mellomting, og det skjer ikke uten litt avstand.

Et klokt hodet sa en gang at hvis to trær skal vokse seg like vakre og sterke så er det nødt til å være en viss avstand mellom dem - hvis ikke skygger det ene for det andre :)

Det høres ut som et lurt forslag. Mange kloke ord der TAKK :)

Gjest Merkele
Skrevet

Jeg synes det virker som dama prøver å få full kontoll på deg. Hu gir deg en del, helt til hu merker at hu vet hvor hu har deg. Når hu vet det trekker hu seg unna for å være den som har kontrollen. Tror du må prøve å ikka ha kontakt med henne og se hva som skjer da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...