AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Lurer på hva som er forskjellen på søt og pen? Noen ganger får jeg høre at jeg er pen, mens andre ganger før jeg høre at jeg er såå søt. Aner ikke hva som er forskjellen? Er søt mer som sjarmerende/ smiler mye? Anonymous poster hash: 26a92...5b3
Botch Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 (endret) Ja, søt er for meg en kombinasjon som går på personlighet og utseende, mens pen går bare på utseendet. Sjarmerende og litt uskyldig, kanskje. Endret 23. juli 2013 av Botch
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 tror dette brukes litt om hverandre jeg, et kompliment er det i alle fall Anonymous poster hash: 4ad7f...1c6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Søt er mer... vel, søt. Sjarmerende, blid, utstråling, en person med et koselig, gjerne litt barnlig utseende. Pen er mer klassisk og går mer på ansiktet i seg selv. Anonymous poster hash: 883ef...86b
Gjest Hyssingen Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Når jeg bruker søt så er det fordi personen ikke er pen nok til at jeg vil kalle vedkommende pen, men sjarmerende nok til at personen er over gjennomsnittet.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 En søt person er en som er stygg men som ingen vil kalle pen. Anonymous poster hash: 49512...1b9
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 nesten skremmende så inndelt i spesifikke kategorier folk har uttrykk som går på utseende/personlighet Anonymous poster hash: 4ad7f...1c6
Smascha Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 Lurer på hva som er forskjellen på søt og pen? Noen ganger får jeg høre at jeg er pen, mens andre ganger før jeg høre at jeg er såå søt. Aner ikke hva som er forskjellen? Er søt mer som sjarmerende/ smiler mye? Anonymous poster hash: 26a92...5b3 Den er lett! Jennifer Aniston er søt, mens Angelina er pen!
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #9 Skrevet 23. juli 2013 Søt- en person jeg synes ser gjennomsnittlig ut når det gjelder ansiktstrekk, men som er koselig, sjarmerende og hyggelig med glimt i øyet og et fint smil. Pen- en person jeg kan tenke har et pent utseende uten å få et videre inntrykk av personen. For eksempel hvis jeg går forbi en dame på gata og hun har et vakkert ansikt, da kan jeg tenke at hun er pen. Pen går altså mer direkte på utseendet til personen. Hvis jeg skal rangere hva som er "best", vil jeg si at pen er bedre enn søt. Anonymous poster hash: d0346...7b5
Gjest Raindrops Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 Jeg blir kalt nesten bare søt, veldig sjeldent pen, så jeg tror søt går mer på helhetsinntrykket for mange siden jeg ikke er verken klassisk søt eller klassisk pen rent utseendemessig. Det er iallefall slik jeg bruker ordene selv.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #11 Skrevet 23. juli 2013 Søt er som sjarmerende, ja, når det brukes om voksne mennesker. Når det brukes om barn eller dyr er det litt annerledes. Men når jeg (heteromann i 20-årene) kaller en dame søt, er det enda mer positivt enn hvis jeg kaller henne pen. Det handler en del om personlighet og fremtoning også, og jeg kunne bare tenkt meg å innlede et forhold med en "søt" jente. Søt og pen er altså litt forskjellige ting for meg, men de overlapper en hel del. Men jeg ser ikke helt at det er så viktig heller. Begge deler er utelukkende positivt, i hvert fall når jeg bruker dem.Anonymous poster hash: 20a81...132 2
Botch Skrevet 23. juli 2013 #12 Skrevet 23. juli 2013 nesten skremmende så inndelt i spesifikke kategorier folk har uttrykk som går på utseende/personlighet Anonymous poster hash: 4ad7f...1c6 Jeg har ingen strenge regler for hva som betyr hva, men hvis noen spør hva jeg legger i et ord eller uttrykk så prøver jeg å tenke over min egen forståelse og formulere det.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #13 Skrevet 23. juli 2013 Jeg kan si "hun er pen, men ikke min type", men "hun er ganske søt" innebærer at hun er min type. Anonymous poster hash: ddb92...726
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå