Dyregod Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Jeg har en datter på 6 uker som sover i senga til mannen min og meg, imellom oss oppå ammemadrass og saueskinn. Hun har dundyne fra andungen (den man kjøper på princess). Det er varmt på soverommet på natta, det er vel over 20 grader, og når jeg tar henne opp på natta for å amme er hun så varm! Vi har prøvd med bomullspysj, bomullsbody, og ull/silke-pysj. Hun er like varm uansett hva. Jeg er jo mest redd for overoppheting og krybbedød og lurer på hva deres babyer har på om natten på sommeren? Er babyen varm? Vi tenkte snart å legge henne i egen seng, kanskje det blir litt bedre da? 1
Orchideae Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 (endret) Hadde droppet skinnet, vi hadde i vogna og hun ble klissvåt av svette uansett hva vi hadde på. Her sover hun i bare bleia i en sånn tynn pose med seler. Ikke dyne eller skinn. Da er hun passe varm. Endret 23. juli 2013 av Orchideae
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 De siste nettene har hun bare hatt på seg bleie. Akkurat i natt kjente jeg at hun var litt kald, men ble varm igjen når jeg tok på henne dyna(som hun sparker av seg). Men på det varmeste har det holdt.
ara Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Synes det hørtes mye ut med dundyne og skinn å sove på i over 20 varmegrader! Og i tilegg blir hun kanskje ekstra varm når hun ligger i mellom dere.... Jeg hadde baby som var veldig varm av seg, så han lå bare i bleia på de varmeste sommerdagene/nettene... Kanskje du i alle fall burde prøve å droppe skinnet for en natt? Og se om det kanskje hjelper litt? 1
Irja Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Det hørtes altfor varmt ut! Jenta mi ligger i bleie nå..
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 Det hørtes veldig mye ut, ikke rart at hun er varm. Body eller bare bleie holder nok, og skinn er unødvendig. Mine blir altfor varm av skinn 3/4 av året til tross for at det skal være varmeregulerende.Anonymous poster hash: 6b640...8d3 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Jeg har hørt at man ikke skal bruke skinn i senga. Jeg mener jeg leste det et sted ang forebygging av krybbedød. Ellers så anbefaler jeg deg å ha babyen mellom deg og en vegg e.l. For det blir utrolig varm mellom to voksne. Anonymous poster hash: fe277...d24
Dyregod Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2013 Da har jeg misforstått bruk av saueskinn og dens egenskaper, jeg trodde den skulle virke sval på sommeren jeg. Vi har nemlig hatt henne i vogna både med og uten skinn og hun var ikke like varm med skinnet. Men da skal jeg prøve en natt uten skinn og se Takk for svar! Jeg kan legge til at jeg også har prøvd med den andre dyna vi har som er en slik mikrofiber (er det ikke det det heter?) men da virket hun enda varmere.
Gjest pysepusen Skrevet 23. juli 2013 #9 Skrevet 23. juli 2013 Hun har body (lang eller kort arm) og teppe oppå seg.
Gjest Magdalene Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 Bare bleie, og et tynt teppe, eller ingen ting på seg. Høres grusomt varmt ut med pysj, skinn, dyne og mellom dere.
Gjest Elyssa Skrevet 23. juli 2013 #12 Skrevet 23. juli 2013 Kortermet body og bleie Han har dyne, men ligger aldri under der uansett. Hadde han gjort det hadde jeg nok droppet bodyen.
Soon Skrevet 23. juli 2013 #13 Skrevet 23. juli 2013 Snuppa ligger i pysj med kort arm og korte bein, og dyna er som regel helt eller delvis av - da er hun akkurat passe varm.
Teriyaki Skrevet 23. juli 2013 #14 Skrevet 23. juli 2013 (endret) Når det er skikkelig varmt så har jeg enten kun hatt nattdrakt, eller bare bleie pluss helseteppe. Dette med at ull skal være varmeregulerende har aldri vært tilfellet for min gutt i alle fall. Nå på sommeren så bruker jeg kun ull de kalde dagene (noe vi har ofte her, men) hvor det er sånn 10-13 grader. Er det over 15 grader blir han fort for varm, og hvis det er sommertemperaturer så er det aaalt for varmt med tynn ull. Bruker bomull da som funker supert. Edit: Altså, JEG har ikke hatt det, men det er altså det jeg har hatt på gutten.. Endret 23. juli 2013 av Teriyaki
Piri Formis Skrevet 23. juli 2013 #15 Skrevet 23. juli 2013 Du kan fint bruke skinn, men dropp dundyna. Bruk et helseteppe i stedet. Og kortermet body som pysj. Evt sokker, men det trenger du neppe. 1
Tordensky Skrevet 23. juli 2013 #17 Skrevet 23. juli 2013 Bare bleie og eventuelt et bomullshelseteppe
Vera Vinge Skrevet 23. juli 2013 #18 Skrevet 23. juli 2013 Vi har flyttet gutten over til et ganske kjølig rom nå i varmen, og der sover han enten i bare bleia eller i pyjamas. Han har ikke noe over seg (han som alltid har beveget mye på seg i søvne har aldri kunnet bruke dyne utenom kanskje den første nyfødtperioden - siden har vi brukt tynn pose som man trer armene gjennom, men det er alt for varmt i sommerhalvåret). Sønnen min har alltid vært ganske varm av seg, og i motsetning til meg, blir han varmere når han sover. Og jeg var spesielt redd for overoppheting da han var baby. Med mindre man snakker om forfrysninger ute vinterstid, har jeg tenkt at han ville våkne om han ble for kald. Jeg skjønner jo at varmen er ulik ulike steder i landet. Men her hadde hvem som helst bukket under av både pysj og dyne, for ikke å snakke om skinn i tillegg. Nå husker jeg hvordan det var å være nybakt mor og redd for at babyen skulle fryse, eller at han skulle våkne når han for en gangs skyld sov, men det er greit å kjenne i nakken når de våkner. Jeg gjorde det til en vane for å lære meg hvor mye han trengte. Er hun klam i nakken, har hun for mye på seg. Det sies at man skal kle på babyer som man ville kledd på seg selv, men om man vet man har en kald eller varm baby, må man jo justere litt på det.
Susa Skrevet 23. juli 2013 #19 Skrevet 23. juli 2013 Her sover gutten i bleie og kortermet body. Har ikke dyne over seg. Men så har vi 30 grader i huset nå og da...
Dyregod Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #20 Skrevet 23. juli 2013 Flott å få så mange svar, da prøver jeg uten skinn i natt og hvis det er like varmt prøver jeg med bare helseteppe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå