Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 21 år som har vært i fast forhold i 4 år. Vi har nå tenkt på å ta skrittet videre og bli gravid. Alt er stabilt i forholdt til jobb, hjem etc.. men med tanke på graviditet har jeg noen spørsmål kanskje dere kan hjelpe meg med? :)

* Jeg jobber skift, og turnusen er veldig opp og ned.. Ingen rene uker.. Og det tidligste jeg jobber er fra kl 03:30 på natten.. Og har lest at natt arbeid ikke er helt sunt for graviditet? Jobben inneholder også mye stress og mas, tunge løft og generelt tungt fysisk arbeid. Hvordan er en slik arbeidstid og jobb når man prøver å bli gravid, og fra den dagen man blir gravid? Hva gjør man evt, må man sykemelde seg??

* Jeg har gått på P-pillen i 5 år (loette) og tenker å slutte på denne nå da :) men sånn ca hvor lang tid kan det ta å bli gravid? Er vel veldig inviduelt fra menneske til menneske og fruktabarhet osv.. men du har kanskje noen erfaringer? :) Og når er man mest fruktbar?

Tusen takk for svar :)! Håper noen av dere kan hjelpe meg litt på veien. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil du bli gravid for å få ferie og penger fra det offentlige?, i så fall bør du IKKE bli gravid.

Anonymous poster hash: 639d7...67d
Skrevet

Er vel ikke akkuratt mye "ferie" eller rikdom med ett barn, så nei er ikke derfor. ;) Dessuten er ikke penger eller evt fri noe problem her i gården ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har krav på tilrettelegging som gravid og det innebærer bla ikke nattjobbing. Om det ikke fungerer så kan man få svangerskapspenger, da er det hensynet til fosteret som "sykemelder" deg og ikke hensynes til mor. Da slipper du å miste rettigheter du kan miste ved sykemelding.

Det kan ta en mnd eller det kan ta 12 mnd eller mer før kroppen har stabilisert seg etter p-pille slutt. Opptil ett år er helt normalt. Når du får regelmessige sykluser så har du mest sannsynlig eggløsning og det er bare å kjøre på midt i mnd.

Anonymous poster hash: ade9e...ce7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...