Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt merke til at mange jenter slutter å være med venninnene sine så fort de får kjæreste. Hvorfor er det slik?

Anonymous poster hash: 24bba...515
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg vet, det er så dumt. Kan ikke skjønne at en mann skal kunne være "alt" og at man kutter ut venner

Anonymous poster hash: 43433...d4a
  • Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

samme gjelder gutter, kanskje ikke så rart ikke bare får de kjæreste som tar tid, men mange adopterer jo også kjærestens nærmeste venner.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor er det slik?

Gjest Houdini
Skrevet

HA, så jeg innbilte meg det ikke?? single venninner forandres fra å være litt pågående til å plutselig bli rolige

• Liker 1
Gjest Houdini
Skrevet

Men hvorfor er det slik?

Fordi de får dekket kontaktbehovet, det er noen som forguder dem allerede så de slipper å bli forgudet av folk ellers rundt seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel mest i begynnelsen når man er nyforelsket? Synes uansett det er en dum ting å gjøre.

Anonymous poster hash: 5d0b8...2fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor er det slik?

Man får en ny bestevenn, og får mye mindre tid til resten.

Anonymous poster hash: 53fa2...7aa

Skrevet

Det er ikke bare jentene som blir det.

Jeg har mistet mange av mine venner pga tøffel syndromet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare jentene som blir det.

Jeg har mistet mange av mine venner pga tøffel syndromet.

Vil kompisene dine ha deg tilbake da?

Skrevet (endret)

Vil kompisene dine ha deg tilbake da?

Jeg vil ikke ha de tilbake. Jeg forholder meg heller til de som har IQ nok til å forstå at ikke alt handler om kjæresten. Er lov å ta noen gutterkvelder/helger også.

De som er med på ting fortsatt er jeg gode venner fortsatt :)

Endret av Urgalon
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sånn i mitt første forhold, ditchet alle for å sitte hjemme med kjæresten.

Jeg lærte min lekse når det ble slutt, det tok sin tid å vinne tilbake venninnene mine etterpå.

Nå har jeg samboer og denne gangen har jeg hengt med venner på jevnlig basis. Jeg og samboer var sånn halvveis i samme gjeng før vi ble sammen og det gjør jo ting litt enklere, men jeg lar han være i fred med kompisene sine ganske ofte.

Det er viktig å ta vare på vennene sine, og det er jævlig kjipt å plutselig sitte der uten noen når man trenger de mest.

Anonymous poster hash: a4693...f0e
  • Liker 4
Skrevet

Det lurer jeg på også. Det er ufattelig irriterende. Altså det er greit de første månedene når man er nyforelsket og alt det der, men det burde jo gi seg en gang.. Det gjør som regel det, men jeg har dessverre venninner som ikke får lov/ikke vil gå ut av huset uten typen hengende i hånden sin.

Skrevet

Jeg vet ikke, men de kommer jo løpende tilbake når det er slutt. Liker det ikke, så jeg har aldri gjort det. Klart det er noen helger man bare vil slappe av, men man må jo pleie vennskapet til andre også.

• Liker 1
Skrevet

Sukk, jeg gjorde også det i mitt første forhold. Alt handlet om kjæresten, jeg trengte ingen andre. Levde jo en boble sammen med han jeg som sekstenåring hadde bestemt meg for å leve resten av livet sammen med. Heldigvis innså jeg etter hvert at jeg faktisk trengte venninnene mine, og kom i alle fall krypende tilbake før det ble slutt, og de var storhjerta nok til å ta meg tilbake!

Sambo hadde disse tendensene med en gang vi ble sammen også. Forandret seg veldig! Han gikk fra å være guttegjengens største partyløve til å bli en rolig, stabil mann som vil ha familie, hus og stasjonsvogn med det samme. Heldigvis har han også innsett det han også, og nyter et par guttekvelder nå og da han også.

Hvorfor det blir slik? Vel, man føler vel kanskje at man ikke trenger vennene like mye som man gjorde når man var alene? Jeg husker det i alle fall sånn at jeg ville bruke hvert eneste våkne sekund sammen med kjæresten, og ingen andre. Rart vi ble dritlei av hverandre? Nope! :fnise: Skal et forhold i det hele tatt vare må man faktisk få muligheten til å savne hverandre litt, gjøre ting alene og faktisk kunne dyrke sine egne interesser uten at partneren skal henge over skuldrene fordi de være sammen. Det tror i alle fall jeg, da..

• Liker 1
Skrevet

Uff, jeg kjenner meg skikkelig igjen. Jeg husker jeg aldri tok meg ordentlig tid til å bli skikkelig venner med folk da jeg begynte på videregående siden jeg allerede hadde kjæreste og var jo bare med ham på fritiden. Han var av den sjalue typen også, så jeg turde aldri å bli ordentlig venner med folk. Så ble det slutt året etter, og jeg begynte på vg2 nysingel uten skikkelige venner. Jeg ble fort sammen med en annen gutt i klassen min, og nå er jeg egentlig i samme båten som jeg var før. Den nye kjæresten min har nesten ingen gode venner lengre siden han bare er opptatt av meg, og bestekompisen hans har dame selv, og er opptatt med henne.

Jeg kjenner jeg blir skikkelig lei meg av at jeg ikke har noen bestevenninner. De jeg hadde begynte på andre skoler enn meg, så har mistet ganske mye kontakt..

Om jeg skulle begynt på nytt hadde jeg passet på å ha noen gode venninner rundt meg hele tiden som jeg også klarte å ta vare på! Det er sunt å savne kjæresten litt og finne på ting med andre også synes jeg..

Gjest Gjest
Skrevet

De er redde for at han skal synes en av venninnene er penere/mer spennende?

AnonymBruker
Skrevet

jeg har aldri funnet meg den type gutter som blir helt tøfler og som kun sitter hjemme når de har kjæreste, synes ikke uselvstendige gutter er noe spennende

Anonymous poster hash: 43433...d4a
Skrevet

Fordi man er nyforelsket og lever i sin egen boble.. Det er ikke bra, det har jeg erfart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har/hadde det veldig motsatt.. Flyttet til byen hvor min samboer er fra, 1,5 time med bil fra mitt hjemsted! Tok alltid å gjevlig kontakt me venninne mine hjemme, reiste hjem for å besøke og alt! Noen av de tok aldri kontakt eller tar ikke kontakt den dag i dag! Og når de tar kontakt forventer de at jeg skal komme hjem hver gang! Min allerbeste venninne har ikke tatt seg i bry å komme på besøk de 2 årene jeg har bodd her men forventet at jeg skal komme hjem! Jeg innså hvem som er mine ekte venninner! Det er IKKE mange!

Anonymous poster hash: 56b2e...79b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...