Gå til innhold

Bjeffehalsbånd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slik med sitronduft. Noen som har prøvd?

De bruker jo bjeffehalsbånd med strøm på hunder i politi, jakt, forsvar etc.

Er ikke interessert i å høre om hvor dumt det er, er klar over det. Lurer bare på om noen har hatt positiv erfaring.

Anonymous poster hash: e3c5e...7a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naboen min bruker det på sin hund og mener det hjelper.

Jeg mener det finnes tusen bedre måter å oppdra hunder på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper helt til hunden skjønner hvordan den kan ungå spruten i ansiktet. Enten ved å bjeffe den tom og holde ut frem til den er tom, eller ved å vri dysa eller ansiktet vekk.

Anonymous poster hash: d7a85...cbd
Gjest Ghostwhisperer
Skrevet

Hvis den bare sprayer sitronduft er det vel ikke så farlig?
Reagerer mer på de med strøm, slikt kunne jeg aldri funnet på å brukt...det mener jeg er mishandling. Men en dæsj spray er jo bare ubehaglig vil jeg tro og det er vel bare å slutte å bruke det så snart bikkja skjønner at den ikke skal bjeffe.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke elektrisk? Det kan jo være komisk, som med denne hunden, som en hører eieren ler helt hysterisk av fordi den er så dum at den tror den blir angrepet av noe og derfor bjeffer i vei.

Anonymous poster hash: 8f1eb...bb8
Gjest Ghostwhisperer
Skrevet

Hvorfor ikke elektrisk? Det kan jo være komisk, som med denne hunden, som en hører eieren ler helt hysterisk av fordi den er så dum at den tror den blir angrepet av noe og derfor bjeffer i vei.

Anonymous poster hash: 8f1eb...bb8

Ser virkelig ingenting morsomt med det der, stakkars bikkje!!

Noen er bare så langt fra egnet til å ha dyr...

Slike halsbånd har sikkert en bra effekt om det blir brukt riktig, men slik som her var det bare usmaklig.

Ellers er det bare jeg som plutselig er totalt blottet for humor :roll:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Brukte det på min hund siden han bjeffet masse da jeg fikk han og plaget naboene. Det endte med at han var livredd for den og gjemte seg under senga for å prøve å komme seg unna. Han bjeffet mye mindre, men jeg måtte stoppe bruken. Hadde ikke hjerte til det, og innså hvor dum jeg hadde vært. Stakkaren hadde separasjonsangst og trengte lang trening for å slutte med bjeffingen.

Anonymous poster hash: ec5a6...ad1
Skrevet

Det sies at hunder hater sitron. Både smaken og duften.
Kan ikke si det om mine hunder. Mistet en sitronskive på gulvet i går, og jaggu kranglet de om hvem som skulle få spise den.

Sitronsprut har jeg ikke hatt behov for, men en venninne av meg har brukt det til sin hund. Det gikk ikke lange tiden før hunden lærte seg å overse det og heller bare holde ut.
Og så dyrt som det er så hadde jeg aldri tatt i bruk en midlertidig løsning som det der faktisk er.

Avlær hunden å bjeffe. Begynn i det små. Når du ser at den er i ferd med å "ha behov for" å bjeffe, så begynner du å roe den ned. Når den er rolig lenger enn hva den har vært ellers, om det så bare er et halvt sekund, så belønner du med en godbit hunden syns er ekstra god. Etterhvert som hunden blir flinkere lar du det gå lenger og lenger tid før godbiten kommer.
Legg til et ord også. Jeg sier rolig med lav og dempende stemme hvis jeg ser at mine er i ferd med å sette i gang. Det funker. Det tar tid, men det funker.
Gratis er det også ;)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Den filmen var helt tragisk :(

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg vil ikke se den videoen merker jeg.

Bjeffehalsbånd med strøm ser jeg på som dyremishandling, og det finnes, som andre påpeker, mange andre måter å forsøke å trene bort bjeffing på.

Edit: Ser nå at det ikke var med strøm du mente.. doh.

Endret av cellar
Gjest smooch
Skrevet

Må jo finnes bedre måter å oppdra en hund på! Tenk hvis noen skulle gi deg strøm hver gang du åpna kjeften. Au?

Gjest HappyWaffle
Skrevet

hunder holder da kjeft av den enkle grunn at de veit hva som kommer. de holder ikke kjeft fordi de vil, men fordi de er ukomfortable. å de som i det hele tatt vurderer å trene hunden på denne måten burde virkelig revurdede det valget der. politi og militær har profesjonelle trenere som virkelig KAN det de driver med. de missbruker ikke båndene heller. har snakka tilfeldig med en veterinær om det å han syntes å det var helt forkastelig at folk brukte sånne halsbånd for å skremme hunden til å tie stille.

Skrevet

Ifølge dyrevernsloven skal man ikke bruke midler som påføre dyret: "... frykt, skade eller unødige påkjenninger og belastninger". Hvilket et bjeffehalsbånd som spruter vann med eller uten sitron er.

§ 26. Trening, fremvisning, underholdning og konkurranser

Den som trener dyr og den som bruker dyr til fremvisning, underholdning og konkurranser samt arrangør for slike aktiviteter, skal påse at dyr:

a) er i stand til å gjennomføre aktiviteten uten å bli utmattet eller skadet, b) ikke utsettes for eller er påvirket av midler eller behandling som kan gjøre aktiviteten dyrevelferdsmessig uforsvarlig, c) ikke med hensikt påføres frykt, skade eller unødige påkjenninger og belastninger, og d) ikke trenes til eller brukes i kamper mot andre dyr eller mot mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...