Gå til innhold

Sminkefjerner for sensitive øyner

Nerine_

Anbefalte innlegg

Før brukte jeg gelen fra decleor, men sist jeg bestilte hadde de byttet ut denne med en oljebasert en som jeg absolutt ikke liker. Føles sår rundt øynene etter bruk. Hva bruker dere andre med sensitive øyne? Gjerne en som er fri for parabener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker bare Simple ansiktsservietter. Det er dessverre parabener i de, men de er faktisk de eneste som fungerer på min sensitive hud. Har prøvd alt fra de dyreste merkene som angivelig skal være så bra, men jeg ender gang på gang opp med disse.

Kjøpte nylig noe på apoteket som er uten parabener og parfyme, men selv det reagerte jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare Simple ansiktsservietter. Det er dessverre parabener i de, men de er faktisk de eneste som fungerer på min sensitive hud. Har prøvd alt fra de dyreste merkene som angivelig skal være så bra, men jeg ender gang på gang opp med disse.

Kjøpte nylig noe på apoteket som er uten parabener og parfyme, men selv det reagerte jeg på.

Jeg liker desverre ikke slike servietter, syns jeg mister flere øyenvipper av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker kokkosolje som jeg kjøper på helsekost eller iherb, fungerer veldig bra og er ikke dyrt :)

Anonymous poster hash: 1eb98...840
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker desverre ikke slike servietter, syns jeg mister flere øyenvipper av disse.

Men Simple har også flytende sminkefjerner :) Du burde prøve det om du ikke har gjort det allerede, jeg har veldig sensitiv hud rundt øynene og det fungerer som sagt veldig bra på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har brukt DENNE i flere år, har veldig sensitiv hud og øyne som ikke tåler mye, og kan ikke fordra å gni for mye i området med andre produkter, da føler jeg vippene detter av. Den har jeg hatt STOR glede av :)

(Man rister flasken før bruk slik at innholdet blandes, påføres en bomullspad og fjerner øyesminken.)

Ikke er den så dyr heller :)

Anonymous poster hash: 75345...fb6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker olivenolje. Eller hva som helst annen matolje, som kokosolje, rapsolje ....

Anonymous poster hash: b09ab...2cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker Mary kay sin, den inneholder ikke olje men to lag med silikon, og er derfor skånsom mot området rundt øynene og hindrer også at man får den oljete følelsen rundt øynene etter bruk.

Sminkefjerneren er drøy i bruk og jeg synes det er greit å ta noen dråper sminkefjerner blandet med litt vann på en padd og skånsomt legge den mot det lukkede øyet og presse forsiktig ned istede for å gnikke. Da går alt bort og man slipper å dra løs øyevipper. :)

Sminkefjerneren kan desverre bare kjøpes via MK konsulent - og ikke i butikk...

Anonymous poster hash: 8c46e...713
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker olivenolje. Eller hva som helst annen matolje, som kokosolje, rapsolje ....

Anonymous poster hash: b09ab...2cf

Du bør ikke bruke olje rundt øynene, dette har en tendens til å samle seg under huden og kan føre til opphopning av rester av oljen som igjen fører til poser under øynene. Sminkefjerneren bør være oljefri!!!

Anonymous poster hash: 8c46e...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

marykaynorway.no er adressen for å finne en kosnulent nær deg,

eye makeup removeren er oljefri og skånsom og kan brukes av linsebrukere uten at de får "oljefilm" på øyne/linser

den ristes så de to lagene blandes, og et par dråper på en oppvridd eyepad er nok , la den ligge litt på øyelokket og dra lett over og sminken er borte, litt kostbar i innkjøp men veldig drøy

Anonymous poster hash: 619f9...9d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Jeg bruker denne for tiden:

http://www.iherb.com/Earth-Science-Eye-Makeup-Remover-Chamomile-Green-Tea-Fragrance-Free-4-fl-oz-118-ml/5684

Denne var egentlig kun et impulskjøp, men jeg har endt opp med å like den veldig godt. Den har gelekonsistens, og er parabenfri. På Makeupalley ser jeg at folk har blandet erfaring angående hvor god den er for sensitive øyne, men den funker fint her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri tålt noen sminkefjernere for øyne dessverre. Men har nå funnet Linda Johansen vaskekluter (stor til ansikt/små til øyne) av mikrofiber som man kan bruke til å fjerne øye sminke med. Og disse fungerer faktisk supert til meg. Får av meg alt av øye sminke. Får en pakke på en stor, to små til kr 149,- og disse varer jo utrolig mye lengre enn sminkefjernere uansett. Bruker den store til ansiktet i kombinasjon med en rens jeg har, og de to små til øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker babyolje :) funker fett for meg :) så skyller jeg ansiktet mitt etterpå for å få vekk oljerester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Tana pads ,kjøpes hos Vita.

Har allergier osv og må ha noe som ikke gir meg enda mer kløe og såre øyne

Eneste negative er at det er mye olje og en må vaske seg etterpå.Eller bruke ansiktsservietter /sminkefjernings servietter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...