Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med et helseteppe egentlig? Kan de erstatte ullteppe? Eller varmer de ikke like mye?

Anonymous poster hash: a9155...2a1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helsetepper er jo luftige da, siden de er full i hull, men jeg syns også de er veldig lune. Det er jo greit med alle hullene om baby skulle få det opp i ansiktet og, men det prøver man jo selvsagt å unngå ;-) For øvrig har jeg helsetepper i både bomull og ull. Bruker de i ull når det er kaldt og de i bomull på varmere dager.

Anonymous poster hash: 678e6...13a

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi har hjemmelagede helsetepper i ull/silke. Liker ikke de i bomull, men hullene er supre :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Er de best på sommer eller fungerer de bra på vinteren mot kulde? Har fått noen helsetepper og trur at de er av bomull.

Skrevet

De i bomull er gode som dagpledd for innesoving syns jeg. Småen her bruker ikke dyne, han liker dem ikke og ligger på kryss og tvers så da er det alltid lettere å bre over ham et pledd. Bomull brukes til dagdupp når han har en del klær på fra før av, og inne er det jo litt varme. Om natten har han på halvermet shortspysj så da bruker vi bomull på varme netter og ull på kaldere. Men vi har en veldig varm gutt. Så du må nesten se an din baby. I starten (kanskje de første to månedene?) var han kaldere av seg og da brukte vi bare de i ull hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør siden jeg skal føde når det er vinter, lurer på hvor mye de varmer :)

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg spør siden jeg skal føde når det er vinter, lurer på hvor mye de varmer :)

Nå eier jeg ingen bomullstepper, men til en vinterbaby ville jeg absolutt gått for ull :)
Skrevet (endret)

Pga hullene så vil varmen bli fanget i hullene, så de holder seg varme. Bomull på sommeren og ull på vinteren høres lurt ut. Å pga hullene vil de også være svale når det er varmt, ta å spør på føden om å få prøve et sånt stort et i bomull så får du kjent selv. De er veldig gode synes jeg, passer perfekt å ha under dyna om det skulle være veldig kaldt på soverommet, eller å bruke den som dyne på varme dager.

Endret av Vex
AnonymBruker
Skrevet

Pga hullene så vil varmen bli fanget i hullene, så de holder seg varme. Bomull på sommeren og ull på vinteren høres lurt ut. Å pga hullene vil de også være svale når det er varmt, ta å spør på føden om å få prøve et sånt stort et i bomull så får du kjent selv. De er veldig gode synes jeg, passer perfekt å ha under dyna om det skulle være veldig kaldt på soverommet, eller å bruke den som dyne på varme dager.

Som jeg skrev lenger opp så har jeg fått noen, og er ganske sikker på at de er av bomull, så trenger ikke låne :)

Skrevet

Jeg liker ikke dem i bomull, sverger til vårt herlige Mor Signe ullpledd uansett vær og årstid.

• Liker 1
Skrevet

Vi har hatt tre varme babyer, og ullteppe har vært for varmt til "innesoving" selv for vinterbabyen vår. Vi brukte helseteppe av bomull masse! Også er de fantastisk enkle å vaske ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke dem i bomull, sverger til vårt herlige Mor Signe ullpledd uansett vær og årstid.

Jeg syns ikke at helsetepper er så veldig fine men er de greie å bruke så bruker vi de, siden vi allerede har noen.

Vi har hatt tre varme babyer, og ullteppe har vært for varmt til "innesoving" selv for vinterbabyen vår. Vi brukte helseteppe av bomull masse! Også er de fantastisk enkle å vaske ;)

Sikkert veldig kjekt med helseteppe varme babyer!

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi har strikketepper i tynt garn av alpakka og silke. De er lettere enn et helseteppe i bomull og jeg kan ikke se for meg at det kan være for varmt? Men jeg er enig i at tykke tepper blir for mye.

Skrevet

Jeg synes helseteppe er veldig fine i forhold til at de ikke blir for tette. Det holder neppe som eneste overlag om vinteren, men til alle de anledningene hvor du vil ha noe over babyen og ikke ønsker å bruke dyne eller tykt teppe pga faren for overoppheting er det veldig kjekt med helseteppe. Min baby på 2,5 mnd bruker det som "dyne" nå om sommeren når det er så varmt.

Ene jenta mi ble så glad i teppet sitt at det ble en koseteppe som hun drasset rundt på i årevis. "Jeg skal sove, hvor er teppet mitt? Jeg må ha teppet!"- og til slutt var det bare fire tråder igjen... :ler:

Skrevet

Vi har strikketepper i tynt garn av alpakka og silke. De er lettere enn et helseteppe i bomull og jeg kan ikke se for meg at det kan være for varmt? Men jeg er enig i at tykke tepper blir for mye.

Er man varm av seg i utgangspunktet blir selv tynn ull for varmt noen ganger.

• Liker 1
Skrevet

Alle våre har hatt vanlige helsetepper i bomull og de er mye brukt! De to eldste bruker fremdeles sine som kosetepper når de sover. De er supre om sommeren siden de ikke er så varme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...