AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Hei! Om knappe 2 uker reiser jeg og kjæresten min til Tyrkia. Flyselskapet vi reiser med er Thomas Cook, dette selskapet har en taxfreebutikk på flyet som kalles Airshoppen.no. Varene vi bestiller derfra ligger i flysetet når vi ankommer flyet. På nettbutikken deres står det "ta 4, betal for 3" på mange forskjellige produkter, men det vi stusset på er at dette også gjelder sprit. I tollregelen står det at kvota er 1L sprit per person over 20 år, så vil dette si at vi da må være fire personer over 20 år for å bestille 4L sprit for prisen av 3? Vi synes dette høres litt pussig ut.. Jeg er forresten 18 år og kjæresten min er 20 år. Alle svar mottas med et stort takk Anonymous poster hash: 34269...1b0
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Du får ikke kjøpt sprit på kvota uansett når du er under 20. Men ja, maks 1 liter sprit per person. Anonymous poster hash: e9b28...425
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Takk for svar! Det er jeg klar over, det er selvsagt kjæresten min som kjøper dette. Men jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er dumt de selger "4 for 3" på sprit når man kun kan ta med seg 1L inn per person.. Anonymous poster hash: 34269...1b0
Rosa Sitron Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Kvote inn i Tyrkia vet jeg lite om, men inn i Norgeer det 1L ja.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 inn til Tyrkia kan en ha med seg ubegrenset, det sa de på tax free og det har jeg alltid gjort. reiser mye til Tyrkia Anonymous poster hash: ba501...3a9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 Hvorfor i huleste skal man kjøpe taxfree på vei inn i Tyrkia? Alkohol er ikke dyrt der, og det må da kunne gå an å ofre et par kroner ekstra hos en lokal kjøpmann, vel? Anonymous poster hash: 3bff8...e7c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #7 Skrevet 24. juli 2013 Om det er ubegrenset er det en ny regel. Da jeg dro i 2011 kunne jeg ha med 1,5 liter vin. Anonymous poster hash: 852f5...ea5
Miss Lucky Skrevet 26. juli 2013 #8 Skrevet 26. juli 2013 (endret) Hvorfor i huleste skal man kjøpe taxfree på vei inn i Tyrkia? Alkohol er ikke dyrt der, og det må da kunne gå an å ofre et par kroner ekstra hos en lokal kjøpmann, vel? Anonymous poster hash: 3bff8...e7c Jo skikkelig alkohol er dyrt i Tyrkia. Lokale drikkevarer er derimot veldig billig, men smaker ikke noe særlig. (Og derfor koster drinker med brennevin i ca det samme som her i norge ) Vi kjenner en del restaurant/bar eiere og får "handleliste" av de før vi kommer, så vi kan kjøpe med litt av det de trenger. Er grense på hvor mye man kan ta med inn til tyrkia ja. Endret 26. juli 2013 av Miss Lucky
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå