AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Vi er en gjeng som skal spleise på gave til et brudepar. Vi er: - Et par som kjenner brudeparet litt, og som ikke er invitert i bryllupet - Et par hvor jenta er god venninne av bruden, begge er invitert i bryllupet - En singel venninne av bruden som er invitert i bryllupet Er det for smålig med en gave til 1200 kr? Anonymous poster hash: c6e2b...928
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Kan legge til at paret som er invitert i bryllupet har god råd, mens det andre paret som ikke er invitert, og hu single, har dårlig råd... Anonymous poster hash: c6e2b...928
MissEi Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Huff jeg er nok ikke den rette til å uttale meg men når man er invitert synes jeg 500 kr pr snute er et greit beløp. Meen vet at flere her inne sier at man skal gi utifra lommeboken
Nimis Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Syntes dere skal tenke mer på å gi noe som brudeparet ønsker seg enn akkurat hva det koster.Selvfølgelig må det også passe lommeboken som skal betale det. Det samme gjelder forøvrig uansett hva slags anledning det skal kjøpes inn gaver til. Jeg tenker også at uansett om man gir gave som singel person, eller fra par/familie, behøver det ikke være så mye mer eller mindre av den grunn. Du spurte også om fordeling: jeg tenker noe sånt som 240 på paret som ikke er invitert, og 480 på paret som er invitert og 480 på den single jenta.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Vi har kjøpt noe vi tror de kommer til å like. Er bare usikker på om vi bør kjøpe noe mer. Det paret som ikke kommer i bryllupet ville betale 200 kr. Så da er det 1000 igjen på oss andre. Hadde det vært to single så synes jeg at 500 pr snute hadde vært perfekt. Men er usikker på om det blir knapt når hu ene har typen med seg... Men det er jo en fin gave, og det er jo det viktigste..? Anonymous poster hash: c6e2b...928
Gjest Eurodice Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 (endret) Syntes dere skal tenke mer på å gi noe som brudeparet ønsker seg enn akkurat hva det koster.Selvfølgelig må det også passe lommeboken som skal betale det. Det samme gjelder forøvrig uansett hva slags anledning det skal kjøpes inn gaver til. Jeg tenker også at uansett om man gir gave som singel person, eller fra par/familie, behøver det ikke være så mye mer eller mindre av den grunn. Du spurte også om fordeling: jeg tenker noe sånt som 240 på paret som ikke er invitert, og 480 på paret som er invitert og 480 på den single jenta. Den fordelingen blir høyst urettferdig, etter min mening. Skal den single jenta med dårlig råd betale like mye som paret med god råd skal betale tilsammen? En bedre fordeling ville vært 700 på paret og 300 på jenta. Endret 23. juli 2013 av Arabella 10
Nimis Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Den fordelingen blir høyst urettferdig, etter min mening. Skal den single jenta med dårlig råd betale like mye som paret med god råd skal betale tilsammen? En bedre fordeling ville vært 700 på paret og 300 på jenta. Jeg skjønner hvordan du tenker, men likevel syntes jeg det. Jeg tenker gave pr "stand" og ikke pr person, samt det faktum at de er invitert i bryllupet. I tilegg så vil det jo komme ann på om paret som har god økonomi, syntes det er ok å rive i over halve gaven som er fra alle, fordi de andre som deltar har dårligere råd? 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 Snakket litt med de andre, og de syntes det var ok med 300 på jenta og 700 på paret. Så da er vi vel i havn. Takk for alle svar Anonymous poster hash: c6e2b...928
Gjest Eurodice Skrevet 23. juli 2013 #9 Skrevet 23. juli 2013 Jeg skjønner hvordan du tenker, men likevel syntes jeg det. Jeg tenker gave pr "stand" og ikke pr person, samt det faktum at de er invitert i bryllupet. I tilegg så vil det jo komme ann på om paret som har god økonomi, syntes det er ok å rive i over halve gaven som er fra alle, fordi de andre som deltar har dårligere råd? Det paret som ikke er invitert, vil ikke betale mer enn 200 kr. Det er det TS har å forholde seg til. Da blir det 1000 kr. til fordeling på de tre andre. I og med at dette paret har god råd, synes jeg ikke det er urimelig at det blir 350 kr. hver på dem, og 300 på den single. Nøyaktig fordeling vil ellers bli 333,3333... 5
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 Syntes dere skal tenke mer på å gi noe som brudeparet ønsker seg enn akkurat hva det koster.Selvfølgelig må det også passe lommeboken som skal betale det. Det samme gjelder forøvrig uansett hva slags anledning det skal kjøpes inn gaver til. Jeg tenker også at uansett om man gir gave som singel person, eller fra par/familie, behøver det ikke være så mye mer eller mindre av den grunn. Du spurte også om fordeling: jeg tenker noe sånt som 240 på paret som ikke er invitert, og 480 på paret som er invitert og 480 på den single jenta. Hæææ? Skal den singel betale like mye som paret til sammen?? Da blir det jo hun som bærer det økonomiske ansvaret for gaven. 6
Gjest Eurodice Skrevet 23. juli 2013 #11 Skrevet 23. juli 2013 Snakket litt med de andre, og de syntes det var ok med 300 på jenta og 700 på paret. Så da er vi vel i havn. Takk for alle svar Anonymous poster hash: c6e2b...928 Vi skrev samtidig. Bra at dere kom til enighet .
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2013 #12 Skrevet 23. juli 2013 Vel, jeg synes det er storsinnet av de som ikke er inviterte å bli med å spleise, for de er jo ikke pliktig å gi noe. 2
Nimis Skrevet 23. juli 2013 #13 Skrevet 23. juli 2013 Hæææ? Skal den singel betale like mye som paret til sammen?? Da blir det jo hun som bærer det økonomiske ansvaret for gaven. Hehe, det var da veldig så drøyt det virket da :) Men asså, jeg tenker på gaven som fra pr stand og ikke per person. Kanskje jeg relaterer det for mye til meg selv, ettersom jeg som nå med følge ikke ville gitt noe mer enn tidligere som singel. Men, nå har de blitt enige alle sammen, og ikke noe er bedre enn det 1
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2013 #14 Skrevet 23. juli 2013 Hehe, det var da veldig så drøyt det virket da :) Men asså, jeg tenker på gaven som fra pr stand og ikke per person. Kanskje jeg relaterer det for mye til meg selv, ettersom jeg som nå med følge ikke ville gitt noe mer enn tidligere som singel. Men, nå har de blitt enige alle sammen, og ikke noe er bedre enn det Like presis, og det er den der tankegangen som ville gitt en baksmell for den single.
Stormborn Skrevet 23. juli 2013 #15 Skrevet 23. juli 2013 Trudde det var normalt å dele beløpet likt seg imellom når man spleisa jeg..? Jeg hadde heller lagt ut 500 kr. til selv og gitt gaven alene enn å betale mer, men få mindre "cred"
Petalouda Skrevet 23. juli 2013 #16 Skrevet 23. juli 2013 man bør fordele pr hode, ikke pr husstand. 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #17 Skrevet 23. juli 2013 Skjønner ikke hva man tenker med når man skal spleise. Kjøp deres egen gave! Anonymous poster hash: a80af...32d
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #18 Skrevet 23. juli 2013 Det blir forresten 240 per person. Anonymous poster hash: a80af...32d
Gjest Eurodice Skrevet 23. juli 2013 #19 Skrevet 23. juli 2013 Det blir forresten 240 per person. Anonymous poster hash: a80af...32d Det stemmer det, men så har det seg slik at det paret som ikke var invitert, ikke ville betale mer enn 200 tilsammen, derfor må de resterende tusen deles på de tre andre.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #20 Skrevet 23. juli 2013 Jeg hadde ikke gitt gave om jeg ikke var invitert, men flott for de som skal i bryllupet at de blir med i det hele tatt. Anonymous poster hash: cd485...b9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå