AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Hmm.. Jeg bare er litt nyskjerrig, hihi. Anonymous poster hash: 273df...60c
Gjest pysepusen Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Beste: Sparkene, magen Verste: Konstant kvalme
ara Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Beste: Spark og mage Verste: Bekkenløsning og strekkmerker
MockingJay Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Beste; 2.trimester og det som kommer helt til slutt:) Verste; bekkenløsning, kvalme , svett og varm konstant, konstant fettete hår, nevnte jeg kvalme?, ikke kunne være med på ting man gjorde før, humørsvigninger, kvalme, alvorlig unødvendig anstrengende å reise seg, tungt å gå rundt i huset, tungt å snu seg i senga, konstant tørste, konstant sult og kvalme. Er nok litt ekstra lei nå mot slutten, husker at jeg synes det var koselig å være gravid i uke 20 ca:p
Irja Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Beste: se magen vokse, handle inn klærnog utstyr, forventninger og glede. Værste: vondt i ryggen og slapphet. Savnet også å kunne nyte et glass vin
Dyregod Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 Beste: Sparkene, se magen vokse, forventningene og forberedelser. Verste: Lite søvn pga vond rygg/bekkenløsning, kvalme og oppkast.
Yesterday Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Beste: å kjenne bevegelsene til babyen og se magen vokse. Og babyting-handlingen. Verste: vond bekkenløsning, dårlig søvn pga bekkenet, å ikke takle sommervarmen og da være sjalu på de som kan ta seg en iskald øl Men savner salami mer enn alkohol.
casting Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 Beste: sparkene, forventningen Verste: kviser, slapphet, tung pust, dårlig søvn, ryggplaget, humørsvigninger
SmallTalk Skrevet 23. juli 2013 #9 Skrevet 23. juli 2013 Beste: Sparkene, samt at knerten ikke kom før uke 36+0. Pluss at jeg ikke fikk noen strekkmerker eller bekkenløsning. Verste: Konstant usikkerhet ift. hvor prematur fødsel det kom til å bli og dermed være konstant på vakt rundt dette, sykehusinnleggelse, hyppige kontroller osv. Like ille var leversmertene og uvelheten i kroppen som dukket opp på slutten pga HELLP. Iforhold til disse så synes jeg de andre plagene jeg hadde var enklere å holde ut selv om oppkast, kvalme, zombietilstand, dårlig nattesøvn og utmattethet også var plagsomt, så var det i det minste enklere å forholde seg til.
Stinelin Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 Beste: Det at vi faktisk skulle få et barn. Ikke noe annet egentlig. Verste: Vanskelig å si hva som har vært mest plagsomt. Kvalme, bekkenløsning, halsbrann fra helvete, magevondt eller ryggvondt.
Teriyaki Skrevet 24. juli 2013 #11 Skrevet 24. juli 2013 Det beste: spark, mage og forventninger Værste: de to dagene med så kraftig bekkenløsning at jeg knapt kunne gå, men dette ga seg. En annen kjip ting var at jeg måtte på do flere ganger om natten hver natt fra uke 7 og til babyen var født. Hadde med andre ord et veldig lett svangerskap.
Silfen Skrevet 24. juli 2013 #12 Skrevet 24. juli 2013 Beste: se frem til artige fødsler. vErste: bekkenproblemer og se konstante smertene det medfører.
Mus-Katt Skrevet 24. juli 2013 #13 Skrevet 24. juli 2013 Beste : da sparkene kom Verste: de konstante bekymringene over blødninger, at jeg kom til å miste for n'te gang og frykt for prematur fødsel
Gjest vilma2000 Skrevet 24. juli 2013 #14 Skrevet 24. juli 2013 Er bare i uke 13 da... Men hittil: Beste: se baby sprette rundt på ultralyd og høre hjertet med doppler. Verste: Tisse hele tiden, forstoppelse, kvalme, brekninger, oppblåst, ser tjukk ut ikke gravid ut, mas fra min mamma om hva som kan drepe babyen i magen, ikke kunne spise spekemat og oster.
Vera Vinge Skrevet 24. juli 2013 #15 Skrevet 24. juli 2013 Det beste: at jeg følte meg så fin med magen som vokste, sparkene, at jeg var i god form og hadde et enkelt svangerskap fra litt uti 2. trimester, forventningene - var i grunnen i topp humør som aldri før fra uke 18 etter ordinær ultralyd, da jeg kunne slappe av mtp. at alt så bra ut Det verste: engstelsen i starten pga. blødninger og tidligere spontanaborter, den voldsomme kvalmen i starten som aldri tok pause, kvalmen som i grunnen varte av mer moderat grad gjennom det aller meste av svangerskapet, at jeg våknet flere ganger hver natt pga. spark fra en aktiv krabat fra ca. uke 20 (men det var litt positivt også, siden jeg aldri var i tvil om det var liv;)) Totalopplevelsen av å være gravid var veldig god, og jeg hadde det i grunnen ikke travelt med å få ut gutten på slutten, selv om jeg gledet meg til å treffe ham. Følte meg aldri stor og tung, og hadde ingen problemer med bekkenet. Syns derfor jeg var heldig. Fikk så mange komplimenter som gravid også, og følte at jeg strålte. Var faktisk flere måneder etter fødselen litt misunnelig på de som fortsatt var gravide, fordi jeg syns det så så koselig ut.
Ciara Skrevet 24. juli 2013 #16 Skrevet 24. juli 2013 Beste: Barnets bevegelser og forventningene og undringene (hvem er der inne? Gutt eller jente? Hvordan ser barnet ut?) Verste: At det er tungt og jeg føler meg så shabby.
Sunshower Skrevet 24. juli 2013 #17 Skrevet 24. juli 2013 Beste: At det faktisk levde et lite menneske inne i meg og følelsen av bevegelsene dens. Verste: Kvalmen i begynnelsen, halsbrann og ubehageligheten på slutten (ingen gode sitte/liggestillinger)
Arkana Skrevet 24. juli 2013 #18 Skrevet 24. juli 2013 Beste: Å tenke på at det gror et menneske inni meg, bevegelsene, magen. Verste: Kvalme, å føle seg så sliten og energiløs på slutten
Underverker Skrevet 24. juli 2013 #19 Skrevet 24. juli 2013 Beste: Sparkene og magen. Hikkingen Verste: Vonde kynnere bare jeg løftet en fot. Bekkenløsning slik at jeg har problemer med å gå eller ligge.
^^Belle^^ Skrevet 25. juli 2013 #20 Skrevet 25. juli 2013 (endret) Beste: bevegelsene, forventningene til hva som skulle komme Verste: bekkenløsning, utmattethet, vann i kroppen (første gang), til en viss grad magen - trivdes aldri med den da den ble veldig stor Endret 25. juli 2013 av ^^Belle^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå