Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å finne ut dette selv på facebook, men ble jammen ikke noe klokere. Kanskje noen av dere vet?

Øverst i høyre hjørne har jeg en "livefeed" som et popper opp ulike ting vennene mine foretar seg, feks "Stine har likt bilde til Kari" - og holder jeg musepekeren over, så får jeg se bildet som Stine har likt.

Jeg har flere kollegaer som venn på fb, blandt annet kollega Kari. Hvis jeg legger ut et bilde men bestemmer at kollega Kari ikke skal se dette bilde, vil det da komme opp i denne livefeeden hos Kari, at vår felles kollega Ola har likt bilde? Og kan Kari da dermed se bilde?

Litt teit forklart, men kanskje noen forstår?

Anonymous poster hash: 5e004...ab1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen anelse, men hadde det ikke vært mulig å gjøre et lite test forsøk med noen venninner? Du legger ut et bilde men gjør slik at venninne nr 1. ikke kan se det. Venninne nr 2. trykker like på bildet ditt. Så sitter dere i spenning og venter på hva som skjer videre :popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blokkert oppdateringer fra eksen min. Vi har mange felles venner, og tror ikke jeg får opp varslinger når de liker statuser osv hos han. (Har vært inne på profilen hans, og da har jeg sett at de har likt ting hos han) Men er jo mulig at jeg ikke har vært pålogga når de har likt det også da.. Men er 80 % sikker på at du ikke får opp varslene. :)

Anonymous poster hash: 4aa09...a86
Skrevet

Jeg tror det kommer uansett.

Jeg har prøvd å legge ut bilder som kun friends, og ikke acquaintances får lov å se. Med en gang en av felles vennene våre trykker "like", så dukker bildet opp i live feed-en dems, dvs. Til de som jeg har listet som acquaintances, og som i utgangspunktet ikke skulle se dette bildet.

Teit!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kommer uansett.

Jeg har prøvd å legge ut bilder som kun friends, og ikke acquaintances får lov å se. Med en gang en av felles vennene våre trykker "like", så dukker bildet opp i live feed-en dems, dvs. Til de som jeg har listet som acquaintances, og som i utgangspunktet ikke skulle se dette bildet.

Teit!

Nei, det skal ikke komme opp sånn hvis du har begrenset tilgangen. Men vær obs på at man ikke alltid har kontroll over bildet når det er snakk om tags. Hvis du har tagget en venn, så kan vennene til vedkommende se bildet selv om du har begrensa tilgangen. Tror jeg. Men ellers så skal ikke det skje.

Anonymous poster hash: c50a3...0b8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ter ganske sikker på at om man er blokkert, så ER man blokkert fra alt ditt.

Anonymous poster hash: f23af...8b1
AnonymBruker
Skrevet

Men her er det jo ikke snakk om blokking, men rett og slett fjerning av rettigheter for å få se et bestemt bilde.

Altså jeg, Ola og Per er venner. Jeg legger ut et bilde som jeg ikke vil at Ola skal se, derfor fjerner jeg han fra muligheten til å se bildet. Vil da Ola se at Per "liker" bildet mitt, og vil det komme opp på "feeden" til Ola?

Anonymous poster hash: 5e004...ab1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan du bestemme selv i innstillinger

Anonymous poster hash: cf6d9...d19

Gjest Kiwin
Skrevet

Jeg mener det bare kommer opp dersom bildet er gjort offentlig. Det kommer også opp hos de vennene til de som er tagget i bildet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...