Gå til innhold

Selvtillitt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Heisann..

Har en datter som skal begynne på videregående skole nå, til høsten.

Problemet er at hun tar seg selv så høytidlig at dette går utover all selvtillitten..ikke ovenfor andre ungdommer (hun er populær), med voksne..dette gjelder egentlig ALLE voksne , bortsett fra oss hjemme (mor og far )..har vi en nabo på besøk..utelater hun gjerne å komme å hente seg noe mat, for å slippe å treffepå naboen.

Tenker nå at hun kanskje trenger en psykolog for åovervinne denne frykten for å "tabbe seg ut" ovenfor folk.

Lurer på med dette , om detteer noe jeg må ordne igjennom fastlegen ? hva det vil koste ol...? Noen tanker ?

Mvh, bekymret mamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må via fastlegen, han henviser henne videre til psykolog. Muligens bupa, som er senter for barne-og undgomspsykologi.

Jeg har hørt om liknende problematikk hos ungdom, så det er nok ikke helt uvanlig. Hun er jo også i en sårbar alder hvor man er veldigopptatt av hvordan man tar seg ut. Har du hørt med henne om hun vil prate med noen om dette? Jeg er helt enig med deg om å gripe tak i problemet uten å overdramatisere det. Dette går seg sikkert til etterhvert, ettersom hun blir tryggere på seg selv.

Skrevet

Helsetjenester, inkludert psykolog er gratis etter frikortgrensen som er på ca 1800.

Tror du er smart som tar tak i det nå fordi det kan utvikle seg til å bli en angst mot enkelte sosiale situasjoner. Angst begrenser livet mye ifht fremtige utdanning og jobber.

AnonymBruker
Skrevet

Virker relativt normalt for en tenåring? Jeg var slik selv, turte ikke å komme ut av rommet hvis det var besøk. Eller kanskje jeg er rar.

Anonymous poster hash: edfad...6ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...