casting Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Det har snart gått tre måneder og ammingen er fortsatt et slit føler jeg. Det startet med relativt store problemer, og jeg har fortsatt et sår på den ene brystknoppen. Dette vil ikke gro, og det er fortsatt smertefullt å amme fra det brystet, spesielt når jeg har mye melk. Men det går på et vis. Problemet er at baby ikke vil ta flaske. Dette, kombinert med hyppige amminger og en baby som gjerne vil bæres, betyr at det er ingen avlastning å få, føles det ut som. Han vil hverken ha flaske med MM eller MME. Kan telle på en hånd de gangene han har tatt flasken. (Vil heller ikke ha smokk, men det er en annen sak). Så da er spm: hvilke flasker (merker/ smokktyper) funker for dere? Har dere gjort noe spesielt for at baby skal ta flasken, eller gikk det av seg selv?
Orchideae Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 De gamle aventflaskene fungerte her. Hun tar de nye også, men foretrekker de gamle. Hun tar ikke flaske med lang tynn smokk. Hun tok de med engang. Heldigvis..
casting Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2013 Har prøvd begge typene aventflasker, men ingen suksess. Virker som om han ikke får tak på de, blir frustrert og spytter ut...
Redbull Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Vi bruker Mam sine. Aldri hatt problemer med at babyen ikke tok, men vi kom aldri ordentlig i gang med amminga så de ble heller aldri vant med puppen
Teriyaki Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Her godtok han dr.Brown sine og Mam sine. Men fra han begynte å nekte flaske fra syv-åtte ukers alder, så tok han ikke flaske før han var nærmere ni måneder. Vi prøvde regelmessig, men med liten effekt. Noen babyer godtar aldri flaske etter at ammingen er etablert dessverre, men du får bare prøve deg fram og håpe på det beste. Så er det bare å prøve regelmessig for å se om det har løsnet.
^^Belle^^ Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 Jenta vår vil heller ikke ha flaske. Har prøvd Mam, Nuk og Medela uten hell, så ingen råd der dessverre. Men ang vond pupp, har du prøvd brystskjold på den vonde puppen? Det hjalp meg utrolig mye da jeg hadde vondt i begynnelsen. Av smokker tar hun bare Nuk sine i silikon.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Her var sopp/trøske grunnen til at sårene ikke ville gro samt at babyen hadde vanskelig for å drikke. Ammingen gikk som en drøm etter behandling! Anonymous poster hash: 77f29...29a
Amarinda Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 Vår tok flaske fra starten, men vi syns Tommee Tippee-flaskene fungerte best. De skal være så likt som puppen som mulig... Han tar forøvrig ikke flaske lenger men er nå 11 måneder så er ikke så farlig lenger
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 Vår tok flaske fra starten, men vi syns Tommee Tippee-flaskene fungerte best. De skal være så likt som puppen som mulig... Han tar forøvrig ikke flaske lenger men er nå 11 måneder så er ikke så farlig lenger Denne funka til slutt hos oss også, men flaske ble ikke skikkelig akseptert før han ikke lenger ville amme rundt 7 mnd. Før det ble det mye kaving, nekting og brekkninger.Anonymous poster hash: 16a13...a11
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #11 Skrevet 23. juli 2013 Hvis babyen ikke tar smokk/flaske kan det være et tegn på låsninger i nakke/rygg... Det vår årsaken hos oss! Andre tegn på slike låsninger kan være at babyen har favorittside når den ligger, favorittpupp, sliter med søvn, skriker, vil bæres, luft i magen osv. Vi gikk til manuellterapeut og fikk løst opp i låsningene. Dette er gratis for babyer. Nå tok sønnen vår likevel aldri flaske da... Vil også anbefle deg brystskjold!Anonymous poster hash: 09bae...65b
Sophie-Ann Skrevet 24. juli 2013 #12 Skrevet 24. juli 2013 Tråden er ryddet for innlegg skrevet på "mobilspråk" Sophie-Ann, mod
casting Skrevet 24. juli 2013 Forfatter #13 Skrevet 24. juli 2013 Takk for svar! Da skal jeg prøve mam og doktor brown. Har forøvrig forsøkt brystskjold, men baby klarte ikke få tak på de.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #14 Skrevet 24. juli 2013 Jeg brukte purelan og brystskjold om natten når jeg var sår, det gjorde underverker Anonymous poster hash: 04c07...f2e
Orchideae Skrevet 24. juli 2013 #15 Skrevet 24. juli 2013 Takk for svar! Da skal jeg prøve mam og doktor brown. Har forøvrig forsøkt brystskjold, men baby klarte ikke få tak på de. Her måtte jeg ha de minste skjoldene for at hun skulle få tak. Husker ikke merket men de var ikke fra avent og de lå i en gul boks. Finnes i flere størrelser.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #16 Skrevet 24. juli 2013 Her måtte jeg ha de minste skjoldene for at hun skulle få tak. Husker ikke merket men de var ikke fra avent og de lå i en gul boks. Finnes i flere størrelser. Medela Anonymous poster hash: cd754...393
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå