Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 8måneder har de siste to ukene hatt mindre og mindre lyst på fast føde. Først ville hun ikke ha grøt lenger, så ville hun heller ikke ha middagsglass. Hun spiser fortsatt litt brød, men ikke mye. Når jeg tilbyr henne maten spiser hun kanskje en skje, men så bare kniper hun igjen munnen og snur seg, hun gir tydelig uttrykk for at hun ikke har lyst på selvom hun er sulten. Jeg gir hun somregel velling etter å ha prøvd å få i henne maten en stund, og da glupsker hun i seg 300ml. Jeg må jo få i ho noe mat.

Vi har nå altså gått fra fire måltider om dagen, til kanskje et lite brødmåltid og ellers bare pupp og velling. Hun spiser også agurk og melon eller fruktmos om jeg tilbyr det, men det er ikke mye hun får i seg da heller. Jeg blir jo bekymret, for hun har alltid hatt god matlyst. Jeg tenker å ringe på helsestasjon imorgen, men tenkte jeg kunne spørre her først :-)

Noen som har opplevd lignende? :vetikke:

Skrevet

Er hun løs i magen eller viser tegn på magesmerter?

Jenta mi var sånn som du beskriver et par uker, men hun var løs i magen og etter et legebesøk fikk vi beskjed om det mest sannsynlig var virusinf.

Men legen sa også at så lenge hun fikk i seg nok væske så var det ikke noe å bekymre seg for..

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Begge mine har spist i perioder.

Kanskje det er noen tenner som plager henne, varmen etc..

Så lenge allmenntilstanden er bra så bekymrer jeg meg ikke om de spiser minimalt en periode.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke pga varmen da?

• Liker 1
Skrevet

Jo, mulig det er varmen. Flere i familien som har sagt at det sikkert er pga varmen når jeg forteller at hun spiser dårlig. Hun er helt fin i formen ellers, så er nok ikke noe farlig. Men jeg blir jo bekymret når hun ikke vil spise. Takk for svar! :)

Skrevet

Da vi var i syden nylig var ikke appetitten til småen på topp heller. Han spiste grøt til frokost og tok mme-flasken til kvelds, men på dagtid var det heller labert. Fruktsmoothie gikk fint. Men til gjengjeld ammet jeg mer på de to ukene enn jeg har gjort på maaange uker! Det første som slo meg med innlegget ditt var tenner, men kanskje varmen er like sannsynlig ja. Men hvis du er bekymret, eller det fortsetter, så ta en tlf til helsesøster. Ikke kjekt å gå og stresse over sånt.

Skrevet (endret)

Babyen her spiser også litt mindre om dagen, men hun er like aktiv. Hun får forresten litt mer pupp enn hun gjorde en periode. Jeg tipper det skyldes varmen :)

Endret av Sveva
AnonymBruker
Skrevet

Slik hadde vi det når vår var 10 mnd. Fra å spise grøt to ganger til dagen, to skiver til lunch, middag og mellommåltid gikk det plutselig ned til en skive om dagen og litt mme.

Vi forsøkte å få i næring og væske, og måtte rett og slett gi oss på mating med bordet, men stikke i litt mat nå og da når det gikk som i vogna, når vi var ute i hagen etc. Da kunne det plutselig gå ned en skive likevel. Tenkte det var dumt å lære barnet til å spise uten å sitte med bordet, men valgte å fokusere på at det måtte få i seg mat. Etter noen uker ble det bedre, og nå sitter vi ved bordet og spiser 90% av gangene og matlysten har tatt seg opp igjen.

Anonymous poster hash: c2954...bc7
Skrevet

Tenker det kan være varmen.

Du kan lage fruktmos, grønnsaksmos eller velling.

Kan være det er godt med nye smaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...