Gå til innhold

Gå ned i vekt, treningssenter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen her har tips til hvordan jeg bør starte å trene.

På 8 mnd nå så har jeg gått ned 25 kg, bare ved å endre kosten. Så den biten er grei. Nå føler jeg meg klar for å innta treningssenteret i bygda, men siden jeg ikke har trent på flerfoldige år(uten å gå noe mer inn på det) så lurer jeg litt på hvor jeg bør starte?

Jeg er ei jente på 22 år. Himla dårlig kondis, men ingenting annet feiler meg. Jeg vil ned ca 20 kg til før jeg gir meg(vet at det er en vekt jeg trives med). Nå veier jeg 100 kg, så har fortsatt litt å bære på.

Hvilke saltimer/øvelser er en god start? Tenker å trene 3-4 ganger i uka. Vil ikke kjøre på med trening hver dag for så å gå lei.

2 dager styrke og 2 dager kondis, høres det ok ut?

Vil stramme opp og selvsagt gå ned mer i vekt.

Takk for tips på forhånd :)

Anonymous poster hash: db640...0fa
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Melder du deg inn på et senter kan du jo få en time med personlig trener der for å sette opp et program tilpasse deg :)

Ellers skal jo dette kettlebell greiene være veldig effektivt, men om det er noe å starte med vet jeg ikke da. Har vært så vidt borti det selv og følte jeg fikk brukt hele kroppen, så det er noe jeg kommer til å fortsette med...skal ned 15 kg, så håper det lar seg gjøre med den type trening :)

Utrolig bra av deg å ha gått ned så mye bare ved kostholdsendring, vil tro du fint klarer nå ditt neste mål med trening. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 99a52...601
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Begynn pent. Step og sha'bam kanskje? Step er god trim. Får opp pulsen godt her.

Kettelbell er kjempegøy. Det er også saltimer med vektstang. Men kanskje greit å begynne med litt "snillere" timer først?

Kjempebra jobba og lykke til videre :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips :)

Jeg elsker zumba ihvertfall, føler jeg får brukt kroppen da, blir dødssliten.. Men er det bra nok trening? Eller er det bedre å jogge/gå? Zumba er ihvertfall morsomt, og trening bør være morsomt. Det var det ikke sist jeg trente, og da ga jeg opp med en gang..

Lykke til med vektnedgangen anonym! :) Håper jeg greier 15 kg til jul jeg også :)

Takk til deg også Belle Gunnes :)

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting bedre enn crossfit. ;) Du blir himla sliten men kommer deg også himla raskt i form. Trener kun xfit og yoga selv!

Anonymous poster hash: a6def...91b
Gjest HappyWaffle
Skrevet (endret)

wow!! imponerende at du har gått ned 25 kilo bare ved hjelp av kosthold!! :hakeslepp:

vil gjerne få tips fra deg om kosthold om du vil maile om det? :engel:

Innlegg redigert for mailadresse

Sophie-Ann, mod

Endret av HappyWaffle
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Kjør på med Zumba :) som du sier - trening skal være gøy. Og du får jo opp puls og får mye bevegelse av zumba. Det er en kjempefin start på et nytt treningsregime. Etter hvert vil du ønske større og tyngre utfordringer, så da tester du ut andre ting, som styrketrening. Siden du sier at kondisen ikke er helt på topp nå, så er det greit å begynne litt pent. Om du ender opp gørsliten og med grusom muskelverk fordi du har begynt for hardt, så vil du miste motivasjonen også. Jeg er i hvert fall tilhenger av å begynne litt lettere, og veldig morsomt, for å få full tenning på trening. Progresjonen vil uansett komme ganske fort, og med denne så kommer også ønsket om å gønne litt mer på.

AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg Belle Gunnes :) Bare kjekt å få hørt andres meninger, og at jeg ikke er helt på bærtur ;)

Marihøna, mail, som i her inne? :) Kan eventuelt svare deg her også?

Kort og greit så spiser jeg en skyr eller havregrøt til frokost(uten sukker), banan som mellommåltid, 3 knekkebrød + en yoplait youghurt og litt nøtter/rosiner eller en frukt til lunsj, vanlig middag(ca 100-150 gram kylling, karbonadedeig eller annet kjøtt + en haug med grønnsaker). Hvis jeg har pasta/ris eller potet til middag er det EN potet eller to spiseskjeer ris/pasta. I helgene koser jeg meg gjerne med taco, pizza, lasagne etc til middag, men holder meg unna godis/snacks. Spiser derimot alt jeg vil ha på ferie og julaften,1 og 2 juledag :). Har også drukket alkohol meget sjeldent det siste året, drikker ikke så mye til vanlig heller, og klarer fint å ha det gøy uten alkohol ;) Men hvis jeg drikker tar jeg maks ei flaske hvitvin/musserende.

Spiser også kveldsmat, enten skyr, havregrøt, et par gulerøtter eller en-to frukter.

Min store svakhet er sjokolade, på et år har jeg spist to plater kokesjokolade totalt, ganske fornøyd med det. Har også tatt et kakestykke for syns skyld i konfirmasjoner osv.

Spiser også smør på knekkebrødet for å få i meg litt fett(får jo også det av nøtter). Tar omega 3-kapsler, chilli forte og kromtabletter av kosttilskudd.

Har omtrent kuttet ut brød helt, og føler meg ti ganger mindre oppblåst. Om jeg spiser brød er det enten Ingers rugbrød som jeg baker selv eller den der "lavkarbomiksen" man får kjøpt på butikken ;)

Hm, har jeg glemt noe da? Lurer du på noe? SPØR, jeg vil GJERNE hjelpe andre :D Håper på å en dag kunne utdanne meg til personlig trener(må bare komme i form selv først, haha :P ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...