Gå til innhold

Overføre fra Sparekonto til Brukskonto?

Gutt95

Anbefalte innlegg

1. Hvordan gjør man det?

2. I tillegg (a.t.m.) så fungerer ikke nettbanken min sin betalingstjeneste, kan disse probleme være i ''slekt''?

Hvis punkt 2 sees vekk fra. Hvordan løser man punkt 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tirkes

Har du normalt tilgang til sparekontoen i nettbanken din? Eller telefonbank/SMS-bank? Hvis ikke, så må du trolig kontakte banken direkte for å be om å få de overført. De fleste vil nok kreve at du møter opp med legitimasjon i så tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. "Overføre (mellom) egne kontoer" - DNB.. Husk at dette regnes som et uttak (i fall du har begrensninger på dette).

2. Kanskje!

Endret av Pringle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. Hvordan gjør man det?

2. I tillegg (a.t.m.) så fungerer ikke nettbanken min sin betalingstjeneste, kan disse probleme være i ''slekt''?

Hvis punkt 2 sees vekk fra. Hvordan løser man punkt 1?

Kunne det vært en ide å fortelle hvilken nettbank det er snakk om?

Anonymous poster hash: 60027...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at det vil gjelde som uttak? Jeg ''veksler'' jo bare med meg selv internt?

Møtte jo opp i banken da jeg var 18, for å nettopp få nettbank, så jeg kunne betale for meg selv. Det var jo DERFOR jeg møtte opp i banken i førsteinstans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at det vil gjelde som uttak? Jeg ''veksler'' jo bare med meg selv internt?

Møtte jo opp i banken da jeg var 18, for å nettopp få nettbank, så jeg kunne betale for meg selv. Det var jo DERFOR jeg møtte opp i banken i førsteinstans...

En del sparekontoer har et begrenset antall ganger du kan overføre penger vekk fra kontoen uten å betale gebyr.

Ellers er det så og si umulig å si uten at du oppgir hvilken bank du bruker, da alle har forskjellige løsninger.

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar ut penger fra sparekontoen - pengene er jo disponible for deg etter at de er kommet inn på brukskontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Min sparekonto er en høyrentekonto som lar meg ta ut penger 8 ganger i året, men lar meg sette INN penger så ofte som jeg vil. Så det er det som blir ment som et uttak - i tilfelle din sparekonto også har slike sperrer.

Dersom du har fått satt opp nettbank til kontoene dine, ser du sparekontoen på kontooversikt i nettbanken din? Eller ser du kun brukskontoen der? Om du kun ser brukskontoen, så er sjansen stor for at du ikke har nettbanktilgang til sparekontoen, og må da få tilgang til denne også ved å møte opp i banken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilgang til begge, eller ser begge, og kan trykke på begge.

Men betalings-funksjonen virker ikke nå, og har ikke mulighet til å sjekke det a.t.m.

La oss si jeg har 2 kroner i sparekontoen min, og 1 krone på brukskontoen min, og bare kan ta ut maks 7 ganger, da kan jeg jo overføre de 2 kronene, med en gang?

Og hva skjer hvis en Brukskonto blir hacket? Da blir man ikke hacket på IDentitet og mister penger på Sparekontoen også, men bare de 50 Kr. man har igjen på Brukskontoen (kortet)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Hvordan skal de k-.... Nei, vet du. Dette har jeg ikke kompetanse til. Kanskje kundeservice til banken din er åpen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si jeg har 2 kroner i sparekontoen min, og 1 krone på brukskontoen min, og bare kan ta ut maks 7 ganger, da kan jeg jo overføre de 2 kronene, med en gang?

Ja, du kan tømme sparekontoen din, hvis du vil det, men ikke ta ut mer enn 12 ganger i året gebyrfritt (fremdeles dnb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da står dette som ubesvart:

Og hva skjer hvis en Brukskonto blir hacket? Da blir man ikke hacket på IDentitet og mister penger på Sparekontoen også, men bare de 50 Kr. man har igjen på Brukskontoen (kortet)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men da står dette som ubesvart:

Du blir ikke hacket og mister pengene på kontoen din. Følgende står også ubesvart: Hvilken bank er det snakk om? Folk kan jo ikke hjelpe deg uten å vite dette. Ei heller vite om du har uttaksbegrensninger, men det bør du jo vite selv.

Anonymous poster hash: 60027...549

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jo ikke ha uttaksbegrensninger, egentlig...

Hvordan kan man bli hacket på bank da? Hvis man ikke blir hacket på bank? Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal jo ikke ha uttaksbegrensninger, egentlig...

Hvordan kan man bli hacket på bank da? Hvis man ikke blir hacket på bank? Hæ?

Kortet ditt kan bli skimmet i minibank, men ellers tror jeg ikke det er mange hackere som sitter og prøver å komme inn på kontoene dine.

Anonymous poster hash: 5d7d9...474

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? De bryr seg jo ikke om formue? Hvis de skimmer kortene, så tar de jo det de får, uansett. Det er jo ikke sånn: ''Han hadde 5 kr, han andre hadde 10, vi lar han med 5 gå...'', osv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Normalt kan man overføre internt fra sparekonto til brukskontoen i nettbanken din, og det går på sekundet. Noen banker har begrensninger på hvor mange overføringer du kan gjøre fra sparekontoen i året (enten internt eller til konto i en annen bank), mens det finnes mange banker som ikke har noen slike begrensninger. Det kan også være beløpsgrenser på uttak/overføringer.

Er betalingsiden i nettbanken midlertidig nede, sier det seg selv at du ikke får overført noe selv i nettbanken før denne er oppe å går igjen. Slike feil varer som regel ikke lenge.

Nettbanken kan hackes. Skulle du være så uheldig at at dette skjer, har de nok mulighet til å ta fra både sparekonto og brukskonto.

Anonymous poster hash: 99703...ed3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor alt dette pratet om hacking? Hvorfor tror du at noen skal hacke deg? Det skjer da vel tilnærmet aldri?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...