johans1 Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 (endret) Jeg har egentlig aldri tenkt over det å en gang ha barn, før jeg traff kjæresten min. Jeg ville ikke ha barn før jeg traff han, rett og slett fordi jeg ville leve livet så lenge som mulig. Men mange sier at livet ikke starter før man får barn sammen med en man elsker. Jeg tror jeg har blitt mer moden etter jeg traff han, og nå har vi vært sammen i snart 2 år. Jeg er 18 og han er 21. Han sier han vil ha barn om minst 4 år. Han vil at begge skal ha jobb med fast inntekt, han vil nyte forelskelsen mellom oss to og det gode forholdet, og ha lange netter før han får barn. Men han er sikker på at han skal ha barn en gang, helst i midten av tjueårene. Og det er ikke lenge til! Da han første gangen nevnte at han vil ha barn når han er ca. 25 år gammel, tenkte jeg... "nei da er vi vel ikke sammen". Så jeg tenkte ikke mer over det. Men nå etter snart 2 år, nevnte han det igjen. Og han begynner å nærme seg midten av tjueårene. Han snakket om at vi begge må ha faste inntekter og alt sånn. Snakker han om oss? Tenkte jeg. Jeg føler at vi er mer seriøs nå, og at følelsene blir sterkere for hver dag. Men jeg er enda ung, så jeg vet ikke helt hva jeg vil enda. Men jeg ønsker jo barn en gang Hva tror dere? Synes dere det er bra med en mann som vil ha barn? Det er jo positivt for meg som også vil det en gang. Når vil du ha barn/når vil partneren din ha barn? Snakker dere om det? Endret 23. juli 2013 av johans1
Hulderen Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Ikke få barn før du er sikker på at du vil det selv. Et barn snur livet opp ned, og da blir det kstra tungt om du fikk barn bare for å glede partneren. Ser du ikke for deg at du og partneren din skal være sammen "bestandig", er det også et tegn på at dere ikke skal få barn. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 jeg synes det er positivt og at du er heldig, i mitt forhold er det jeg som vil ha barn nå og han vil ikke, så det er min store sorg.synes du er ung da, du kan med fordel vente mange år til Anonymous poster hash: 76a7a...a03 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Du må tenke på hva som føles riktig for deg, for nå høres det bare ut som hva han vil. Du er veldig ung fortsatt. Det er bedre å vente litt med å bli far enn å ikke vente med å bli mor, syns jeg. Anonymous poster hash: 2dee7...f77
johans1 Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2013 Ikke få barn før du er sikker på at du vil det selv. Et barn snur livet opp ned, og da blir det kstra tungt om du fikk barn bare for å glede partneren. Ser du ikke for deg at du og partneren din skal være sammen "bestandig", er det også et tegn på at dere ikke skal få barn. Ja det er jeg klar over Søsteren min fikk barn som 20, og hun sier det snudde livet opp ned, men selv om hun var ung, angret hun ikke. Men hun har en støttende partner og har nå to barn. Jeg elsker kjæresten min, og han viser med hele seg at han elsker meg. Kunne godt tenkt meg at han blir far til barnet mitt en gang. Men jeg er enda ung, og vil gjerne vente til vi begge har fast jobb. Og dette sa han og. Vil ikke slite økonimisk med et barn i hus, spesielt ikke når man er ung. Jeg vil gjerne ha barn når jeg er 23+. Det er en grei alder for meg, siden jeg er glad i barn.
johans1 Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2013 Du må tenke på hva som føles riktig for deg, for nå høres det bare ut som hva han vil. Du er veldig ung fortsatt. Det er bedre å vente litt med å bli far enn å ikke vente med å bli mor, syns jeg. Anonymous poster hash: 2dee7...f77 Jeg nevner jo at jeg vil ha barn en gang og han presser ikke, han har bare noen ganger, forsiktig, nevnt det, og snakket litt om det. Ja, om kvinnen er ung er det bedre å vente til hun er litt eldre. 23 høres bra ut for meg. Kanskje fordi jeg kjenner mange "unge" mødre.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Jeg er i slutten av tjueårene og vil ikke ha barn. Kjæresten min er jeg mer usikker på (han er i starten av trettiårene). Han sa først at han tror han vil ha barn en gang, men sier nå han ikke vil ha barn, så håper han mener det, han vet i alle fall hvor jeg står. Anonymous poster hash: e9323...a51
johans1 Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2013 jeg synes det er positivt og at du er heldig, i mitt forhold er det jeg som vil ha barn nå og han vil ikke, så det er min store sorg.synes du er ung da, du kan med fordel vente mange år til Anonymous poster hash: 76a7a...a03 Jeg føler meg heldig, ja og han er klar over at jeg og vil ha barn en gang, men jeg nevner det aldri. Jeg vil ikke la han føle seg presset, og jeg er glad jeg heller ikke føler det. Men er så deilig å vite at han er den typen, som vil ha barn Han er så omtenksom og kjærlig. Hadde vært en perfekt pappa, sier du meg. Men jeg er enig med at begge partnere må ha nytet livet sammen godt og i tillegg har fast inntekt før man får barn. Det er stort ansvar. Håper partneren din finner ut at han vil ha barn med deg!
johans1 Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #9 Skrevet 23. juli 2013 Jeg er i slutten av tjueårene og vil ikke ha barn. Kjæresten min er jeg mer usikker på (han er i starten av trettiårene). Han sa først at han tror han vil ha barn en gang, men sier nå han ikke vil ha barn, så håper han mener det, han vet i alle fall hvor jeg står. Anonymous poster hash: e9323...a51 Da håper jeg han fortsetter å respektere ditt ståsted. Noen vil ikke ha barn, og det må partneren bare godta
Teriyaki Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 (endret) Vent med å få barn til du er klar for det og har fast inntekt i boks. Han sier jo han vil at dere begge skal ha det, så da er jo den saken grei. Ikke minst må du være sikker på at du ønsker å være med han. Planen var vel å få barn i år, for da ville jeg vært ferdig med utdannelsen og vi ville vært klare for det. Jeg blir 23 og han blir 28. Men så ble jeg gravid i 2011, da jeg var 20 år. Det var ikke planlagt, og han ønsket ikke å beholde, men heldigvis valgte jeg å følge mine følelser angående det, og beholdt. Noe han også er kjempeglad for den dag i dag. Nå har vi en ny, videre plan. Pga. graviditet og premisjonsår så er jeg ikke ferdig utdannet i år, men har ett år igjen. Derfor skal jeg nå fullføre min bachelor, også blir jeg å kaste prevensjonen i august/september til neste år. Hvis jeg blir gravid fort så vil altså lillesøster/bror komme våren 2015. Føler det er en god plan, og gleder meg! Du har ingenting å tjene på å bli ung mor. Altså, det er bare fint å få barn før man er 25, men som 18-åring uten noen utdannelse så mener jeg det er for tidlig å planlegge barn. Blir noe annet hvis man blir uventet gravid. Endret 23. juli 2013 av Teriyaki 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #11 Skrevet 23. juli 2013 Jeg er mann og vil ha mitt første barn i begynnelsen av 30-årene. Nå er jeg tidlig i 20-årene og har en sønn på noen måneder, så jeg tror jeg ligger dårlig an... Elsker den ungen over alt på jord, men jeg vil likevel anbefale deg å drøye det noen år selv hvis det frister allerede nå. Det var ikke planlagt for oss, og jeg hadde definitivt ikke valgt å få barn i såpass ung alder som jeg gjorde om ikke prevensjonen hadde sviktet. Det medfører en hel haug med utfordringer vi ville vært bedre rustet til å takle om noen år, og du får oppleve alle de fine årene av oppveksten om du får barn om en del år også. Virker ikke som dette er noen sånn "Jeg er tolv og vil ha trillinger"-tråd, altså, skulle bare nevne hva jeg mener om det Anonymous poster hash: ec9ec...ebe 2
johans1 Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #12 Skrevet 23. juli 2013 (endret) Vent med å få barn til du er klar for det og har fast inntekt i boks. Han sier jo han vil at dere begge skal ha det, så da er jo den saken grei. Ikke minst må du være sikker på at du ønsker å være med han. Planen var vel å få barn i år, for da ville jeg vært ferdig med utdannelsen og vi ville vært klare for det. Jeg blir 23 og han blir 28. Men så ble jeg gravid i 2011, da jeg var 20 år. Det var ikke planlagt, og han ønsket ikke å beholde, men heldigvis valgte jeg å følge mine følelser angående det, og beholdt. Noe han også er kjempeglad for den dag i dag. Nå har vi en ny, videre plan. Pga. graviditet og premisjonsår så er jeg ikke ferdig utdannet i år, men har ett år igjen. Derfor skal jeg nå fullføre min bachelor, også blir jeg å kaste prevensjonen i august/september til neste år. Hvis jeg blir gravid fort så vil altså lillesøster/bror komme våren 2015. Føler det er en god plan, og gleder meg! Du har ingenting å tjene på å bli ung mor. Altså, det er bare fint å få barn før man er 25, men som 18-åring uten noen utdannelse så mener jeg det er for tidlig å planlegge barn. Blir noe annet hvis man blir uventet gravid. Så flott! Bra for dere Nei, verken jeg eller han planlegger barn. Han har bare nevnt det, og jeg har tenkt over tanken alene. Er jo tante selv, så har perioder der jeg faktisk gleder meg litt, men jeg vet at jeg ikke er klar i det hele tatt nå idag. Som han selv sier, er å vente MINST 4 år en god ting. Men vi planlegger ikke, og det er jeg glad over, for jeg vil nyte vårt deilige forhold nå. Edit: Skrivefeil Endret 23. juli 2013 av johans1
johans1 Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #13 Skrevet 23. juli 2013 Jeg er mann og vil ha mitt første barn i begynnelsen av 30-årene. Nå er jeg tidlig i 20-årene og har en sønn på noen måneder, så jeg tror jeg ligger dårlig an... Elsker den ungen over alt på jord, men jeg vil likevel anbefale deg å drøye det noen år selv hvis det frister allerede nå. Det var ikke planlagt for oss, og jeg hadde definitivt ikke valgt å få barn i såpass ung alder som jeg gjorde om ikke prevensjonen hadde sviktet. Det medfører en hel haug med utfordringer vi ville vært bedre rustet til å takle om noen år, og du får oppleve alle de fine årene av oppveksten om du får barn om en del år også. Virker ikke som dette er noen sånn "Jeg er tolv og vil ha trillinger"-tråd, altså, skulle bare nevne hva jeg mener om det Anonymous poster hash: ec9ec...ebe Nei frister og frister... Finner ikke rette ordet Har perioder som mange andre unge kvinner har, regner jeg med , der man føler at man gleder seg litt til den delen av livet. Kommer vel også an på hvor moden man er i hodet, og hvordan livet ligger an, tenker jeg. Men jeg er enig med deg. Jeg vil absolutt vente. Vil nyte livet, jeg vil nyte å bli 21, og jeg vil nyte forholdet med kjæresten min til vi er helt og 100 % klar for barn. Men jeg forventer heller ingenting. Det vil jeg ikke. Vil ikke ha store forventninger, og bli skuffa om det ikke skjer. Vet ikke en gang om jeg kan få barn, så man skal aldri forvente noe stort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå